WRC 2019

WRC 2019 este gata de start. Este momentul sa va prezentam cele mai importante noutati din inter-sezon. Dupa care, toti ochii pe runda cu numarul 1, Raliul Monte Carlo.

WRC 2019 inseamna revenirea lui Loeb

Fara indoiala, principala noutate in randul efectivelor este revenirea lui Loeb. Francezul va evolua 6 etape pentru Hyundai, cel mai amplu program de la retragerea din cariera full-time. Obiectivul sau este cel de a sprijini echipa sa nu mai rateze titlul constructorilor. Si aceasta dupa ce anul trecut a fost invinsa de Toyota Gazoo Racing.

Pentru a atinge obiectivul, ar avea nevoie si de victorie sau victorii. Care sa li se alature celor 79 si celor 5 titluri obtinute pentru Citroen. Va reusi insa oare sa-l bifeze pentru o echipa care este in plina reforma, renuntand si la fostul boss, Nandan?

…dar si revenirea lui Ogier la Citroen

Greu de spus. Iar primul adversar important este Ogier. Care revine la Citroen dupa 7 ani. Timp in care a castigat titlul mondial pentru Volkswagen (de patru ori) si M-Sport (de doua). Acum si l-ar dori si pentru francezi, carora nu le-a adus decat un succes in J-WRC.

Un Citroen care a ajuns la coasa plutonului constructorilor. Si o echipa a carei masina n-a izbutit decat trei victorii de la lansarea sa, in 2017. Totusi, victoria lui Loeb de anul trecut, a aratat ca se poate. Si cum Seb 2 s-a impus si pentru Volkswagen, imediat dupa sosirea in WRC, si pentru M-Sport, care nu era cotata intre favorite, poate pune umarul la o astfel de performanta.

Meeke cauta revansa

Dat afara de Citroen, Kris Meeke si-a gasit rapid echipa. Si nu una oarecare, ci chiar campioana in exercitiu. Acum protejatul regretatului McRae, cu un nou copilot, Seb Marshall, cauta revansa. Trebuie insa sa tina masina pe drum si abia apoi sa traga tare pentru victorii. Pentru ca la Toyota titlul a venit, dincolo de succese, ca urmare a constantei lui Tanak si Latvala.

In rest, sa notam sosirea lui Lappi, alaturi de Ogier, la Citroen. Iar la M-Sport, in locul lui Ogier il vom vedea, ca noutate, pe Tidemand, vicecampionul din WRC2.

WRC 2019: Cele mai importante mutari WRC-1Echipele 

Citroen Total WRT: Lappi/Ferm, Ogier/Ingrassia

Hyunday Shell Mobis WRT: Loeb/Elena, Mikkelsen/Jaeger, Neuville/Gilsoul, Sordo/Del Barrio

M-Sport Ford WRT: Evans/Martin, Suninen/Salminen, Tidemand/Floene

Toyota Gazoo Racing WRT: Latvala/Anttila, Meeke/Marshall, Tanak/Jarveoja

WRC 2019 merge si in Chile

La capitolul calendar, principala noutate o reprezinta debutul intrecerii din Chile. Tara din America de Sud devine cea de-a 32-a care gazduieste o etapa de la lansarea WRC in 1973. Astfel, vom avea 14 etape, cel mai mare numar din 2008 incoace.

„In Chile, raliurile reprezinta al doilea sport in topul preferintelor, dupa fotbal”, afirma organizatorii. Iar pasiunea probata de fanii chilieni la rundele desfasurate pe teritoriul vecinilor argentinieni probeaza acest lucru. Pentru piloti si echipe, runda se anunta drept un test extrem, probele fiind pe drumuri largi si rapide.

WRC 2019: Cele mai importante mutari WRC-2Calendar

24-27.01: Monte Carlo Rally
14-17.02: Rally Sweden
7-10.03: Rally Mexico
28-31.03: Tour de Corse
25-28.04: Rally Argentina
9-12.05: Rally Chile
30.05-2.06: Rally Portugal
13-16.06: Rally Italy
1-4.08: Rally Finland
22-25.08: Rally Germany
12-15.09: Rally Turkey
3-6.10: Rally GB
24-27.10: Rally Spain
14-17.11: Rally Australia

 

 

 

 

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.