Volkswagen-Ford, alianta incheiata in startul acestui an, se extinde. Initial s-a batut palma pentru segmentul vehiculelor comerciale. Acum insa, merge mai departe in domeniul electrificarii si vehiculelor autonome.

Termenii parteneriatului au vorbit initial despre pick-up-ul mediu si vehicule comerciale clasice. Mai precis, Ford va dezvolta noua generatie pentru Ranger si Amarok. Plus noile Transit Custom si Transporter. De cealalta parte, sarcina lui Volkswagen este legata de viitoarele Transit Connect si Caddy. Termen, 2022.

Insa lucrurile merg mai departe. Ceea ce toata lumea anticipa, se intampla. Se mai face un pas, care vizeaza platforma MEB a celor de la Volkswagen. Pe care Ford o va folosi pentru a-si pune in aplicare planul de electrificare anuntat.

Ce urmeaza pentru Alianta Volkswagen-Ford

Va exista, evident, o achizitie reciproca de actiuni. Detaliile urmeaza sa fie stabilite de comun acord. Pana ce le vom afla, cunoastem ca parteneriatul urmeaza sa fie coordonat de un Consiliu. Unul din care vor face parte manageri de top din ambele companii.

O alta directie o reprezinta Argo Ai. Este vorba despre un start-up care se ocupa de dezvoltarea masinilor autonome pe baza modelelor Ford. Acesta dezvolta platforma SDS (Self Driving System), care confera autonomie de nivel 4 si care urmeaza sa fie integrata pe masinile ambelor companii.

Argo Ai urmeaza sa fie detinut in proportii egale de Volkswagen si Ford. Care vor investi in total 7 miliarde de dolari. Din care, 1,6 compania germana ii va pune in contul diviziei sale AID (Autonomous Intelligent Driving), care va deveni divizia europeana a Argo Ai. Practic platforma va deveni internationala, iar numarul de angajati va creste de la 500 la 700.

Planurile vizand electrificarea

Cealalta directie, a masinilor electrice, are repere simple. Volkswagen i-a permis Ford sa utilizeze platforma sa modulara MEB pentru cel putin un model de serie! Dedicat pietei europene, acesta ar urma sa fie produs la Koln, iar in primii sase ani ar urma sa fie realizate minimum 600.000 de unitati.

Este evident insa ca nu se vor opri aici. Si, mai mult, exista si un alt detaliu important. Nu este vorba despre „verisori” (masini similare cu logo-uri diferite), ci de modele de sine-statatoare. Comune in cazul lor vor ramane doar sasiul si componentele Volkswagen. Colaborarea are si o alta motivatie. Sporirea numarului de componente produse va conduce la reducerea costurilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.