Martie şi februarie sunt lunile în care românii scot cele mai multe autoturisme rulate la vânzare, potrivit unui recent studiu realizat de Autovit.ro, cea mai mare platformă profesională de anunţuri auto. La polul opus, luna decembrie înregistrează cel mai mic număr de anunţuri.

Studiu Autovit.ro privind vânzările second-hand 31-300x200

Studiul a fost efectuat pe un total de peste 180.000 de anunțuri afișate în intervalul ianuarie-decembrie 2016 și peste două milioane de interacțiuni înregistrate de platformă între vânzători și cumpărători.

La capitolul interacțiuni, raportul Autovit.ro însumează toate mesajele primite de către vânzători, în urma anunțului publicat.

Când scot românii la vânzare cele mai multe mașini?

Studiul evidențiază că numărul de anunțuri online cu mașini scoase la vânzare crește în primele 3 luni ale anului atingând un apogeu în martie, după care ofertele noi scad încet până în vară. În perioada mai-august, ofertele noi afișate de vânzători se situează la un nivel constant, dar cu aproximativ 25% mai scazut decât în martie.

În toamnă, ofertele noi încep să se înmulțească, startul fiind dat în luna septembrie, iar vârful fiind înregistrat în octombrie. Comparativ, în decembrie numărul ofertelor scade la cel mai mic nivel din întregul an.

Când își caută mașini românii?

Dacă cele mai multe oferte de mașini sunt afișate pe Autovit.ro în lunile de primăvară și toamnă, interesul pentru cumpărare este ridicat mai ales în luna octombrie. Cea mai abruptă scădere a interacțiunii între vânzători și cumpărători are loc în iunie, revitalizându-se ulterior. Nici în decembrie, cumpărătorii nu prea sunt interesați de ofertele existente pe piață, aceasta fiind luna în care atât oferta, cât și cererea sunt la un nivel scăzut.

Vara sau iarna? Coupe sau SUV?

Studiul evidențiază câteva diferențe și la nivelul unor categorii de mașini. Astfel, coupe-urile sunt scoase la vânzare în special în februarie și martie, iar interesul cumpărătorilor rămâne la un nivel crescut până în mai. Surprinzător, deși în lunile de vară interesul de cumpărare scade cu cel putin 20-25%, el revine în lunile de toamnă, deși ofertele nu mai sunt atât de multe ca în primăvară.
După cum era de așteptat, la modelele SUV cele mai multe oferte sunt afișate toamna, în octombrie și noiembrie, iar interesul de cumpărare este în perioada august-octombrie.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.