Skoda Scala este modelul prin care marca din Cehia isi extinde gama oferita in segmentul popular al automobilelor compacte.

Acest model complet nou ofera un nivel ridicat de siguranta activa si pasiva, faruri si blocuri optice spate full-LED, plus spatiu generos pentru pasageri si bagaje.

Hatchback-ul cu cinci usi combina designul emotional, cu un caracter extrem de functional, plus conectivitate de ultima ora. Noua Skoda Scala transpune in productia de serie emotia designului prototipului VISION RS, care a impresionat recent la Salonul Auto de la Paris.

Modelul va intra pe piata deja in prima jumatate a anului 2019 si vor fi disponibile cinci motoare cu puteri intre 66 kW (90 CP) si 110 kW (150 CP).

„Skoda Scala deschide un nou capitol pentru gama Skoda din segmentul automobilelor compacte. Este un produs absolut nou, care redefineste standardele in acest segment in privinta tehnologiei, sigurantei si designului. Scala intruchipeaza perfect ingeniozitatea si discretia specifice marcii Skoda. Suntem convinsi ca Scala are cele mai bune sanse sa redefineasca segmentul A pentru marca Skoda”, a declarat Bernhard Maier, presedintele Skoda Auto.

Skoda ne face cunostinta cu Scala: Primele informatii despre noul model compact al marcii scala2

Odata cu Scala, Skoda prezinta si noul sau limbaj de design exterior si interior. Acesta este implementat pentru prima data la un model din productia de serie si a atras deja atentia la Salonul Auto de la Paris, unde a luat forma prototipului VISION RS. Denumirea Scala provine din latina si inseamna „scara”.

Noile forme sculpturale, elementele dinamice si detaliile precise ii confera masinii un design autentic si plin de emotie, cu o puternica identitate proprie. Skoda Scala este primul model al marcii care expune noua etapa a dezvoltarii limbajului de design Skoda. Acest limbaj va fi preluat si de toate viitoarele modele Skoda.

Noua Scala este primul model din productia de serie pentru Europa care va purta inscrisul Skoda pe centrul hayonului. Aceste majuscule vor inlocui emblema Skoda.

In ciuda dimensiunilor sale compacte, Skoda Scala ofera foarte mult spatiu interior pentru un automobil din segmentul compact. Noua masina are o lungime de 4.362 mm, latimea de 1.793 mm si inaltimea de 1.471 mm. Ampatamentul mare, de 2.649 mm, ii confera modelului Skoda Scala caracteristici dinamice excelente.

Skoda ne face cunostinta cu Scala: Primele informatii despre noul model compact al marcii scala-3

In ceea ce priveste dimensiunile interioare, spatiul la nivelul genunchilor este de 73 mm (73 mm la Skoda OCTAVIA), la nivelul coatelor in spate de 1.425 mm (1.449 mm la Skoda OCTAVIA) si la cap pe locurile din spate de 982 mm (980 mm la Skoda OCTAVIA). Iar in stilul specific marcii, modelul Skoda Scala are unul dintre cele mai mari portbagaje din segment, de 467 litri. Cu scaunele din spate rabatate, capacitatea de incarcare creste la 1.410 litri.

Printre dotarile optionale se numara farurile si blocurile optice din spate full-LED. Noua compacta este primul model Skoda cu lumini de semnalizare dinamice in spate. Sub barele de protectie din spate este ascunsa o dotare optionala Simply Clever: carligul retractabil electric. Acesta poate fi deschis in pozitie de utilizare folosind un buton aflat in portbagaj. Printre alte dotari oferite de Skoda Scala se numara, de asemenea, mai multe dotari specifice modelelor Skoda, si anume compartimentul pentru umbrela, precum si racleta de gheata din clapeta rezervorului, plus, optional, hayonul cu actionare electrica incl. functia tip-to-close.

Skoda ne face cunostinta cu Scala: Primele informatii despre noul model compact al marcii flanse-distantiere-skoda-octavia-superb-rapid-fabia-kodiaq-rsLook-ul modern al modelului Skoda Scala este completat, pe masura, de o tehnologie digitala de ultima ora. Afisajul optional Virtual Cockpit poate fi configurat in variate moduri si este disponibil cu un ecran de 10,25 inchi, fiind astfel cel mai mare din segmentul compactelor. Ecranul sistemului de infotainment are o diagonala de 9,2 inchi, ceea ce reprezinta, de asemenea, o valoare de top in segment.

Gratie noi generatii a serviciilor online mobile Skoda Connect, pasagerii vor avea optiunea de a incuia si descuia masina folosindu-si telefonul mobil si de a actualiza softul sistemului de infotainment sau hartile „prin eter”, fara a fi nevoiti sa mearga la un dealership. in premiera pentru Skoda, toate automobilele Skoda Scala vor fi mereu on-line, datorita eSIM-ului integrat, care asigura internet LTE de inalta viteza. Astfel nu mai este nevoie de niciun SIM aditional si nici de o conexiune prin intermediul smartphone-ului. Ca dotare standard, acest eSIM va suporta serviciul de apel de urgenta, Emergency Call si functia Service Proactiv.

Skoda ne face cunostinta cu Scala: Primele informatii despre noul model compact al marcii scala-4

Patru motoare si sistemul optional de control al sasiului

Skoda Scala ofera o gama de patru motoare diferite, conforme cu cerintele normei de poluare Euro 6d-TEMP. Este vorba de trei motoare pe benzina si un motor diesel. Toate motoarele dispun de injecție directa si turbosuflanta, precum si de tehnologie Start-Stop si functia de recuperare a energiei.

Motorul 1,0 TSI 70 kW de (95 CP) transmite puterea prin intermediul cutiei de viteze manuale cu 5 trepte. Varianta 1,0 TSI de 85 kW (115 CP) este oferita cu transmisia manuala cu 6 trepte in dotarea standard. Transmisia automata DSG cu 7 trepte este disponibila ca dotare optionala. Motorul cel mai puternic oferit pentru Skoda Scala este 1,5 TSI pe benzina. Aceasta unitate cu patru cilindri genereaza 110 kW (150 CP) si este combinata in echiparea standard cu transmisia manuala cu 6 trepte, iar optional poate fi comandata cu transmisia automata DSG cu 7 trepte. Toate motoarele pe benzina sunt echipate cu filtru de particule pentru benzina.

Motorul 1,6 TDI cu patru cilindri are o putere de 85 kW (115 CP) si genereaza un cuplu de 250 Nm. Convertorul catalitic SCR cu injectie de AdBlue, precum si filtrul de particule diesel sunt incluse in dotarea standard. si acest motor este conform cu norma de poluare Euro 6d-TEMP. Unitatea diesel eficienta este combinata in echiparea standard transmisia manuala cu 6 trepte, iar optional poate fi comandata cu transmisia automata DSG cu 7 trepte.

Noua Setare Sport optionala a sasiului ofera doua setari diferite si asigura niveluri si mai ridicate de sportivitate, plus mai multe optiuni individuale. Garda la sol este coborata cu 15 mm si alaturi de modul Normal, aceasta varianta ofera si un mod Sport, cu amortizoare ajustabile cu ajutorul unor supape, astfel incat automobilul sa aiba o tinuta mai ferma. soferul va beneficia de experiente sportive mai dinamice si de o conexiune mai directa cu soseaua si poate comuta intre cele doua moduri folosind meniul functiei de selectare a modului de condus, Driving Mode Select.

Skoda ne face cunostinta cu Scala: Primele informatii despre noul model compact al marcii scala-5

Numeroase sisteme de asistenta

Christian Strube, membrul Consiliului de Administratie Skoda responsabil pentru Dezvoltare Tehnica, a explicat: „Noua Skoda Scala este construita pe baza platformei flexibile MQB a Grupului Volkswagen. Astfel, am putut folosi componente de ultima ora pentru transmisie si sasiu, precum si numeroase noi sisteme de asistenta a soferului, care, pana in prezent, puteau fi oferite doar in clasele auto superioare. in combinatie cu sistemele de siguranta pasiva, sistemele de asistenta ridica si mai mult nivelul de siguranta oferit de Skoda Scala”.

Unul dintre sistemele optimizate de asistenta oferite pentru Skoda Scala este functia Side Assist. Acest sistem optional ii semnaleaza soferului cand din spate se apropie una alt autovehicul cu intentia de a depasi sau cand un alt autovehicul se afla in unghiul mort. in timp ce functia deja familiara, Blind Spot Detect, are o acoperire de pana la 20 m, Side Assist poate detecta autovehiculele pe o distanta de pana la 70 m, putand astfel avertiza mai eficient soferul in situatii periculoase pe autostrazi sau soselele cu doua benzi.

Tempomatul adaptiv optional, Adaptive Cruise Control (ACC), este, de asemenea, destinat utilizarii la drum lung pe sosea si funcționeaza la viteze de pana la 210 km/h. Lane Assist si Front Assist fac parte din dotarea standard. Front Assist inclusiv functia City de franare de urgenta utilizeaza radarul pentru a monitoriza zona din fata masinii la deplasarea in oras, contribuind astfel la prevenirea accidentelor. Functia optionala Park Assist ajuta soferul la manevrele de parcare, directionand automat masina pe locurile de parcare paralele si perpendiculare, precum si de pe locurile de parcare.

Skoda ne face cunostinta cu Scala: Primele informatii despre noul model compact al marcii scala-6

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.