Anul modelelor BMW X se apropie de momentul cel mai important. Dupa lansarea pe piata a primului BMW X2 si a noului BMW X4, a patra generatie BMW X5 impresioneaza prin gama larga de inovatii si reprezinta cea mai convingatoare intruchipare de pana acum a amprentei Sports Activity Vehicle (SAV) familiare: abilitatea de a se aventura in off-road combinata cu talentul pentru placere dinamica a condusului. Asemenea predecesorilor sai, BMW X5 va fi construit la uzina BMW din Spartanburg, in SUA. Lansarea pe piata la nivel global va fi in luna noiembrie 2018, inclusiv in Romania.
Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90303990_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90303995_highRes_the-all-new-bmw-x5-0

Anul modelelor BMW X se apropie de momentul cel mai important. Dupa lansarea pe piata a primului BMW X2 si a noului BMW X4, a patra generatie BMW X5 impresioneaza prin gama larga de inovatii si reprezinta cea mai convingatoare intruchipare de pana acum a amprentei Sports Activity Vehicle (SAV) familiare: abilitatea de a se aventura in off-road combinata cu talentul pentru placere dinamica a condusului. Asemenea predecesorilor sai, BMW X5 va fi construit la uzina BMW din Spartanburg, in SUA. Lansarea pe piata la nivel global va fi in luna noiembrie 2018, inclusiv in Romania.

O serie de sisteme de sasiu care isi fac debutul la un model BMW X – precum suspensia pneumatica pe ambele punti, directia activa integral si pachetul Off-Road – imbunatatesc versatilitatea, calitatile dinamice si nivelul de confort ale automobilului. Lansarea noului BMW X5 marcheaza si prezentarea celei mai bogate game de sisteme de asistenta si siguranta acitiva cu Driving Assistant Professional si Parking Assistant Plus. Sunt prezentate o serie de premiere mondiale absolute asa cum este Reversing Assistant, sistem ce asigura deplasarea cu spatele in spatii inguste complet independent, Emergency Stop Assistant, care opreste automobilul in conditii de siguranta daca intervine o urgenta medicala sau BMW Digital Key, care permite accesul automobilului prin intermediul unui Smart Phone.

Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90303994_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90303993_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304012_highRes_the-all-new-bmw-x5-0In plus, noul BMW X5 marcheaza debutul BMW Live Cockpit Professional (disponibil standard) si a celei de-a 7-a generatii a sistemului iDrive care vine cu un nivel fara precedent de personalizare si o ergonomie fara egal.

Noul limbaj de design ofera siguranta robusta si autoritate
Un ampatament mai lung cu 42 de milimetri decat al predecesorului (acum 2.975 mm), o crestere cu 36 de milimetri a lungimii automobilului (la 4.922 mm), un plus de 66 mm in latime (acum 2.004 milimetri) si o crestere cu 19 mm in inaltime (la 1.745 milimetri) ofera noului BMW X5 atat o aparitie impunatoare, cat si un spatiu interior generos. Cel mai recent X5 pastreaza proportiile traditionale ale unui SAV, dar limbajul de design utilizat – suprafete clare si linii precise care accentueaza robustetea, echilibrul si autoritatea automobilului – este unul nou.

Cea mai atractiva particularitate a partii frontale este grila BMW dubla, acum semnificativ mai mare si cu contur dintr-o singura bucata. Noul BMW X5 este echipat standard cu faruri LED, in timp ce BMW Laserlight cu faruri LED adaptive poate fi comandat ca optiune pentru optimizarea functiei de faza lunga cu o raza de actiune crescuta de la 300m (pentru un sistem LED convetional) la 500m.

Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304020_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304021_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Linia de caracter precisa din flancurile automobilului, care urca spre usile spate, este cheia aparitiei moderne a noului X5. De asemenea pune accentul pe zona rotilor spate pentru un plus de dinamsim. Se remarca si designul tridimensional al stopurilor cu o forma sculptata si o prezenta sofisticata.

Particularitatile distinctive de design exterior si interior marcheaza variantele de model xLine si M Sport ale noului X5. Jantele de 22 de toli, din aliaj usor, disponibile optional, sunt o premiera absoluta pentru un model BMW. Iar noul BMW X5 va fi disponibil inca de la lansare cu optiuni specifice modelului de la BMW Individual.

Design clar si ambianta exclusivista in interior
Noul BMW X5 deschide marcheaza si o noua directie de design la interior pentru modelele marcii care pune accent pe zone de control si comanda grupate functional (de exemplu pentru controlul climei) care asigura un plus de claritate si ergonomie, premitand utilizatorului sa se orienteze si sa acceseze rapid functiile automobilului.

Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304023_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304025_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90306323_highRes_the-all-new-bmw-x5-bStructura clara a panoului de instrumente si a consolei centrale radiaza un sentiment de spatiu. Pozitia ridicata a scaunului, designul nou al bordului si al display central iDrive, precum si conceptul de afisare si control de ultima ora, asigura un plus de ergonomie si ajuta soferul sa se concentreze la condus. Pasagerii din fata si din spate beneficiaza de un spatiu generos in mijlocul unei ambiante exclusiviste. Materialele alese cu grija in interior includ noua varianta Vernasca pentru tapiteria cu piele standard. Alte particularitati noi concepute sa maximizeze starea de confort de la bordul BMW X5 includ scaune multifunctionale, suporturi de pahare racite/incalzite, acoperis panoramic din sticla Sky Lounge, lumini ambientale dinamice, sistem de sonorizare Bowers & Wilkins Diamond Surround (va fi disponibil din decembrie 2018), sistem de entertainment pentru scaunele spate Professional cu monitor touchscreen de 10,2 toli (25,91 cm; disponibil din decembrie 2018) si aplicatii din sticla pentru anumite butoane la interior.

Rabatarea spatarului banchetei in raport 40:20:40 mareste capacitatea portbagajului de la 645 de litri la un maxim de 1.860 de litri. Un al treilea rand de scaune pentru doi pasageri suplimentari poate fi comandat optional (se asteapta sa fie disponibil din decembrie 2018). De asemenea, noul BMW X5 are hayon in doua sectiuni pentru usurinta la incarcare. Daca este comandata optiunea Comfort Access, ambele sectiuni pot fi deschise/inchise automat si hands-free. Suspensia pneumatica pe doua punti, de asemenea optionala, permite coborarea pragului cu 40mm. O alta permiera absoulta – husa despartitoare a portbagajului se pliaza si apoi coboara electric in podeaua portbagajului (disponibila din decembrie 2018).

Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304031_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304034_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Motor V8 nou si un model M Performance disponibile de la lansare
Noul BMW X5 va fi disponibil de la lansare cu o varietate de motorizari care cuprinde un propulsor V8 si trei motoare cu sase cilindri dispusi in linie. Toate vor fi combinate ci transmisie Steptronic cu opt trepte, care ofera eficienta si dinamica a schimbarii optimizate, si indeplinesc standardul de emisii EU6d-TEMP. Noul BMW X5 xDrive40i este propulsat de un motor pe benzina, cu sase cilindri dispusi in linie, care dezvolta o putere maxima de 250 kW/340 CP si un cuplu maxim de 450 Nm. O motorizare benzina V8 este disponibila acum pentru statele unite, urmand ca M50i xDrive sa isi faca debutul in Europa anul viitor.

Patru turbocompresoare permit motorului diesel cu sase cilindri dispusi in linie din echiparea noului BMW X5 M50d sa produca o putere maxima de 294 kW/400 CP, in timp ce cuplul maxim de 760 Nm (oferit intre 2000 si 3000 rpm) inseamna ca modelul BMW M Performance livreaza perfromante fara egal in segment. Acceleratia 0-100 km/h este realizata in acest caz in numai 5.2 secunde. Si BMW X5 xDrive30d este echipat cu motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie, in acest caz dezvoltand o putere maxima de 195 kW/265 CP si un cuplu maxim de 620 Nm.

Distributie optimizata a puterii datorita BMW xDrive si diferentialului blocant cu control electronic pe puntea spate
Noua generatie BMW xDrive asigura un plus de tractiune, agilitate si stablitate directionala. Cea mai noua generatie a BMW xDrive este capabila acum sa imparta cuplul intre rotile fata si cele spate cu si mai mare eficienta in functie de situatie. De asemenea, noul sistem xDrive ofera un reglaj orientat spre puntea spate pentru acele ocazii in care conducatorul adopta un stil de condus foarte dinamic. Diferentialul blocant cu control electronic pentru puntea spate (disponibil in combinatie cu linia de echipare M Sport sau pachetul Off-Road) asigura un plus de agilitate si aderenta in viraje.

Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304029_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304028_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Noile sisteme de sasiu imbunatatesc performantele off-road, sportivitatea si confortul
Modelul SAV este echipat standard cu Dynamic Damper Control (amorizoare cu raspuns reglabil prin butonul Driving Experince Control), in timp ce suspensia M adaptiva Professional cu stabilizare antiruliu activa si directia integral activa (care isi face debutul la un model BMW X) permit caracteristici de condus foarte agile si dinamice. Suspensia pneumatica pe doua punti are grija de cei care cauta un confort sporit al calatoriei si permite ca garda automobilului sa fie ajustata cu pana la 80 de milimetri prin atingerea unui buton sau cu ajutorul BMW Display Key. Pentru deplasari off-road garda la sol poate fi ridicata in doua trepte cu pana la 40 mm. In modul sport sau la viteze de peste 138 km/h, garda la sol coboara cu 20 mm. Pentru a facilita incarcarea automobilului, garda la sol poate cobora cu 40 mm fata de nivelul normal.

In plus, clientii pot comanda acum pachetul Off-Road – o alta dotare disponibila in premiera pentru un model BMW X. In acest caz, un buton separat ofera conducatorului posibilitatea de a alege unul dintre cele patru moduri de condus, permitandu-i sa activeze setarea ideala pentru garda la sol a automobilului, sistemul xDrive, reactia acceleratiei si controlul transmisiei, dar si interventiile de corectie ale sistemului DSC in pregatirea condusului pe nisip, pietre, macadam sau zapada.

Noul BMW X5: design spectaculos, revolutie tehnologica P90304030_highRes_the-all-new-bmw-x5-0Mai multe inovatii aduc condusul autonom mai aproape
Noul BMW X5 vine acum acum cu o gama fara precedent de invoatii in ceea ce priveste sistemele de asistenta si siguranta activa. Printre acestea se numara tempomatul activ cu functie Stop & Go, cu asistent de directie si mentinere a benzii, sistemele de avertizare la schimbarea benzii si la parasirea benzii, asistent de mentinere a benzii cu protectie activa la coliziune laterala si asistent de evitare prin schimbarea benzii, avertizare la trafic transversal, la intersectii si de sens unic. Asistentul de parcare preia manevrele de accelerare si franare, precum si de directie. Iar o alta functie noua este Emergency Stop Assistant, care opreste automobilul in conditii de siguranta daca intervine o urgenta medicala.

O alta premiera absoluta este Reversing Assistant. Acest sistem preia directia pentru a manevra automobilul de-a lungul unui traseu negociat recent spre inainte. Sistemul face ca mersul inapoi pe o distanta de pana la 80 de metri sa fie ceva foarte confortabil la bordul noului BMW X5.

Noul sistem de afisaj si control BMW Live Cockpit Professional, disponibil standard
Noul concept de afisare si control BMW Operating System 7.0 – care isi face debutul la cea mai recenta generatie BMW X5 – se concentreaza pe un plus de ergonomie si functionalitate. Cu prezentarea si structura clara, la care se adauga ferestre personalizate (cu 2, 3 sau 4 casete cu continut configruabil), sistemul ofera conducatorilor informatiile potrivite la momentul oportun. In utilizarea sa standard care sta la baza sistemului BMW Live Cockpit Professional, cuprinde un panou de instrumente si Control Display (ambele cu diagonala de 12,3 toli/31,24 cm). Acestea isi prezinta informatiile complet digital si intr-un design clar si modern. Interactiunea multimodala permite conducatorului sa utilizeze butoanele de pe volan, controlerul iDrive cu functie touch, afisajul touchscreen, controlul vocal sau controlul BMW prin gesturi, dupa cum prefera. De asemenea dezvoltat suplimentar, BMW Head-Up Display ofera o suprafata de proiectie mai mare (masoara acum 17,78 cm × 8,89 cm), precum si continut nou afisat si grafica optimizata.

Asistentul personal de mobilitate BMW Connected este la indemana pentru a oferi conectivitate intre automobil si dispozitivele digitale. De asemenea, noul BMW X5 este primul model al marcii care poate fi deblocat de BMW Digital Key prin intermediul unui smartphone compatibil.

Prin BMW Digital Key, automobilul poate fi descuiat sau incuiat prin functia NFC a telefonului mobil. Motorul este pornit prin asezarea telefonului in zona de Wireless Charging. Prin aplicatia BMW Connected, propiretarul automobilului poate oferi BMW Digital Key la pana la alte 5 persoane, pentru un nivel de flexibilitate fara precedent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.