Noul sedan de inalta performanta BMW M5 Competition devine reperul absolut de perfromanta al marcii – este cel mai rapid model in acceleratiile etalon de 0-100 km/h sau 0-200 km/h, beneficiind de cel mai puternic motor pe care BMW l-a oferit vreodata. O crestere de 19 kW/25 CP a puterii motorului fata de versiunea standard a noului BMW M5 (la 460 kW/625 CP) coboara sprintul 0-200 km/h pentru prima data sub 11 secunde.

Noul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300374_highRes_the-new-bmw-m5-compeLansarea pe piata a noului BMW M5 Competition anunta crearea unei noi categorii de produs. In viitor, BMW M GmbH va oferi cele mai puternice variante ale automobilelor sale de inalta performanta ca modele independente.

Motorul: mai multa putere si un brand distinctiv de performanta
Experienta condusului de performanta care defineste caracterului noului BMW M5 Competition vine din emotia pe care o ofera propulsorul noului model si modul in care acesta livreaza performanta. Motorul V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, cu doua turbine cu tehnologie twin scroll, produce acum o putere maxima de 460 kW/625 CP la 6.000 rpm. Cuplul maxim este de 750 Nm si poate fi experimentat pe un interval foarte larg al turatiilor – de la 1.800 la 5.800 rpm (adica un interval mai larg cu 200 rpm fata de versiunea standard a noului BMW M5).

Noul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300388_highRes_the-new-bmw-m5-compeLivrarea unica a puterii automobilului isi face prezenta simtita in reducerea timpului de sprint: modelul Competition ajunge de la 0 la 100 km/h in 3,3 secunde. Mai mult, automobilul atinge 200 km/h in 10,8 secunde – cu 0,3 secunde mai repede decat versiunea standard a noului M5.

Specificatia standard pentru noul BMW M5 Competition include sistem de evacuare M Sport specific modelului, cu ornamente ale tevii de esapament in crom negru. Aceasta versiune de evacuare, cu teava dubla si control al clapetei, genereaza o acustica proeminenta. Totodata, adaugarea unui filtru de particulare asigura o reducere suplimentara a emisiilor.

Noul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300373_highRes_the-new-bmw-m5-compeSuportul special conceput al motorului optimizeaza caracteristicile de reactie si virare
Noul BMW M5 Competition dispune de un suport al motorului specific modelului, care are un impact notabil asupra calitatilor sale de performanta. Suportul motorului are caracteristici modificate, iar conexiunea ferma a propulsorului cu structura automobilului are ca rezultat o reactie si mai directa a motorului si transmisie imediata a puterii catre trenul de rulare. De asemenea, masina vireaza mai direct si cu precizie mai mare datorita caracteristicilor mai rigide ale suportului.

Transmisie Steptronic cu opt trepte si M xDrive
Misiunea transferarii puterii motorului noului BMW M5 Competition este indeplinita de transmisia M Steptronic cu opt trepte. Trei moduri diferite, care ofera posibilitatea alegerii unii condus eficient, sportiv sau foarte dinamic, pot fi activate prin intermediul comutatorului Drivelogic de pe selectorul de viteze.

Noul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300378_highRes_the-new-bmw-m5-compeDupa ce a debutat la versiunea standard a noului BMW M5, sistemul de tractiune integrala M xDrive transfera in siguranta la drum puterea sporita a BMW M5 Competition. Aceasta genereaza suficienta tractiune pentru a atinge timpi de acceleratie demni de un automobil supersport. Interactiunea controlata centralizat intre M xDrive si diferentialul M activ este in mare parte responsabila de directionarea puterii remarcabile a motorului catre rotile masinii, fara vreo pierdere de putere pe traseu. Reglajul orientat spre spate al sistemului M xDrive este un alt factor care contribuie la agilitatea extraordinara a sedanului de inalta performanta. In plus, setarea doar cu tractiune spate (2WD) permite conducatorilor experimentati si pasionati sa se bucure de experienta oferita de generatiile anterioare ale BMW M5 – adica manevrabilitate in cea mai pura forma, fara ca sistemele de control sa intervina.

Sasiu adaptat individual pentru nivelul suprem de precizie si performanta
La fel ca orice automobil BMW M, noul BMW M5 Competition este echipat cu o tehnologie a sasiului care se potriveste perfect cu caracteristicile de performanta ale motorului sau. Modificarile asociate asigura o manipulare precisa in orice moment, chiar si in situatii de condus foarte dinamic. Pe langa coborarea automobilului cu sapte milimetri, reglajul sasiului specific modelului include si modificari judicioase ale suspensiei rotilor, ale arcurilor si ale amortizoarelor.

Unghiul de inclinare marit al puntii fata imbunatateste capacitatea masinii de a absorbi fortele laterale in virajele rapide. Montarea legaturilor de prindere cu articulatii cu bile in locul suporturilor de cauciuc a dus la o orientare si mai precisa a rotilor de pe puntea spate. De asemenea, bara antiruliu spate are un raport de detenta mai mare. Puntea fata a noului BMW M5 Competition este echipata cu un suport nou proiectat pentru bara antiruliu. Rigidizarea arcurilor fata si spate cu 10% in comparatie cu versiunea standard a noului BMW M5 a produs cursa mai ferma, care are un impact pozitiv si asupra raspunsului directiei. In plus, arcurile auxiliare mai scurte reduc fluctuatia sarcinilor pe roti, asa cum face si reglajul unic al sistemului hidraulic de amortizare. In consecinta, conexiunea directa cu sasiul poate fi resimtita si in modul Comfort. Selectarea modului Sport activeaza setarile amortizoarelor perfectionate pentru testarea pe bucla Nordschleife de la Nürburgring, in timp ce Sport Plus se preteaza pentru un condus foarte dinamic pe circuitele de Grand Prix.

Specificatiile standard ale noului BMW M5 Competition includ jantele M din aliaj usor, cu design Y-spoke si finisare in doua culori. Jantele forjate de 20 de toli sunt echipate cu anvelope mixte, cu dimensiuni 275/35 R 20 in fata si 285/35 R 20 in spate.

Caracteristici de design exclusive si foarte expresive
Sentimentul de exclusivitate al noului BMW M5 Competition este imbunatatit suplimentar de o serie de caracteristici de design specifice modelului. Echiparea BMW Individual Shadow Line high-gloss este completata de utilizarea unui negru lucios – sportiv si discret – pentru conturul grilei radiatorului, plasa decorativa a branhiilor BMW M de pe aripile fata, ornamentele pentru acoperirea barei spate si capacele oglinzii exterioare. O alta caracteristica speciala o reprezinta manerele usilor, care sunt vopsite complet in culoarea caroseriei. Spoilerul spate si emblema „M5” de pe capota portbagajului – care poarta si inscriptia „Competition” – sunt si ele de culoare negru lucios.

Noul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300391_highRes_the-new-bmw-m5-compeIn interiorul automobilului, designul discret cu benzi in culorile BMW M GmbH pentru centurile de siguranta, dar si covorasele cu vipusca speciala si logo „M5” sunt dovezi ale caracterului exclusiv al noului BMW M5 Competition. O alta caracteristica de identificare este grafica „M Competition” care apare in panoul de instrumente pentru a intampina conducatorul atunci cand automobilul este pornit.

Noul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300382_highRes_the-new-bmw-m5-compeNoul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300392_highRes_the-new-bmw-m5-compeNoul BMW M5 Competition, superlativul absolut al performantei BMW. P90300385_highRes_the-new-bmw-m5-compe

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.