M50d este propulsorul superlativelor. Singurul motor diesel cu patru turbine, detinatorul recordului absolut de putere si cuplul raportat la cilindree. BMW X5 M50d si BMW X7 M50d marcheaza retragerea acestui propulsor exceptional din portofoliul BMW printr-o editie exclusiva.

Putina istorie: debut

Primul model BMW alimentat cu motorina din istorie a fost prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 1983. BMW 524td era prezentat cu mandrie ca cel mai rapid sedan diesel din lume. Propulsorul cu sase cilindri in linie, cu o capacitate de 2,4 litri, dezvolta 115 CP (85 kW) si un cuplu maxim de 210 Nm.

A urmat o lunga serie de modele diesel care au setat mereu standardele de performanta. Si au confirmat imaginea BMW ca producatorul unora dintre cele mai spectaculoase motoare pentru automobile, indiferent de combustibilul folosit.

Recordmanul M50d

In 2016, la 33 de ani dupa debutul 524td, BMW prezenta noul BMW Seria 7 750d xDrive si 750Ld xDrive. Fata de propulsorul prezentat in 1983, noul diesel de trei litri, cu sase cilindri in linie, oferea 400 CP (294 kW). Si un cuplu impresionant care urca pana la 760 Nm.

Acesta a fost primul si singurul motor diesel din lume cu patru turbocompresoare. O solutie rezervata pana atunci exclusiv pentru hypercars. Cu un raport fara egal intre cilindree si putere si cuplu, care-l transforma intr-un etalon mondial absolut pentru un diesel. Si a insemnat ca performantele asigurate intr-o configuratie cu sase cilindri in linie erau greu de egalat chiar si de versiunile V8 oferite de competitie.

In plus, gratie distributiei excelente a greutatii intre punti, oferea o agilitate tipica BMW. Un alt element specific marcii care a contribuit la un centru de masa foarte jos a fost dispunea motorului. Acesta era inclinat cu 30 de grade si impins in jos, cu axul puntii spate traversand baia de motor. Toate acestea pentru un plus de agilitate pe viraje.

Best-seller in segment in Romania

Pe piata din Romania, motorizarea s-a bucurat de o foarte mare apreciere in special pe gama X. Unde combinatia excelenta intre performante, cuplu si consum l-a facut un bestseller in segment. El a debutat pe X5 si X7 in 2018 si in 2019 pe X6.

Performantele asigurate au fost unele exceptionale. BMW X5 M50d realizeaza sprintul 0-100 km/h in numai 5,2 secunde. Si are un consum mixt, masurat in ciclul WLTP, de numai 8,3 l/100 km (218 g CO2/km). Acelasi cifre pentru X7 M50d sunt: 5,4 secunde pentru acceleratia 0-100 km/h si 9 l/100 km (235g CO2/km).

BMW X5 M50d si BMW X7 M50 Final Edition

Productia pentru motorizarea M50d inceteaza in luna septembrie a acestui an. Finalul de cariera este marcat in Romania de o editie exclusiva. Care este sustinuta de un pachet extins de echipamente, in timp ce inscriptia speciala pe praguri mentioneaza numele modelului.

BMW X5 si BMW X7 „Final Edition” includ:

  • faruri BMW Laserlight
  • sistem de asistenta Professional cu functii de condus semiautonom
  • directie integrala pentru mai multa agilitate
  • acces confort
  • cheie cu display
  • geamuri laterale cu sticla cu izolare acustica
  • scaune confort
  • insertii „Crafterd Clarity” la interior
  • Head-Up Display
  • sistem de asistenta la parcare
  • sistem de sunet Harman Kardon
  • control prin gesturi
  • functie de incarcare wireless pentru telefon.
Viitorul motorizarilor diesel in portofoliul BMW

Ca partea a filozofiei „The Power of Choice”, motorizarile diesel raman o parte relevanta in portofoliul BMW Group. Si beneficiaza de o serie de tehnologii sofisticate BMW TwinPower Turbo care au evoluat constant in ultimii ani. Asa cum sunt turboalimentarea cu doua turbine de dimensiuni diferite, injectia common-rail foarte precisa sau sistemele catalitice eficiente.

Toate acestea fac ca BMW sa aiba un pachet de solutii puternice care sustin viitorul motoarelor diesel. Cu imbunatatiri importante in ceea ce priveste emisiile si functionarea rafinata. Cu un accent pe eficienta si dezvoltare durabila, in contextul unor noi motorizari diesel bi-turbo sustinute de un sistem mild hybrid cu stater-generator de 48V, BMW s-a pregatit deja retragerea propulsorului emblematic M50d.

Noile motorizari 40d

Noile motorizari 40d care echipeaza versiunile xDrive40d pentru X5, X6, X7, Seria 5 si Seria 7 se bazeaza pe un sistem BMW TwinPower Turbo. Cu o reactie deosebit de spontana, imbunatatita de un sistem cu doua turbine, de dimensiuni diferite, din care turbina de presiune scazuta dispune si de gemotrie variabila. Cu pana la 10 injectii per ciclu, injectoarele alimenteaza combustibilul in camera de ardere la o presiune de pana la 2.700 bar.

Noul senzor de presiune integrat in injector asigura un dozaj foarte precis, o economie de combustibil suplimentara si o combustie curata. Noul motor diesel dezvolta un cuplu maxim de 700 Nm, ce devine disponibil intre 1.750 si 2.250 rpm. Motorul atinge o putere maxima de 250 kW/340 CP la 4.400 rpm, in timp ce sistemul starter-generator de 48V poate oferi 8 kW/ 11 CP.

Tratarea gazelor de esapament NOx in doua etape, inclusiv un sistem SCR AdBlue foarte eficient. Acesta a fost introdus ca solutie standard pentru modelele diesel incepand din 2012 si a fost dezvoltat continuu pana in forma actuala. Sistemul cuprinde acum un convertor catalitic de oxidare si o acoperire SCR pe filtrul de particule. Pentru reducerea optima a emisiilor de oxid de azot, o a doua unitate de dozaj AdBlue a fost integrata la iesirea sistemului SCR. Prin urmare, noile BMW X5 xDrive40d si BMW X6 xDrive40d respecta deja reglementarile obligatorii ale standardului de emisii Euro 6d, care va intra in vigoare abia la inceputul anului 2021.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here