Honda CIVIC sărbătorește a 50-a aniversare

0

Anul acesta, Honda sărbătorește 50 de ani de la emblematica sa Civic. Dezvoltat ca o „mașină pentru lume”, peste 27,5 milioane de Civic au fost vândute în 170 de țări de când modelul a fost lansat pentru prima dată în 1972. În momentul în care intră în al șaselea deceniu cu lansarea celei de-a 11-a generații, Civic continuă să creeze noi standarde de clasă și depășesc așteptările clienților din întreaga lume.

Popularitatea de durată a lui Civic este o dovadă a muncii de pionierat a inginerilor Honda în ultima jumătate de secol. Fiecare generație a introdus propria evoluție progresivă a designului original Civic, tehnologii avansate și noi niveluri de performanță, păstrând în același timp același scop ca și primul Civic: o mașină compactă spațioasă, distractiv de condus și economică.

1972 – 1979: O civică pentru toți cetățenii

Honda CIVIC sărbătorește a 50-a aniversare 403895_Civic_celebrates_its_50th_Anniversary

Primul Civic a fost dezvoltat ca o mașină globală pentru toate piețele, oferind un caracter practic excepțional în conducerea de zi cu zi. A fost una dintre primele mașini Honda care au fost vândute în Europa, obținând apreciere imediată pentru designul său compact, economia impresionantă de combustibil și gradul de utilizare. Echipat cu un motor revoluționar cu combustie controlată prin vortex compus (CVCC), Civic a devenit primul vehicul care a respectat cele mai stricte reglementări privind emisiile din lume, Actul pentru aer curat din 1970, stabilind standardul pentru viitoarele obiective de emisii în industria auto globală. Prima generație Civic a fost produsă pentru prima dată în fabrica Suzuka, Japonia. Volumul de producție acumulat a ajuns la 1 milion de unități în primii patru ani.

În anii 80: Civic devine major

În 1979, a doua generație Civic a sosit împreună cu un motor CVCC-II îmbunătățit, bazându-se pe succesul Civic-ului original cu un motor de 1,3 litri care oferea o livrare mai lină a puterii și era mai economic. Gama de modele a fost extinsă și cu un sedan de 1,5 litri, hatchback și wagon oferite. O transmisie manuală cu cinci trepte a fost, de asemenea, adăugată la linie. Modelul a introdus un nou design distinctiv, în două cutii, trapezoidal, cu grila frontală și farurile având un aspect mai unghiular. Cu toate acestea, această formă a fost de scurtă durată, deoarece Civic a crescut în popularitate și a fost necesar un nou model pentru a satisface cererea consumatorilor pentru mașini mai mari.

A treia generație Civic a sosit în 1983 cu un ampatament mai larg și un design mai unghiular. Este remarcabil prin introducerea principiului „Man Maximum-Machine Minimum” de la Honda, o abordare centrată pe om a designului care asigură că tehnologia și aspectul servesc nevoilor șoferului și pasagerilor. Astăzi, acest principiu ajută în continuare la definirea tuturor modelelor Honda, pentru a ajuta la livrarea spațiului și a gradului de utilizare așteptate de șoferii moderni.

Era disponibil în trei stiluri de caroserie: un cu trei uși care punea accentul pe conducerea sportivă, un sedan cu patru uși mai practic și un break Civic Shuttle cu cinci uși care oferea spațiu și utilitate excepționale. O variantă Civic Si mai sportivă a fost introdusă, de asemenea, cu un motor cu patru cilindri în linie din serie DOHC de 1,6 litri.

1987 – 2000: Noi standarde de calitate și performanță

A patra generație Civic

În 1987, a patra generație Civic a introdus o nouă gamă de opțiuni de motor, care include sistemul VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) de la Honda. Mecanismul său de sincronizare variabilă a revoluționat tehnologia motorului, oferind performanțe mai mari la turații mari și un consum îmbunătățit de combustibil la turații joase – a câștigat Civic mai multe premii.

A cincea generație Civic

A cincea generație Civic a urmat rapid în 1991, debutând cu o formă mai elegantă și mai aerodinamică, pentru un aspect mai sportiv – păstrând în același timp funcționalitatea de zi cu zi cu care mașina devenise sinonimă.

A șasea generație Civic

A șasea generație Civic a fost dezvoltată pentru a crea o valoare mai mare decât clasa sa. În anii 1990, consumul mai mic de combustibil și alte acțiuni de mediu au devenit mai semnificative. Ca atare, acest model avea un motor VTEC nou dezvoltat. De asemenea, a prezentat pentru prima dată „Transmisie Hondamatic”, o transmisie automată variabilă continuă (CVT), care a oferit schimbări fără probleme de viteză și economie de tip manual.

Bazându-se pe capacitățile dinamice excepționale ale modelului Civic standard, Honda a debutat în varianta Type R axată pe performanță în 1997. Axându-se pe furnizarea celei mai extreme performanțe văzute până acum de la Civic, a devenit catalizatorul a 25 de ani de succes pentru Honda în sector competitiv hot hatch.

2001 – 2021: Civicul milenar

A șaptea generație Civic

A șaptea generație a sosit în 2000 și a devenit primul Civic care a oferit tehnologie hibridă în 2001.

Acest Civic a înregistrat cel mai eficient vehicul pe benzină de producție cu 5 locuri din lume, cu o economie de combustibil foarte mare de 29,5 km/l.

A opta generație Civic

În 2005, a opta generație hatchback a sosit cu un stil futurist pentru piețele europene, o grilă din Perspex și accente triunghiulare – inclusiv țevile de evacuare duble – care l-au făcut unul dintre cele mai distinctive vehicule de pe șosea. A fost, de asemenea, prima generație de Civic care a prezentat Scaunele Magic Honda, unde pernele scaunelor din spate pot fi ridicate pentru a crea o zonă de încărcare înaltă. Acest lucru a fost posibil de inginerii care au localizat rezervorul de combustibil sub scaunele din față – un plan pentru obținerea spațiului interior și a gradului de utilizare încă urmat astăzi la diferite modele Honda.

A noua generație Civic

A noua generație Civic a adăugat un rafinament suplimentar pentru a crea un pachet complet pentru clienți, inclusiv eficiență de vârf. Dispunând de un motor 1.6 DTEC revizuit, vehiculul a obținut un titlu Guinness World Records pentru „Cel mai mic consum de combustibil – toate cele 24 de țări învecinate din UE (toate mașinile)”, înregistrând o medie de 2,82 litri la 100 km (100,31 mpg) pe 13.498 km (8.387 mile). ), într-o mașină de 25 de zile în toate cele 24 de țări adiacente UE.

A 10 a generație Civic

O generație a 10-a complet remodelată a sosit în 2015, cu o gamă de două motoare VTEC TURBO și a încorporat caracteristici avansate de siguranță și ajutoare pentru șofer, Honda SENSING, pentru prima dată. Proiectat cu un șasiu mai rigid și o performanță dinamică mai mare, a oferit platforma perfectă pentru Civic Type R 2017, care a stabilit noi limite de performanță pentru hatchback-urile de înaltă performanță. Mașina a fost lăudată universal pentru manevrabilitate directă, răspuns instantaneu la accelerație, viteza maximă mare, stabilitate și putere de oprire excepțională – toate acestea au contribuit la stabilirea unui nou timp de referință pentru mașinile cu tracțiune față pe Nürburgring Nordschleife din Germania. în aprilie 2017.

2022: O nouă eră a Civicului

A 11-a generație Civic

Bazându-se pe o moștenire de 50 de ani, a 11-a generație Civic îmbină performanța și eficiența puternice cu niveluri îmbunătățite de confort interior, atractivitate vizuală și utilizare generală. Cea mai recentă iterație marchează o piatră de hotar majoră pentru Honda în Europa, deoarece este cel mai recent model din gamă care va fi electrificat, completând angajamentul „Electric Vision” al Honda Motor Europe din 2022 de a electrifica toate modelele principale. Prezintă cea mai avansată iterație a premiului multiplu al mărcii. sistem de grup motopropulsor complet hibrid e:HEV câștigător ca standard, oferind dinamică și performanță captivante cu economie și eficiență impresionante.

Honda Civic un model emblematic

„Încă de la prima generație, care a fost lansată cu o aclamație atât de mare, Honda Civic a fost un model emblematic pentru clienții europeni”, a declarat Tom Gardner Senior Vice President la Honda Motor Europe Ltd. „Generația a 11-a încapsulează caracteristicile de bază ale funcționalității, utilizabilității și confortului de la prima generație Civic. A fost proiectat pentru a se asigura că sistemul său de propulsie, direcția și suspensia oferă niveluri captivante de performanță, răspuns dinamic și feedback care au fost întotdeauna esențiale pentru atractivitatea Civic.”

Honda CIVIC sărbătorește a 50-a aniversare 403893_Civic_celebrates_its_50th_AnniversaryNoul Civic Type-R

Honda Motor a lansat astăzi o pagină teaser pe site-ul companiei care arată informații preliminare despre noul Civic Type R, care este programat să fie pus în vânzare în această toamnă. Honda va găzdui premiera mondială a noului model joi, 21 iulie 2022.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.