BMW Concept i4 prefigureaza multe directii importante de dezvoltare pentru BMW in viitor. Pe de o parte face parte din noua gama de modele electrice, concepute conform strategiei „The Power of Choice” pentru a fi integrate in gama principala de modele, produs pe aceleasi linie de fabricatie cu celelalte modele conventionale. Pe de alta parte, prefigureaza una din cele mai emblematice game de modele ale marcii, emotionala si dinamica, BMW Seria 4.

BMW Concept i4 ne ofera o imagine a modelului BMW i4, programat sa intre in productia de serie in 2021. Si vorbim despre primul model electric al BMW Group in clasa medie premium. In plus, ofera o abordare complet noua a excelentei dinamice pentru care BMW este renumit. Si, combina designul sportiv elegant si modern, cu spatiul si functionalitatea unui Gran Coupé cu patru usi.

„Un BMW perfect care ruleaza fara emisii”

„BMW Concept i4 aduce electrificarea in centrul marcii BMW”, spune Adrian van Hooydonk, vicepresedinte executiv BMW Group Design. „Designul este dinamic, curat si elegant. Pe scurt: un BMW perfect care ruleaza fara emisii.”

Valorile remarcabile ale trenului de rulare includ o autonomie de 600 km (WLTP), putere de pana la 530 CP, acceleratie 0-100 km/h de aproximativ 4,0 secunde si o viteza maxima de peste 200 km/h. Cu toate acestea, calitatile de condus ale BMW Concept i4 nu pot fi exprimate doar prin numere. Livrarea aproape silentioasa a puterii creeaza o senzatie complet noua de dinamism.

„Designul BMW Concept i4 prezinta proportii fantastice, un caracter expresiv puternic si, desigur, multa atentie pentru detalii”, adauga Domagoj Dukec, directorul BMW Design. „Prin ecranul central curbat BMW (Curved Display), am redefinit orientarea spre conducator specifica BMW intr-o maniera foarte eleganta. In acelasi timp, BMW Concept i4 aduce un sentiment de placere a condusului durabil.”

Exterior – estetica electrizanta

Exteriorul elegant si modern reprezinta un contrapunct deliberat la experienta dinamica a condusului. Proportiile de Gran Coupé rezolvate perfect creeaza o aparitie autentica, moderna si increzatoare. Ampatamentul lung, linia acoperisului specifica unui fastback si consolele scurte formeaza un profil de baza plin de eleganta si dinamism.

Prin cele patru usi, BMW Concept i4 ofera nu doar un nivel ridicat de caracter practic si utilizare zilnica. El propune si un interior mult mai mare decât ar putea sugera imediat proportiile moderne si dinamice ale masinii.

Suprafete clare si detalii aerodinamice

Liniile clare si volumele intinse se contopesc intr-o sculptura bogata si conturata lin. Exteriorul modern colorat in Frozen Light Copper reia nuanta coloristica afisata de BMW Vision iNEXT. Elementele albastre din partea frontala, laterale si partea spate fac trimitere la esenta BMW i. Ele scot in evidenta simbolurile BMW i si aduc in prim-plan tehnologia.

O serie de alte masuri aerodinamice maximizeaza autonomia electrica a automobilului. Grila acoperita a radiatorului si prizele de aer ofera exemple detaliate de inginerie sofisticata a fluxului de aer la lucru.

O alta zona distinctiva a masinii este prezentata de jante. Acestea au fost concepute exclusiv pentru BMW Concept i4 si combina designul aerodinamic si ultrausor. Jantele extind paleta de culori si materiale a masinii cu o nota suplimentara de sofisticare.

BMW Concept i4 ne vorbeste despre The Power of Choice P90384975_lowRes_bmw-concept-i4-02-20Partea frontala – fata atractiva a unei noi ere

Tratamentul partii frontale a BMW Concept i4 prezinta simbolurile BMW intr-o noua forma, conferind o imagine puternica vizual pentru era electrica de la BMW. Proeminenta si inchisa, grila radiatorului ofera o conexiune tangibila intre trecutul si viitorul BMW. Simbolul BMW capata si o noua functionalitate: fara motor termic care necesita racire, grila reprezinta acum in principal ca „panou de informatii”, care contine diversi senzori.

Grila anunta tehnologia din spate printr-un design special pentru acest model. Si farurile ofera o punte intre trecut si viitor. Clasica parte frontala „four-eyed” este reluata aici printr-o interpretare foarte moderna si minimalista. Doua elemente LED complexe si independente pe fiecare parte integreaza toate functiile de iluminare necesare.

Suprafetele curate si un numar mic de linii conturate in jurul grilei creeaza o grafica moderna a partii frontale, cu un impact vizual puternic. Un accent albastru BMW i in conturul grilei completeaza designul partii frontale.

Primii pasi cu noua identitate de brand BMW

In cursul prezentarii BMW Concept i4, BMW a dezvaluit in premiera noua imagine a marcii. Noul logo ofera si baza pentru emblema de pe BMW Concept i4. Designul bidimensional transparent asigura integrarea perfecta si accentueaza si mai mult culoarea speciala pentru exterior Frozen Light Copper.

Conceptul are nu numai misiunea de a privi spre viitor in ceea ce priveste estetica, tehnologia si inovatia, ci si de a explora potentialul de design al marcii BMW.

BMW Concept i4 ne vorbeste despre The Power of Choice P90384983_lowRes_bmw-concept-i4-02-20Parte spate atractiva cu particularitati aerodinamice

Spatele BMW Concept i4 este apropiat de drum si proportii late, accentuate orizontal. Suprafetele progreseaza de-a lungul spatelui intr-o miscare lina si luxoasa, oferindu-i o aparitie foarte moderna si calma. Stopurile cu forma L, lungi si subtiri, continua tema. Sub stopuri, suprafetele inclinate spre interior formeaza aripioarele difuzorului ce imbunatatesc aerodinamica si incorporeaza prizele de aer verticale.

Mai jos, difuzorul spate are o prezenta puternica si imbunatateste eficienta aerodinamica. Unde erau candva tevile de esapament, elementele difuzoare in BMW i Blue indica prezenta unui sistem de propulsie full electric. Ele imprumuta din estetica concept carului BMW i Vision Dynamics prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2017.

Interior – intalnire intre inovatie si minimalism

Interiorul BMW Concept i4 este un model construit pentru cei care vor sa conduca. Pentru aceasta, fiecare element din partea frontala a habitaclului este orientat catre conducator. Noul ecran central curbat BMW (Curved Display) si noul volan dezvaluie o noua abordare a orientarii catre conducator si anticipeaza devoltarile de serie BMW iNEXT si BMW i4.

Aici, suprafetele de prezentare a monitorului de informatii si a displayului central se imbina intr-o singura unitate inclinata spre conducator. Acest grup de ecrane optimizeaza prezentarea informatiilor si face ca operare tactila a monitorului sa fie mai intuitiva. Tehnologia avansata de afisare, cu sticla antireflex, elimina necesitatea unei structuri care sa umbreasca displayurile si astfel contribuie la un cockpit simplu si aerisit.

Ecranul central curbat BMW cuprinde o mare parte din sectiunea din fata conducatorului si deasupra consolei centrale, oferind o imagine foarte moderna zonei frontale. Forma subtire, fara margini, denota calitate si sofisticare. Aproape toate functiile de operare sunt integrate in display ca parte a unei abordari generale centrata pe reducerea la minimum a controlului haptic. Chiar si sistemul de control al climei functioneaza acum cu control tactil.

Accent pe esential

Si sectiunea frontala a interiorului din jurul ecranului central curbat BMW pune accentul pe designul simplist. Utilizarea eleganta a diferitelor materiale si aranjamentul fundamental al butoanelor de control creeaza o ambianta moderna si luxoasa. Având in vedere acest lucru, elemente precum prizele de aer sunt integrate aproape invizibil in geometria generala si sunt ascunse in spatele tiparelor puternice.

Benzile de accent in Gold Bronze cald, combinate cu cromul, confera interiorului o nota eleganta. Panoul de control central inlocuieste maneta schimbatorului traditional cu schimbator tip comutator. Elemente precum controlerul iDrive Controller si butoanele de memorie pentru scaune, aflate pe usi, sunt finisate cu cristal elegant.

Combinatia de piele si stofa pentru scaune – compusa din microfibra cu grafica liniara si piele naturala natural argasita cu extract de frunze de maslin – completeaza interiorul de calitate si durabil. Rezultatul general este un habitaclu structurat clar, luminos si aerisit, care aduce linistea si autoritatea sistemelor de propulsie electrice.

Compartiment spate spatios

Pasagerii din spate sunt intâmpinati de un compartiment cu dimensiuni generoase care ofera niveluri de spatiu pentru cap si picioare care depasesc asteptarile unui coupé. Tetierele integrale pentru scaunele din fata si din spate adauga un sentiment suplimentar de sportivitate. Decupajul tetierelor este un detaliu elegant, care face referire la modele BMW sportive din actualul portofoliu.

Scaunele din spate extind grafica orizontala care iese din usi pentru a crea un sentiment de lounge in spate. Totodata, scaunele exterioare redau forma dinamica a scaunelor din fata, sporind ambianta sportiva. De asemenea, au foarte putine cusaturi, intr-un stil modern si clar de deisgn.

Design dezvoltat suplimentar al interfetei de utilizator cu moduri de experienta

Grupul de ecrane cu noul display central curbat BMW ofera o poarta digitala in era electrica de la BMW. Aspectul este clar influentat de cele mai recente dispozitive electronice si a fost facut intr-un stil departe de interpretarile „auto” conventionale.

Trei moduri de experienta (Experience Modes) diferite permit utilizatorilor sa exploreze diferitele fatete ale sistemului de propulsie electric. Diferenta vizuala accentuata uneori intre cele trei moduri de experienta („Core”, „Sport” si „Eficient”) acopera totul. Si vorbim despre modul in care utilizatorul experimenteaza afisajul si grafica, dar si cel in care este prezentat interiorul. Iluminarea ambientala in panoul de bord, usile si (indirect) de sub ecran indica ajustarile tehnice care au loc.

Modul „Core” duce zona conducatorului spre o interpretare actualizata a celor patru „widgets” familiare din conceptul de afisare al modelelor existente. Aici, graficele redau modelul de deasupra prizelor de aer si culoarea de accent Gold Bronze, facând referire in mod constient la designul interior al automobilului. In zona unde era pozitionat displayul central, acum se regasesc o harta si widgets. Utilizatorul poate naviga in jurul acelor widgets diagonale folosind o miscare de glisare si sa le aranjeze intuitiv prin drag&drop. Acest lucru permite conducatorului sa adapteze ecranul la preferintele personale.

In modul „Sport”, aceste „widgets” se apropie si creeaza o imagine concentrata. Aceasta forma de prezentare a continutului permite si o vizualizare periferica eficienta. Zona din partea dreapta a ecranului afiseaza functii specifice intr-un mod similar cu aplicatia „lapt timer” de la BMW M.

Modul „Efficient” declanseaza „Assisted Driving View”, care arata conducatorului ce detecteaza senzorii masinii. Acest mod de experienta ofera informatii in detaliu despre tehnologia masinii, cum ar fi modul in care comunica cu mediul inconjurator. La BMW Concept i4, accentul se pune pe condus anticipativ si eficient, fiind incorporate informatiile-cheie pentru un condus eficient. Zona din partea dreapta a ecranului afiseaza informatii suplimentare despre automobil precum nivelul de incarcare si autonomia.

Sunetul BMW Concept i4

BMW Concept i4 nu se caracterizeaza numai prin designul sau individual, ci si prin sunetul autentic. Acesta a fost dezvoltat sub numele de brand BMW IconicSounds Electric de catre renumitul compozitor Hans Zimmer impreuna cu designerul BMW de sunet Renzo Vitale. BMW IconicSounds Electric isi propune sa ofere emotie automobilelor BMW electrice si sa le faca perceptibile folosind universuri sonore individuale. Sunetul BMW Concept i4 combina trecutul si viitorul BMW armonios. Sunetul este multiplu si surprinzator, oferind un sentiment de lejeritate si transparenta. Universurile sonore ale BMW Concept i4 variaza de la sunetele de condus in modul „Core”, pâna la sunetele mai intense si pronuntate ale modului „Sport”. Sunt incluse si sunete pentru deschiderea usii si secventa de pornire.

Tehnologie destinata viitorului BMW i4

A cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive este o caracteristica definitorie a BMW i4 si, prin urmare, si a viitoarei mobilitati electrice. BMW iX3, care urmeaza sa intre in productie in 2020, va deschide drumul pentru aplicarea noii tehnologii, care va fi introdusa intr-o serie de automobile BMW cu propulsie electrica – precum BMW iNEXT si BMW i4. Motorul electric, electronica de putere, unitatea de incarcare si bateria de inalta tensiune ce folosesc a cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive sunt dezvoltari complet noi care permit BMW Group sa faca inca un pas important in domeniul sistemelor de propulsie electrificate. Motorul electric dezvoltat pentru BMW i4 genereaza o putere maxima de pâna la 390 kW/530 CP, ceea ce il claseaza alaturi de un motor termic BMW V8 actual. Livrarea instantanee a puterii confera BMW i4 atribute de performanta deosebite si eficienta exceptionala.

A cincea generatie BMW eDrive aduce si o baterie de inalta tensiune, nou dezvoltata, cu cea mai recenta tehnologie a celulelor de baterii. Versiunea bateriei dezvoltata pentru BMW i4 impresioneaza prin constructia foarte subtire si densitatea energetica optimizata. Aceasta cântareste aproximativ 550 de kilograme, are un continut energetic de aproximativ 80 kWh si atinge o autonomie de functionare de pâna la 600 km in ciclul WLTP.

Per total, a cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive stabileste noi standarde in ceea ce priveste densitatea energetica, eficienta si autonomia la condus local fara emisii.

Productia de serie a noului BMW i4

Productia de serie a noului BMW i4 va incepe in 2021 la fabrica principala a BMW Group din München. Acest lucru inseamna ca, in viitor, automobilele cu motoare termice, sistem plug-in hybrid si propulsie full electrica vor fi fabricate pe aceeasi linie de asamblare la München, ca baza a strategiei „The Power of Choice” a marcii.

Compania investeste aproximativ 200 de milioane de euro in uzina din München pentru a gazdui productia de serie a BMW i4.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.