Românii au înmatriculat peste 7.000 de mașini noi în ianuarie 2017, în creștere cu 21% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în timp ce înmatriculările second-hand s-au prăbușit în astepatea eliminării timbrului de mediu.
Deloc surprinzător, Dacia ocupă primul loc în rândul mărcilor preferate, cu 2.159 de mașini înmatriculate și o cotă de piață de circa 30%, însă producătorul român a crescut sub creșterea pieței, cu 14%. În schimb, mărcile de top din import au raportat creșteri consistente: Volkswagen ocupă locul doi cu 824 de unități (+57%), în timp ce Skoda (645 unități, + 43%) a învins la limită Renault (626 de unități, în creștere cu 43%) în lupta pentru locul 3. Locul 5 în acest top le-a revenit celor de la Ford, cu 540 de unități înmatriculate după o creștere de peste 37%.
Pe de altă parte, eliminarea timbrului de mediu cu începere din 1 februarie a determinat o stare de așteptare din partea românilor care vor să cumpere o mașină la mâna a doua. Aceasta este și explicația pentru care înmatriculările de mașini second hand au scăzut puternic cu 53% la numai 7.708, fiind astfel doar cu puțin mai mari decât în cazul mașinilor noi.
[…] este orasul extremelor. Daca inregistram o cifra atat de mare in cazul masinilor vechi, si la cele noi Capitala sta bine. Statistica DRPCIV vorbeste despre 55% din totalul automobilelor intre 0 si 2 ani […]
[…] aceeasi perioada din 2019, se inregistreaza o crestere de 25,11%. In martie, potrivit DRPCIV s-au inmatriculat 9.813 unitati, in crestere cu 20.82% comparativ cu martie […]