BMW a construit cateva concepte nebune de-a lungul anilor, dar cel care se remarca ca fiind curajos este roadster-ul off-road Z18.

Ideea de a combina mai multe idei intr-o masina este aproape la fel de veche ca si masina in sine. Proiectantii au descoperit decapotabilele repede, dar mai departe au aparut mai multe modele mai bine definite si capabile de off road, coupe-uri cu siluete si mai indraznete, automobile break mai practice si multe altele. Combinarea lor a fost dificila.

BMW s-a gandit sa incerce oricum. In jurul anului 1990, BMW si-a indreptat atentia catre BMW Technik, pentru a-si strange ideile despre roadster-urile decapotabile intr-o singura mana, cunostiintele despre SUV-uri in celalalta mana si sa le amestece impreuna cu o doza de capabilitate off road.

Acel moment cand BMW a construit o decapotabila off road 5d2155b567a16248c9428595df43addd
Creatia bizara care s-a nascut din aceasta combinatie ciudata a fost numita Z18. A ajuns pe coperta multor revizte cand a fost lansat in 1995. Asa cum v-ati astepta, a existat, cel putin, un motiv intemeiat pentru mentinerea ei ascunsa timp de cinci ani.

La prima vedere, modelul Z18 arata ca un fel de kit de buggy ciudat construit sau poate chiar o masina kei. Masina fara acoperis arata minuscula pe arcurile sale inaltate si anvelopele personalizat. Doua usi mici se regasesc in mod normal, in fata, dar este un pas destul de mare pana in cabina.

Acel moment cand BMW a construit o decapotabila off road 0abc924c80a8794f7aacb519e7195c7aSpatele arata cumva inghesuit apoi se ridicat, dar era dragut intr-un mod ciudat. In general, este nevoie de aproximativ o nanosecunda pentru a vedea similaritatile vizuale cu seria 3 E36 si cu modelul Z3 Roadster – care, in mod neasteptat, a fost lansat, de asemenea, in 1995. Aparitia cu mult timp in urma a modelului Z18 a aratat lumii cu cat timp inainte BMW a conceput ideea de roadster.

Z18, totusi, a fost conceput pentru a imita ideea de distractie go-anywhere care a fost – si este – regasita in motociclete enduro. La acea data, la sfarsitul anilor 1980 si inceputul anilor 1990, echivalentul cu doua roti al unui Land Rover Defender se bucura de un boom in vanzari.

Acel moment cand BMW a construit o decapotabila off road 1f184cc9b66fcd552b54f49ee332947eGreutatea a fost mentinuta de panourile din plastic si de o cutie de viteze manuala cu cinci trepte. Uita de lux in cabina; a fost construit pentru a rezista abuzurilor cu covorase de cauciuc heavy duty si o pereche de scaune ‘scoica’ impermeabile.

Pentru a se potrivi idealului aventuros, modelul Z18 a fost echipat cu un V8 de 349 CP … pe rotile din spate. Nu a existat niciun acoperis care sa ocupe loc atunci cand este deschis, altfel proiectul ar fi trebuit sa fie mult mai mare. Un sistem aparent complex de tractiune integrala a oferit o tractiune extraordinara, dar, evident, nu a fost niciodata destinat productiei. Din pacate, detaliile tehnice complete au fost pastrate in secret.

Uneori, va uitati la proiectele vechi care au esuat, indiferent de motiv, si va dati seama cat de inaintea timpului au fost acestea. Vehiculul electric Sinclair C5, produs in mod dezastruos in 1985, este cel mai des utilizat exemplu, dar BMW spera sa gaseasca succesul intermediu ultimului sau concept – Vision iNext.

Acel moment cand BMW a construit o decapotabila off road 4821c9d91baf1a692202a5a95aaa7c51Z18 este un alt concept care prezice viitorul: mai mult de 20 de ani dupa prima aparitie publica a ciudateniei germane in Tokyo, Land Rover a prezentat Range Rover Evoque Convertible in Los Angeles. Istoria este un lucru amuzant.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.