5 momente cheie au identificat jurnalistii europeni in istoria de 15 ani a Dacia in Europa. Momentul a fost marcat si de lansarea unor editii speciale.

Momente cheie

Sigur, daca vorbim despre cele 5 momente cheie, este vorba despre prezenta Dacia ca jucator pe piata din Vest. Si unul care castiga cota de piata.

5 momente cheie si editii speciale pentru Dacia 15 2020-Dacia-15-years-in-Europe-Brand-History-1024x512

1999: Achizitia Dacia de catre Renault

Groupe Renault  achizitionat marca pentru a dezvolta proiectul masinii de 5 de euro. In fapt, un model global in 3 volume la un pret imbatabil. Ideea era de a pune la lucru expertiza marcii pe pietele din Est, dar si de a folosi, cumva, o reteta care, cu Skoda, la Volkswagen daduse roade. Si de a atrage astfel pietele emergente.

Cum se atingea obiectivul? Prin metoda „design to cost”. Pretul final cat mai mic a fost elementul primordial in orice decizie tehnica. Iar calea a fost reprezentata de tehnologiile si componentele Renault deja amortizate.

2004: Lansarea Dacia Logan

Logan a fost lansat pe 1 septembrie 2004. In anul imediat urmator a ajuns si pe pietele europene mari. Parea sa nu fie pariul castigator. Insa in 2006 a aparut Logan MCV. O extensie asteptata pentru acest model, in special pe piete precum cea din Franta. Acolo unde monovolumele reprezentau un segment cu priza.

Asa se face ca Logan a inceput sa prinda. A profitat ulterior si de imboldul dat marcii de celelalte modele. Ca si de faptul ca, fara a se renunta la ideea de start, a capatat un plus de calitati. Prin a doua generatie si numeroasele versiuni speciale menite sa-i sporeasca dotarile. Si a inregistrat pana acum, la momentul la care se pregateste sa primeasca a treia generatie, 1.8 milioane de unitati.

2008: Sandero si Sandero Stepway sporesc priza pe pietele mari

Lansarea lui Sandero si a versiunii sale Stepway a insemnat un plus pe pietele mari europene. Model versatil si accesibil, a sosit exact la timp. Pentru ca acea criza de la finele primului deceniu al acestui mileniu a produs schimbari in comportamentul consumatorilor.

Sandero a gasit astfel o nisa care i-a permis sa ajunga, cu doua generatii in numai 12 ani, la peste 2,1 milioane de unitati. Si, macar pentru moment, pentru ca vine tare din spate primul SUV al marcii, este liderul de vazari al marcii.

2010: Duster a schimbat lucrurile in segmentul SUV

Renault a ratat intrarea in segmentul SUV cu prima generatie Koleos. Cu Dacia Duster insa, a dat lovitura. Era mai scump decat orice alt model Dacia. Insa avea calitate si, extrem de important, era mai ieftin decat concurentii directi. Succesul sau n-a intarziat sa apara.

Astazi Duster este best-seller-ul marcii. A depasit deja 1,6 milioane e unitati, chiar daca este ultimul venit intre modelele reprezentative. Insa, mai mult decat atat, este in topul european al segmentului sau de piata. Si nu-i putin lucru daca tinem cont ca vorbim despre unul dintre cele mai vizate de clienti, atat in ansamble (SUV), cat si al clasei.

5 momente cheie si editii speciale pentru Dacia 15 2020-Dacia-15-years-in-Europe-Success-Stories-1024x512

2020: Spring da startul catre viitor

Sigur, intr-un timeline am putea include si 2012. Cu lansarile lui Lodgy (MPV) si Dokker (MPV si van), chiar daca acestea au aratat ca pretul accesibil nu este o reteta infailibila. Sunt segmente de piata care cer alte atuuri. Insa tot 2012 a insemnat momentul pentru a doua generatie in cazul lui Logan si Sandero. Iar un alt reper poate sa fie 2017, cu generatia a doua a lui Duster.

5 momente cheie si editii speciale pentru Dacia 15 5-momente-cheie-Dacia-Spring-1024x653

Anul 2020 reprezinta insa un alt moment important pentru Dacia. Logan si Sandero se pregatesc pentru o noua generatie, a treia. Primele concepute pe noua platforma Renault, pe care este realizat si Clio 5. Si care permite inclusiv versiuni mild-hybrid. Insa, asa cum deja stiti, a fost deja anuntat si primul model 100% electric, Spring. Unul care, intr-un moment in care piata se indreapta catre solutiile verzi, poate reprezenta un punct central a istoriei urmatorilor 15 ani.

Editii limitate Dacia 15 Years

Daca am bifat cele 5 momente cheie sa spunem ca aniversarea a fost marcata si de lansarea unor editii speciale Dacia 15 Years. Disponibile pentru motorizari diverse ale lui Duster Prestige, Sandero Stepway, Lodgy Stepway și Logan MCV Stepway acestea propun, standard, detalii care sunt incluse de regula pe lista optiunilor contra-cost.

  • 7 culori de caroserie intre care si, in premiera, Iron Blue, ca si tapiterie speciala
  • jante de 17 inch pentru Duster si de 16 inch pentru modelele Stepway
  • pentru Duster, sistem de monitorizare unghi mort si camera multi-view
  • ecran touch de 7 inch cu sistem de navigatie, radio, slot USB si bluetooth
  • camera de marsarier
  • aer conditionat automat

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.