Honda CRF1100L AFRICA TWIN 2020 este de-acum realitate. Compania a publicat primele fotografii oficiale, ca si datele tehnice ale noului model. Unul despre care v-am vorbit de mai multe ori in decursul acestui an.

Africa Twin si-a facut revenirea pe piata in urma cu trei ani. Si, amintind de NXR750, cvadruplu castigator la Dakar, i-a incantat pe fanii categoriei adventure. Disponibila in versiuni cu cutie automata DCT si CRF1000L Adventure Sports, bine echipata pentru calatorii lungi, s-a bucurat de un bun succes. Dovada cele 87.000 de uitati comercializate.

Au existat insa si critici. Iar Honda face parte din categoria constructorilor care sunt extrem de atenti. Si la tendinte, dar mai ales la feedback-ul publicului. Pe care il pune in practica. Ei bine, cam asa s-a intamplat si in acest caz. Honda CRF1100L, cu cele doua versiuni ale sale, off road si Adventure Sport, dar si cu motor mai mare, imbunatatiri subtantiale si plus de electronica este „acea Africa Twin”. Produsul pe care si-l doreau multi.

Off-Road si Adventure Sports

Spuneam ca exista doua variante. Ei bine, logic, pentru a se misca mai agil in teren accidentat, versiunea off road este mai subtire, compacta si usoara. In ideea de a oferi o ergonomie superioara ghidonul este mai sus. Pe de alta parte, pentru a permite sa ajungi la sol la aceeasi garda, saua, afata la aceeasi inaltime, este mai ingusta.

Apropo de sa, ea este plasata standard la 34.3 inch. Exista insa posibilitatea de a o cobora la 33.4. Mai mult, sunt disponibile reglaje suplimentare pana la valoarea minima de 32.5 inch, respectiv de 35.2. Astfel ca orice tip de rider sa isi poata gasi solutia optima.

Adventure Sports vine la randul sau cu doua declinari, oferind si varianta ES, cu suspensii reglabile electronic. Modelul propune un rezervor de 24,8 litri, fata de 19 la cealalta varianta. Astfel ca, potrivit constructorului, autonomia poate ajunge la 500 km, tocmai buna pentru o zi de raid.

Parbrizul fix de la varianta off road este inlocuit cu unul reglabil, mai inalt. Iar sub noile blocuri optice, asa cum descoperisem recent, in imaginile din fisa de omologare, modelul este dotat cu lumini pentru viraje. Li se adauga crash-baruri noi si scut mai mare.

Herghelie extinsa

Spuneam inca de la primele informatii despre acest model, ca Honda CRF1100L va avea un motor mai mare. Decizia fiind luata pentru a putea mentine puterea si in cazul respectarii normelor de poluare Euro 5 si Euro 6.

S-a optat, asa cum anuntam, pentru un bicilindru de 1.084 cmc optimizat. Camasile cilindrului din aluminiu, capetele redesenate, noi setari ECU, camere de combustie modificate, revizuirea timingului valvelor, sunt cateva dintre schimbarile operate.

Herghelia nu a crescut prea mult. Este vorba despre 101 de cai, fata de 94. Iar cuplul de 105 Nm. Decizia de a nu oferi un plus mai substantial de putere a apartinut inginerilor. Care au apreciat ca un spor suplimentar n-ar putea oferi si un cuplu pe masura, ar aduce vibratii si scaderea fiabilitatii.

Cutie DCT revizuita

Cei de la Honda au operat modificari si in ceea ce priveste cutia DCT. Clientii erau multumiti de modul precis si rapid in care schimba inca de la versiunea prezenta pe faceliftul din 2018. Exista insa o problema: opera modificare de trepte in viraje.

Inginerii au luat in calcul acest lucru si au dotat-o cu senzor de inclinare. Astfel ca acest lucru nu se mai intampla, cutia pastrand treapta si in viraje. Astfel ca nu mai este nevoie sa o treci in regim manual daca doresti sa mergi mai sportiv.

Cadru redesenat si plus de electronica

Cadrul a fost redesenat pentru o mai buna manevrabilitate. Iar cel secundat, din aluminiu, se poate demonta. Un alt plus este reprezentat de bascula inspirata de cea care echipeaza CRF450R, care este mai usoara si mai rigida.

Honda CRF1100L Africa Twin e dotata acum, indiferent de versiune, cu cruise control si cu unitate de management a motorului IMU pe sase axe. Acestea controleaza modurile de mers, fiind disponibile acum patru: Gravel, Urban, Touring si, nou, Off-Road. Acesta din urma este complet personalizabil. In plus, are grija de controlul tractiunii, ofera anti-wheelie pe trei nivele plus off si doua moduri de ABS pentru viraje.

In plus, motocicleta a fost dotata cu display TFT Apple Car Play. Este vorba despre un display TFT color cu atingere si diagonala de 6,5 inch, solutie cu care Honda spera sa-i cucereasca si pe cei care il folosesc doar pentru navigatie.

Suspensii revizuite si anvelope tubeless

Suspensiile au fost revizuite. In plus, Adventure Sports propune pe langa cele clasice si unele Showa semi-active. Este vorba de Showa Electronically Equipped Ride Adjustment suspension (EERA). Care isi schimba setarea functie de modul de pilotaj si viteza.

Aceeasi versiune beneficiaza si de anvelope tubeless in stilul R1200GS. Decizia a fost luata pentru ca s-a considerat ca in versiunea off road jantele clasice si anvelopele cu camera sunt mai bune. Pentru ca se pot repara indiferent de tipul de problema aparut la janta sau anvelopa.

Mai usoara si cu un plus la capitolul bagaje

In pofida unui motor cu o cilindree mai mare, Honda a reusit sa ofere o motocicleta cu o greutate redusa. Sunt 5 kilograme mai putin in varianta cu cutie normala si 4 in cazul celei cu automata.

Si pentru ca s-au plans clientii, au umblat si la cutiile de plastic pentru bagaje. Le-a redesenat, sunt mai rezistente la cazaturi, si exista si optiunea cutiilor din aluminiu. In plus, clientii lui Adventure Sports beneficiaza si de variante cu top case.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.