Este natura motociclismului ca fiecare abilitate se leaga de cealalta

Daca sunteti rider nou, este minunat. Speram ca va place. Acele zile, saptamani si luni de inceput, sunt destul de stresante. E placut sa fii pe drum, liber sa ratacesti oriunde vrei, chiar daca nu stii unde vrei sa mergi, dar de multe ori te simti coplesit de lipsa de experienta. Daca simtiti ceva asemanator, este bine sa va dati o lista de sarcini – lucruri de abordat si de lucru – asa ca treaba de a deveni un rider competent nu va fi atat de coplesitoare. Am facut o lista de opt abilitati care consider ca sunt importante pentru rider nou. Cu toate acestea, sa fim sincer, sunt abilitati pe care riderii de toate nivelele ar trebui sa le lucreze pentru a-si pastra in forma abilitatile.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator sharp-770x513Concentreaza-te

Calatoria pe o motocicleta necesita un nivel diferit si mai susceptibil de concentrare decat conducerea unei masini, iar utilizarea creierului poate fi destul de obositoare. Riderii noi sau cei care si-au „iesit din mana” vor descoperi ca isi pierd rapid concentrarea. Si atunci incepeti sa faceti lucruri prostesti. Daca sunteti norocosi, pierderea concentrarii va avea ca rezultat doar o schimbare necorespunzatoare a vitezei sau sa va cada motocicleta cand opriti la stop. Daca esti ghinionist, s-ar putea sa faci una dintre acele greseli facute doar o singura data (adica greseli pe care nu vei mai trai sa le faci din nou).

Dar sa nu ne concentram pe negativ, sa ne concentram pe concentrare. Sfatul meu este de a structura o multime de pauze in calatorie. Cand planificati lucrurile in Google Maps, examinati timpul estimat al calatoriei si dublati-l. Da, pe bune – dati-va acel timp. Apoi, chiar folositi-l; nu va faceti griji pentru a face o oprire planificata, chiar daca va simtiti in regula. Adica, in cel mai rau caz, ajungi sa te bucuri de un ceai si prajituri gustoase si ajungi la de destinatie energizat si capabil sa faci mai mult decat sa stai acolo si sa-ti freci ochii plini de oboseala.

De asemenea, nu trebuie sa te simti ca trebuie sa obtii un fel de numar magic in ceea ce priveste cat timp poti sta pe motocicleta pentru o anumita perioada sau distanta. Daca sunteti ca mine si literalmente jumatate din populatie, ati putea suferi de o forma de tulburare de deficit de atentie (este intr-adevar o tulburare, totusi, daca jumatate din populatie o are?), Astfel incat nu veti putea niciodata intr-adevar sa egalati unii dintre tipii Hardcore Iron Butt.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator custard-770x577
Cunoasterea drumului si constientizare rutiera

Acest lucru este un fel de no-brainer, dar asigurati-va ca stiti regulile de drum. Fiind foarte familiarizati cu legile, codurile, statutele si legile autostrazilor, va vor ajuta sa navigati in lumea din jurul vostru, daca nu pur si simplu pentru ca veti fi mai increzatori in ceea ce faceti si cum faceti acest lucru.

Acestea fiind spuse, nu fi surprins sau suparat daca altii nu par sa stie regulile. Si sa nu fii unul dintre acei oameni care incearca sa-i faca pe toti sa faca lucrurile „the right way”. Exista o diferenta intre ceea ce ar trebui sa fie si ce este. Da, oamenii ar trebui sa semnalizeze, dar majoritatea nu o fac. Tipand la ei – sau chiar mai rau, punandu-va intr-o situatie in care in mod sigur veti intra intr-un fel de confruntare – este o pierdere de timp si de energie.

In acest scop, invatati sa cititi mediul general in care calatoriti. Incepeti cu drumul in sine, desigur, incercati sa observati cum o conditie duce la o alta conditie (de exemplu, daca exista o curba in partea de jos a unui deal este un pariu bun ca acea curba va avea pietris in ea), apoi incepe sa-ti extinzi observatiile pentru a examina modul in care factorii de mediu iti pot afecta situatia. De exemplu, daca este vorba de ora 17 dupa-amiaza de vineri insorit, puteti fi destul de sigur ca oamenii nu acorda prea multa atentie – doresc doar sa ajunga acasa. Deci, trebuie sa va adaptati in mod corespunzator.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator road-770x283

Franare

Acesta este atat de evident ca aproape nu l-am inclus. Capacitatea de a opri este importanta si capacitatea de a opri bine este si mai importanta. Acest lucru inseamna ca ocazional trebuie sa va faceti timp pentru a practica franarea de urgenta in parcarile mari (si goale, evident), dar si sa acordati atentie modului in care frantati in situatiile din lumea reala.

Unele dintre acestea se amesteca in abilitatile de cunoastere si constientizare a drumurilor de mai sus. Cat de alertat sunteti la imprejurimile voastre si potentialele surprize pe care le-ar putea arunca asupra ta vor avea un efect in cat de agresiv va trebui sa franezi.
Stand concentrat pe drumul din fata te va ajuta sa eviti sa faci opriri de urgenta.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator chriscope1-770x513Intoarcerea

Am vorbit despre acest lucru inainte, dar este cu adevarat important sa poti manevra motocicleta intr-un spatiu rezonabil. Intr-o masura mai mare, posibilitatea de a face intoarcere este o extensie a indemanarii si confortului tau in manevrarea unei motociclete. Daca puteti schimba directia intr-un spatiu de 7,5 metri (spatiul alocat examenului britanic Mod 1) cu usurinta, iti va fi mult mai usor sa navighezi in locuri de parcare si sa faci lucruri cum ar fi taierea benzilor (lane split).

Nu vrei sa fii tipul care nu-si poate controla motocicleta. Nu arata bine.

Din punct de vedere practic, este incredibil de util sa te pricepi la intoarceri, in special cand pleci intr-o plimbare, deoarece cotele ca te vei pierde sunt destul de mari si trebuie sa te intorci la un moment dat. Veti fi mult mai putin frustrat daca intoarcerea nu necesita calatoresc in directia gresita pana cand veti gasi o parcare frumoasa si mare, in care sa intoarceti.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator ChieftainLimited-770x513
Ambreiajul si controlul acceleratiei

Aceste doua abilitati – destul de literalmente – merg mana in mana si se bazeaza pe capacitatea ta de a stapani toate celelalte abilitati de aici. Invatand arta unui ambreiaj suficient si suficienta acceleratie este deosebit de importanta atunci cand vine vorba de manevre cu viteza redusa -, de altfel, si asa-numita intoarcere ‘U-turn’, dar si de simpla manevrare in spatii stramte. In plus, vei vedea ca utilizezi aceste abilitati foarte mult daca decideti sa incercati sa calatoriti in off road.

Obtinerea combinatiei ambreiajului / pedalei de acceleratie perfecte este la fel de importanta pentru o schimbarea lina. La un moment dat pe drum, poate doriti sa expuneti un pasager la bucuria calatoriei. Faptul ca puteti face acest lucru fara caderile castilor de pe cap care provin de la schimbarile de viteza necorespunzatoare vor face o diferenta enorma in incurajarea pasagerului mentionat sa va alature viitoarelor aventuri.

Dincolo de trucul de echilibrare cu utilizarea ambreiajului, controlul acceleratiei este important atunci cand vine vorba de luat curbe fara probleme, lin si doresti sa mentii o accelerare lina de-a lungul curbei. Acest lucru poate fi destul de complicat, chiar si pentru cei care au o experienta mai indelungata, asa ca nu va descurajati. Mereu exista loc de imbunatatire.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator cruise-770x513Schimbarea in treapta inferioara

Arta ‘downshifting-ului’ presupune obtinerea combinatiei perfecte a ambreiajului si acceleratiei, precum si turatii, astfel incat sa poti schimba repede viteza atunci cand conduci cu entuziasm. Este o abilitate importanta, deoarece pastrarea unei motociclete in plaja de putere va ajuta sa mentineti controlul asupra drumurilor curbate.

Prezenta ambreiajelor ‘slipper’ pe motociclete, chiar si cele accesibile, cum ar fi Suzuki V-Strom 1000, inseamna ca multi oameni pot uita cum sa faca downshifting si sa fie pusi in dificultate atunci cand sunt pe o motocicleta care nu are aceasta caracteristica. Este intotdeauna o parte a curbei de invatare atunci cand cand te urci pentru prima oara pe motocicleta si faci roata din spate sa derapeze. E jenant, dar poate si periculos. Cand roata din spate ‘fuge’ de sub tine, cu siguranta nu este ceva ce vrei atunci cand te plimbi de-a lungul unui drum de munte.

Conducerea in ploaie / asfalt ud

Observati cum fiecare dintre abilitatile de mai sus se leaga de intre ele? Obtinerea uneia corect confera succesul celeilalte. Si toate intra in joc cand apa incepe sa cada din cer.

Multi rideri stau pur si simplu acasa cand exista o amenintare cu precipitatii. Cred ca este un lucru rau. Nu numai ca iti va lipsi aventura dar veti fi, de asemenea, nepregatiti cand zeii ploii va vor prinde in cele din urma surprins. In plus, devenind confortabil cu motocicleta in timpul ploii va va face un rider chiar mai bun pe timp uscat.

Ploaia pare sa initieze un fel de panica la toti utilizatorii de drumuri, chiar si cei care stau frumos si uscati in cutiile lor metalice. Trebuie sa fii rabdator si alertat pentru a putea rezolva toate provocarile din jurul tau si sa te stresezi nu face decat sa iti epuizeze energia mentala.

8 skill-uri pe care sa le imbunatatiti ca rider incepator wet-770x513Calatorind intr-un grup

Multi oameni evita, de asemenea, calatoria in grupuri, dar spre deosebire de atitudinea mea fata de conducerea in ploaie, nu ii condamn ca nu au facut asta. In general, personal prefer sa nu merg in grupuri, deoarece ele pot avea un efect negativ asupra calitatii calatoriei mele. Este usor sa va pierdeti in modul de a gandi orbeste urmand persoana din fata voastra; acesta este motivul pentru care veti vedea adesea videoclipuri ale motociclistilor care se intra unul in spatele celuilalt.

Un alt efect negativ al calatoriei in grup este acela ca, in unele cazuri, poate provoca o mentalitate generala negativa. Un grup de rideri poate sa se comporte si sa interactioneze cu ceilalti utilizatori ai drumului intr-un mod dramatic diferit de cel pe care il pot folosi atunci cand sunt singuri, mai putin prietenosi, mai putin atenti – si care poate avea in cele din urma un efect negativ asupra motociclismului in ansamblu.

Dar unii oameni se bucura de feelingul de riding cu un grup, sau ar putea dori sa ia parte la cauze sociale. Si voi recunoaste ca atunci cand lucrurile merg bine – si anume, toata lumea are cel mai bun comportament – poate fi foarte distractiv sa te plimbi intr-o mare de masinari pe doua roti. Te simti parca te afli intr-o parada. Si cine nu iubeste o parada? In acest caz, este din nou o chestiune de a va aplica toate competentele – in special cele legate de concentrare si constientizare. Nu uita sa evaluezi fiecare situatie pentru tine. Sigur ca acel camion a oprit pentru alti 30 de tipi, dar va ramane oprit pentru tine?

Sursa: Rideapart

1 COMENTARIU

  1. Frumos articolul, dar sunt multe greșeli de exprimare care ar trebui corectate. Sunt multe inconsistențe și chestii precum „pedala de accelerație” cauzează ridicări de sprâncene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.