Shuji Nakamura, un om de stiinta japonez, a lucrat din greu la un sistem de iluminat cu laser pentru automobile.

Compania sa, denumita SLD, propune un nou design de lumini, de 10 ori mai stralucitor decat LED-urile. In plus, e mai putin costisitor si are o eficienta energetica mai buna.

In ultimii cinci ani, castigatorul premiului Nobel a perfectionat acest sistem, capabil sa ilumineze obiecte aflate chiar la un kilometru departare. Si spre deosebire de un far normal, laserul poate fi integrat in sistemele actuale si viitoare de asistare a soferului.

Pe masura ce autovehiculele se indreapta catre sisteme semi-autonome, care se bazeaza nu numai pe computere pentru luarea deciziilor, ci si pe viziunea clara a acestora prin intermediul camerelor si senzorilor, transmisia de lumina si de date va avea implicatii imense pentru siguranta soferilor.

Laserul SLD poate transmite si date prin Li-Fi. Acesta fiind similar cu Wi-Fi, dar utilizeaza lumina si transmite date mai rapid. Compania inca nu a dezvoltat pe deplin aceasta capacitate, dar spune ca este in lucru.

Faruri cu laser pe BMW Seria M si Seria 5

Noile faruri cu laser vor incepe sa apara in cursul acestui an ca echipament original pe unele vehicule din Europa, inclusiv BMW Seria M si Seria 5.

SLD dezvolta, de asemenea, produse pentru vehicule off-road, lumini de interior pentru automobile si lumini de functionare pe timp de zi.

Shuji Nakamura (64 de ani) este un inginer si inventator de electronica, specializat in domeniul tehnologiei semiconductoare. Este considerat inventatorul LED-ului albastru, un progres major in tehnologia iluminarii. In 2014 a castigat Premiul Nobel pentru Fizica, impreuna cu Isamu Akasaki si Hiroshi Amano.

Vezi si:

KIA propune o tehnologie care citeste simturile si emotiile

Hyundai revolutioneaza modul in care pornesti masina

Volkswagen revolutioneaza sistemul de iluminare al masinilor

Sursa: Bloomberg

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.