ROTAC, primul campionat de Time Attack™ din Romania, a ajuns la sezonul cu numarul 6. Si se bucura anul acesta de sustinerea BMW Group Romania. O serie de Safety Cars spectaculoase ale diviziei BMW M vor fi puse in serviciul sigurantei la fiecare etapa ROTAC. Iar marca va oferi Trofeul Fairplay la finalul calendarului competitional 2020.

300 de concurenti in 5 editii

ROTAC a adus pana acum la start peste 300 de concurenti unici din Romania, Moldova, Ucraina, Bulgaria, Slovenia, Franta si SUA. Fie ca vorbim despre piloti amatori sau profesionisti, cu masini sport sau automobile de concurs.

Astfel, ROTAC a setat standardele de profesionalism si siguranta in organizarea unei competitii auto pentru toti pasionatii de motorsport aflati in cautarea unei noi provocari. Si continua sa o faca si in sezonul 2020.

BMW M Safety Car pentru sezonul 2020 ROTAC

BMW aduce pe circuit cele mai noi modele din familia BMW M pentru a impune ritmul pe circuit. Si construieste pe o traditie internationala foarte bogata a marcii de modele safety car. Doi din protagonistii principali ai acestui sezon vor fi unele din cele mai noi modele din familia BMW M – BMW Seria 2 M235i Gran Coupe si BMW Seria 3 M340i Sedan.

Este planificata si o aparitie surprinzatoare – un model touring, diesel, mild hybrid. Este vorba de BMW Seria 3 M340d Touring. Un model care dispune de un motor de 6 cilindri in linie TwinPower Turbo cu doua turbine cu geometrie variabila si injectie common rail cu presiunea maxima de injectie de 2700 bar.

Propulsorul dezvolta 340 CP si un cuplu maxim de 700 Nm. Acesta este sustinut de un sistem 48V pentru mai multa eficienta, dar si pentru un plus de putere de pana la 11 CP.  Modelul poate sa accelereze de la 0-100 km/h in numai 4.8 secunde. Pentru agilitate, BMW M340d se bazeaza pe ingredientele tipice BMW. Distrbutia echilibrata de mase cu motorul longitudinal impins spre spate si sistemul inteligent de tractiune integrala BMW xDrive.

Circuit parcurs in sens anti-orar

Dupa cinci sezoane in care cursele au folosit variantele lunga si scurta ale circuitului Motorpark Romania, a doua runda ROTAC 2020 a adus concurentii in fata variantei inversate. In urma feedback-ului pilotilor, organizatorii au pastrat desfasurarea in sens anti-orar si pentru urmatoarea etapa.

Participantii au acceptat provocarea si au reusit chiar sa scada secunde pretioase intre cele doua curse desfasurate pe noul sens. Astfel, recordul absolut al ROTAC pe circuitul MotorPark Romania, desfasurat in sens anti-orar, a fost setat la etapa din 18 iulie. Protagonist, Emil Nestor, inscris la clasa Open cu un Radical SR3 (1:42.004). Iar 5 din cele 8 clase disputate si-au vazut recordurile corectate cu cel putin o secunda.

40 de concurenti

Pe grila bogata de inscrieri, formata din 40 de concurenti, s-au remarcat modelele BMW. Acestea au asigurat spectacolul clasei Race. Astfel, in cea mai disputata clasa a competitiei, modelele BMW au monopolizat podiumul. Cu o departajare de doar 3 zecimi de secunda.

Cursa pentru titlul de campion al clasei Race este inca departe de a fi decisa. Dupa 3 din cele 5 etape ale sezonului, Dacian Muntean (BMW M2), Razvan Galan (BMW M2 Competition) si Razvan Hodea (BMW M3 E36 Racecar) sunt la egalitate de puncte. Rezultatele complete ale etapei si clasamentul general al sezonului sunt disponibile pe www.rotac.ro/standings.

Povesti speciale

Dar circuitul nu este doar locul de intalnire al pasionatilor in cautarea celui mai rapid timp pe tura. Ci si spatiul unde se nasc povesti nebanuite. Dacian Muntean este protagonistul uneia dintre acestea.

Din pozitia de lider al clasamentului Race dupa primele doua etape, Dacian a intampinat probleme tehnice imposibil de remediat pana la urmatorul start. Asa ca a decis sa participe cu masina sotiei (BMW 520xd Touring), tot la clasa Race. Obiectivul era acela de a-si apara punctele in ierarhie. Astfel, dupa a treia etapa se regaseste in continuare pe primul loc al clasei, la egalitate cu alti doi concurenti BMW. Toate acestea dupa un drum de 600 km, din apropiere de Timisoara, in dimineata dinaintea cursei.

Trofeul Fairplay powered by BMW

Incepand cu acest an, ROTAC si BMW Romania introduc Trofeul Fairplay. Acesta va premia pilotul ce isi va demonstra din plin calitatile de gentleman driver de-a lungul sezonului. Iar aprecierea o vor face chiar concurentii din competitie. Trofeul este sustinut de BMW Romania, care va oferi atat cupa, cat si un premiu constand intr-un ceas BMW Motorsport.

“La ROTAC, fairplay-ul reprezinta un element esential pentru atingerea performantei. Competitorii adevarati, desi au o dorinta intensa de a castiga, nu o fac cu orice mijloc. Iar cei ce castiga trisand sau prin mijloace mai putin onorabile dobandesc un simplu trofeu, nu o adevarata victorie. Corectitudinea, cinstea, curtoazia si sportivitatea sunt valori pe care ROTAC a fost cladit. Si tocmai de aceea consideram ca pilotii care le manifesta in mod constant merita sa fie recunoscuti corespunzator. Multumim BMW Romania pentru sustinere si impartasirea acelorasi valori”, declara Alex Rosiu si Octavian Dragan, co-fondatori ROTAC.

Placerea de a conduce

“BMW inseamna cu adevarat placerea de a conduce, nu este doar un slogan. Construim automobile dedicate experientei de condus, cu performante exceptionale. Dar vrem ca aceasta experienta de condus sa fie savurata in siguranta si responsabil. Iar ROTAC este un exemplu excelent despre cum se poate face acest lucru. Pentru noi ROTAC este nu doar o competitie, ci si o comunitate. Trofeul Fairplay by BMW pe care l-am pregatit impreuna vrea sa promoveze responsabilitatea si respectul fata de cei din jur, indiferent ca vorbim de sosele sau circuit”, declara Alex Seremet, Corporate Communication Manager BMW Group Romania.

Urmatoarele doua etape ROTAC vor avea loc in 22 august si 26 septembrie, dorinta organizatorilor fiind de a desfasura cel putin una dintre curse la Transilvania Motor Ring, in masura in care defectiunile aparute la infrastructura circuitului vor fi remediate in timp util.

Despre ROTAC

Trei sesiuni de antrenamente, doua de cursa si o sesiune SuperLap™. Formatul competitiei ROTAC (Romanian Time Attack Challenge) le asigura atat concurentilor, cat si tunerilor, un cadru optim pentru a-si dezvolta in mod sustinut performantele. Clasele de concurs sunt stabilite pe baza raportului greutate / putere. Tinand cont de asemenea de imbunatatirile de performanta ale automobilelor inscrise.

Cerintele minime de eligibilitate pentru inscrierea la cursele ROTAC sunt:

  • varsta peste 18 ani
  • permis de conducere valabil de categorie B cu minim 2 ani de experienta
  • folosirea unui automobil ce indeplineste cerintele tehnice si de siguranta formulate de ROTAC, un extinctor uzual de 1kg si achitarea taxei de participare.
  • Regulamentul competitiei este disponibil pe www.rotac.ro/regulament. Oricine poate afla clasa in care s-ar incadra la ROTAC, folosind configuratorul disponibil pe site-ul oficial: www.rotac.ro/configurator.

Conditiile speciale cauzate de pandemia de SARS-CoV-2 au impus desfasurarea competitiei 2020 fara accesul spectatorilor, iar inscrierile se pot realiza exclusiv online, accesand www.rotac.ro/tickets.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.