Relaxarea restrictiilor impuse de starea de urgenta le-a permis pilotilor din campionatul MotoRC by Rompetrol sa revina pe pista. Concurentii din cea mai populara competitie de motociclism-viteza din Romania au eliberat restrictiile cailor-putere pe circuitul Motor Park Romania. Astfel ca am avut parte de primul test oficial al sezonului.

Pilotii celor cinci clase au putut rula pentru a-si testa motocicletele si a se reacomoda cu pilotajul in forta dupa indelungata pauza impusa de perioada complicata prin care trece
intreaga lume. Da „cinci” clase si nu patru, ca anul trecut. Pentru ca cele doua zile de teste au fost marcate de primele tururi ale tinerilor piloti ai noii clase Stock 300.

Reamintim, este o clasa monomarca, in care se alearga cu motociclete BMW G 310 R identice, cu minime modificari (carene, scarite de curse si semighidoane). Cu ocazia primelor teste oficiale, roadsterele compacte BMW Motorrad au performat peste asteptari. Am inregistrat timpi promitatori si un potential interesant. Plus simplitate si durabilitate de-a lungul sutelor de kilometri parcursi la ritm sustinut.

Normele de distantare sociala, respectate

Relaxarea restrictiilor nu a insemnat si o lipsa a masurilor de siguranta. In spiritul responsabilitatii sociale si al binelui comun, primele teste MotoRC s-au desfasurat respectand normele de distantare sociala. S-a inregistrat un numar limitat de participanti. Acestia s-au inscris doar online sau prin intermediul echipelor inscrise in campionat. In plus, accesul publicului spectator nu a fost permis.

Relaxarea restrictiilor aduce primele teste in MotoRC relaxarea-restrictiilor_moto-1-1024x683

De aceea padockul circuitului de la Adancata a fost mai putin animat ca de obicei. Dar pilotii au compensat prin bucuria de a sprinta din nou pe pista, in conditii meteo ideale.
In pauza de iarna prelungita, o parte a circuitului a fost reasfaltata si reamenajata, eliminandu-se cateva zone problematice, cu denivelari. Pilotii au apreciat noua suprafata, dar au constatat si ca trebuie sa faca unele ajustari de trasa. Si aceasta pentru ca vibratoarele vopsite de la interiorul unor viraje nu mai permit „taierea” curbelor ca pana acum.

Catalin Cazacu, cel mai bun timp

La clasa Stock 1000, Catalin Cazacu de la Racing Academy, detinatorul titlului din MotoRC in 2018, a semnat cel mai bun timp al weekendului. A fost cronometrat in 1:45,337, urmat indeaproape de Alexandru Szekely, de la VN Motorsport, cu 1:45,378. Al treilea timp a fost realizat de Bogdan Buleandra, de la Team BMR-EXE, cu 1:45,699.

Desi pauza competitionala a fost foarte lunga, timpii sunt in continuare foarte stransi, asa cum ne-am obisnuit deja sezonul trecut. La Stock 600, Florin Barladeanu (Team BMR-EXE), campionul en-titre, a fost cel mai rapid la revenirea pe pista. El a inregistrat un 1:46,682 in ultima sesiune a weekendului, urmat de Adrian Negru, cu 1:49,647.

Relaxarea restrictiilor aduce primele teste in MotoRC relaxarea-restrictiilor_moto-3-200x300La Stock 300, unii dintre concurenti se aflau pentru prima data pe circuit, asa ca a fost vorba mai mult de o perioada de acomodare cu pista si cu caracteristicile unei motociclete noi – roadsterul BMW G 310 R pregatit cu sprijinul Team IQ Racing. Timpul cel mai bun al weekendului, 2:20,001, i-a apartinut Cristinei Udrescu.

Prima etapa a sezonului 2020 pentru competitia MotoRC by Rompetrol va avea loc in weekendul 12-14 iunie, pe Motor Park Romania. Cursele claselor principale, Stock 1000, Stock 600 si Stock 300, vor fi televizate pe Telekom Sport si pe Look Sport.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.