Editia din acest an a Raliului Perla Harghitei, a cincea etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop, care se va desfasura in acest weekend, bifeaza un record de prezenta, cu un total de 82 de echipaje inscrise, cu 15 mai multe decat in 2017, cand s-a stabilit recordul anterior.

Unul dintre raliurile de traditie ale Romaniei, ajuns acum la editia cu numarul 26, Raliul Perla Harghitei se desfasoara intre 13 si 14 iulie pe un traseu 100% de asfalt avand cartierul general in municipiul Odorheiu Secuiesc. La start vor fi prezente 60 de echipaje pentru etapa din Campionatul National de Raliuri Dunlop, 5 pentru Campionatul National de Raliuri Istorice si 17 in Campionatul National de Rally 2. De pe lista nu va lipsi niciunul dintre pilotii direct implicati in lupta pentru titlul de campion absolut.

Pentru editia 2018, origanizatorii au pregatit un traseu cu o lungime totala de 417km, din care 122km distanta totala a probelor de clasament. Sunt in totql 12 probe de clasament din care 6 probe speciale distincte, fiecare dintre ele oferind concurentilor, dar si publicului, zone deosebit de spectaculoase.

PS 1 Bucin (29,05 km), proba regina este cea mai lunga proba speciala din CNRD 2018. Startul probei este la iesirea din comuna Praid spre Gheorgheni (DN 13B), iar sosirea este pozitionata in apropierea localitatii Borzont. Pe concurenti ii asteapta o urcare de cca 19 de km (de la altitudinea de 503 m) de la Praid pana la Pasul Bucin (1198 m), apoi urmeaza o coborare de 10 km pana la Borzont (855 m altitudine).

PS 2 Liban (11,88 km). Startul probei este in apropierea comunei Suseni pe DJ 138. Prima parte a probei este in urcare pana la Pasul Liban, iar partea a doua este in coborare, cu multe viraje rapide.

PS 3 Dietrich Arpad (1,8 km). Superspeciala Raliului Harghitei se va desfaaura in zona ultracentrala a municipiului Odorheiu Secuiesc. Traseul a fost desenat in apropierea parcului de service, startul fiind din Piata Primariei.

PS 4, 7, 10 Valeni (6,44 km). Este o proba scurta, insa este foarte virajata cu urcari si coborari.

PS 5, 8, 11 Sanpaul (6,27). Cea mai scurta proba dupa superspeciala, dar si cea mai rapida. Startul probei este in apropierea pescariei Sanpaul pe DJ 131, prima parte este in urcare cu viraje rapide si spectaculoase terminand cu un viraj in ac de par, dupa care incepe o coborare pana la intersectia DJ 132. Ultima parte a probei este foarte rapida, sosirea fiind la intrarea comunei Craciunel.

PS 6, 9, 12 Lueta (13,73). Una dintre cele mai spectaculoase probe speciale din CNRD. Startul este situat la iesirea comunei Lueta pe DC 29 si este in panta. Proba este foarte ingusta, cu foarte multe viraje. Prima parte este in urcare, dupa care urmeaza o coborare pana la Baile Chirui, dupa care se urca pana la Kalibasko, intersectia cu DN 13A.

Totul despre Raliul Perla Harghitei perla-harghitei

Raliul Perla Harghitei este de o mare importanta si pentru jocul rezultatelor, fiind pozitionat in calendar la jumatatea campionatului aici se poate decide partial soarta titlurilor puse in joc. Mai mult, prin caracteristicile sale, cu succesiunea de probe tehnice si rapide, Raliul Perla Haghitei este dedicat pilotajului si mai putin jocurilor „tactice” protagonistii fiind obligati sa atace de la inceput pana la final.

Simone Tempestini:
„Raliul de la Harghita are un asfalt placut fiind un raliu unde este nevoie de o precizie ridicata la pilotaj. Majoritatea probelor sunt scurte si nu permit greseli, daca pierzi timp numai recuperezi. Odorheiu Secuiesc este un oras care de fiecare data cand am luat startul ne-a primit frumos si a fost o placere sa fim acolo. Desi este un oras mic, pasiunea pentru motorsport este una foarte mare. Dintre probe imi place Lueta, dar si Sanpaul pentru ca este foarte buna pentru spectatori. Obiectivul meu este sa castig, dar sigur ca nu va fi usor.”

Titi Aur:
„Nu am concurat decat partial pe unele probe de aici cu aproape cinci ani in urma in conditii de vreme rea. Oricum, apreicez negativ orice raliu pe asfalt, mai ales ca in varianta de macadam Raliul Haghitei avea niste probe extraordinare. În opinia mea ar fi fost bine sa ramana de macadam. Nu stiu cum arata probele de asflat. Din probele actuale am facut Praid (actualul Bucin) in Raliul Tg Mures, o proba de mare viteza. Aceasta este si proba mea preferata. Obiectivul meu este sa trec cu bine de acest raliu, m-am acomodat cu masina si sper sa ma apropii si mai mult de limita, desi a fost mai greu decat mi-am imaginat. Vreau sa ma apropii de locurile bune.”

Vali Porcisteanu:
„Îmi doresc sa pastrez prestatiile bune de la ultimele doua etape de macadam. Am inceput sa am incredere in masina si sa o exploatez mai bine. Mai sunt fineturi de reglat dar sper sa continui „setarile” odata cu etapa de la Harghita. Imi doresc sa nu ploua pentru a ne putea bucura de prezenta cat mai multor spectatori pe marginea probelor. Îmi doresc un ritm bun si o viteza cat mai mare. Am fost mereu un fan al acestui rali, dar eu fiind un impatimit al macadamului mi-ar fi placut sa parcurd cu R5-ul probele superbe din trecut. Îmi plac si probele de asfalt, cele din ziua secunda fiind foarte tehnice. Trebuie sa trecem insa cu bine de prima zi si evident sa incheiem ziua cu un super spectacol pe superspeciala din centrul orasului unde sper sa reusesc un schratch.”

Dan Girtofan:
„Un raliu frumos cu probe cel putin, Libanu si Lueta foarte tehnice si frumoase, restul fiind de viteza. Configuratia e frumoasa, raliul fiind usor accesibil pentru spectatori. Asteptam sa facem un rezultat mai bun decat pana acum. Anul trecut am pierdut pe ultima proba si vrem sa ne luam revansa. Îmi plac toate probele, sunt curios insa cum va fi cea lunga. Poate face diferenta.”

Bogdan Marisca:
„Apreciea foarte mult Raliul Harghitei, mai putin lungirea unor probe, respectiv Valeni, cu o sosire in linie dreapta unde masina mea face 180km/h in timp ce masinile Skoda ating chiar 194km/h. Bucin este o proba grea, mai ales daca vremea devine schimbatoare, dar pentru mine Lueta e cea mai importanta si cea mai tehnica, una dintre cele mai frumoase probe din campionat. Mergem fara miza, si ne dorim sa ajungem la final fara probleme. Un raliu placut, iar si specatatorii din zona merita cu prisosinta aceasta poveste.”

Alexandru Pitigoi:
„As fi foarte multumit sa termin in primii sase in clasamentul Open. Avand in vedere tipul probelor, masinile celorlalti concurenti si valoarea pilotilor aceasta ar fi o clasare buna in conditii normale. Mi-a placut intotdeauna Raliul Harghitei atat pe macadam cat si pe asflat, Apreciez atmosfera, traseul, complexitatea probelor si publicul. Probele de asfalt sunt variate, cele de a doua zi fiind total diferite de cele din prima zi, mai inguste si mai putin rapide. Proba mea favorita este Bucin, desi nu am reusit inca sa o parcurd integral (in 2016 am abandonat cu 1km inainte de sosire, iar in 2017 a fost anulata). Este proba cea mai lunga si cea mai potrivita pentru masina mea.”

Clasament general CNRD 2018 dupa 4 etape:

1. Simone TEMPESTINI 124 de puncte
2. Valentin PORCIȘTEANU 121
3. Dan GÎRTOFAN 93
4. Bogdan MARISCA 66
5. Manuel MIHALACHE 54
6. Constantin AUR 47
7. Gergo SZABO 35
8. Florin TINCESCU 22
9. Sorin BADEA 21
10.Alexandru PIȚIGOI 19

Pe langa Raliul Harghitei, Campionatul National de Raliuri mai programeaza alte doua etape, dupa cum urmeaza:

7-8 septembrie: Iasi (etapa a 6-a)
5-6 octombrie: Sibiu (etapa a 7-a, ultima).

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.