Cupa Cheile Gradistei Emil Nestor

Cupa Cheile Gradistei a fost castigata de Emil Nestor. O diferenta de 0,076 secunde a decis invingatorul celei de-a doua etape a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop 2019.

Emil Nestor a obtinut in premiera victoria in clasamentul OPEN. In prima mansa de concurs, Nestor a fost mai rapid decat Lucien Hora cu 1,261 secunde. El s-a clasat doar al treilea in mansa secunda, pierzand 1,185 secunde fata de timpul lui Hora. Insa rezultatul i-a fost suficient pentru a urca pentru prima data pe cea mai inalta treapta a podumului general. Lucien Hora a fost nevoit sa se multumeasca cu locul secund, podiumul fiind completat de Costi Stratnic.

Cupa Cheile Gradistei, un weekend perfect

Competitia s-a desfasurat in zona Moieciu din judetul Brasov. Traseul foarte frumos, vremea superba si spectatorii veniti in numar mare au oferit cadrul perfect. Cei peste 80 de piloti aflati la start au oferit spectacol prin evolutiile lor, rezultatele finale fiind foarte interesante.

Emil Nestor a reusit o evolutie excelenta in prima mansa de concurs, stabilind timpul de referinta al acestui weekend, 1:46,514. La volanul unui prototip Norma M20 FC, Nestor a fost mai rapid cu 1,261 secunde decat Lucien Hora (Lola B99/50).

Parcurgerea mansei finale de catre ultimii concurenti aflati la start a fost decalata cu mai multe minute. Si aceasta dupa ce masina de concurs a lui Bogdan Cuzma a avut probleme tehnice. In runda a doua de concurs, Nestor a fost mai lent cu peste 4 secunde decat in cea precedenta. Masina sa aluneca puternic intr-unul dintre viraje. Dar si Hora a pierdut timp in mansa finala, victoria revenindu-i lui Emil Nestor.

Duel aprins Dacia-Ferrari pentru locul 3

Cupa Cheile Gradistei: Victorie in premiera pentru Nestor Costi-Stratnic-Dacia-STCC-1024x683„Nu ma asteptam la acest rezultat. Intr-unul din acele de par am alunecat pe urmele de ulei lasate de un alt concurent. Dar, cu mare noroc, am terminat tot pe primul loc. Sunt foarte bucuros!” a declarat Emil Nestor la finalul cursei. Lucien Hora a incheiat al doilea, insa se mentine pe primul loc al clasamentului general CNVCD.

Si ultimul loc pe podium a oferit un duel foarte frumos. O confruntare care ar parea inedita pentru cei care nu urmaresc aceasta intrecere, intre un Ferrari si o Dacia. Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge Evo) era al treilea dupa prima runda de concurs, cu un avans de 0,389 secunde. Insa Costi Stratnic (Dacia STCC) si-a imbunatatit timpul in runda finala, iar Leu nu a reusit sa faca acest lucru. Asadar, Dacia a invins Ferrari-ul, Costi Stratnic urcand pe ultima treapta a podiumul clasamentului general.

Unul dintre pretendentii la primul loc si cel mai rapid pilot al zilei de sambata, Lucian Radut, a abandonat. Acesta a gresit in prima mansa de concurs, iesind in decor. Dani Otil si-a continuat evolutia buna si la Cheile Gradistei, terminand al cincelea in clasamentul general. El a demonstrat ca adaptarea la prototipul Radical SR4 este tot mai buna.

Unul dintre remarcatii etapei este Aurelian Andronache. Acesta s-a obisnuit foarte repede cu noul traseu si a ocupat in final a sasea pozitie a clasamentului general. Participand la Cupa Cheile Gradistei – TOTAL ca parte a pregatirii pentru campionatul de raliuri, Costel Casuneanu a progresat vizibil pe parcursul weekendului. El a incheiat al saptelea in clasamentul OPEN. Cu o Skoda Fabia R5, Casuneanu s-a duelat pentru aceasta pozitie cu un alt pilot care a impresionat aici, Elias Raduta (Mercedes Benz 190 Evo 2). In final, diferenta dintre cei doi a fost de doar 8 miimi de secunda!

Cu un Mitsubishi Lancer Evo IX care a suferit schimbarea turbinei cu doar doua zile inainte, Calin Fagadar a avut evolutii bune sambata. A lovit insa usor masina pe urcarea finala a antrenamentelor. In clasamentul final al cursei, Fagadar a incheiat al noualea, in fata campionului en titre, Andrei Dumitrescu (Tatuus).

Confruntari interesante la Grupa N si la Grupa A

Calin Manitiu a dominat grupa N pe parcursul acestui weekend insa diferentialul spate al Subarului Impreza a cedat pe prima urcare de concurs, fortandu-l pe acesta sa abandoneze. Au ramas ceilalti doi brasoveni sa se dueleze pentru laurii acestei grupe, Alexandru Mitroi (Mitsubishi Lancer Evo X) si Octavian Ciovica (Mitsubishi Lancer Evo IX). Mitroi a fost mai rapid cu peste o jumatate de secunda in prima mansa de concurs, insa a pierdut doua secunde si jumatate in mansa secunda, Octavian Ciovica obtinand victoria grupei N.

La volanul Skodei Fabia cu care ne-a obisnuit in ultimele sezoane, Andrei Serban s-a impus categoric in categoria 2 Roti Motrice (F2), devansandu-l pe principalul sau rival, Septimiu Marghitas (Seat Leon), in ambele manse de concurs. Marghitas s-a clasat al doilea si in grupa A, in urma invingatorului George Cretu (Mitsubishi Lancer Evo VIII). Dragos Savloschi (BMW 330CD) a castigat categoria destinata masinilor diesel iar Radu Benea (Peugeot 208) pe cea a debutantilor.

Asa cum ne-a obisnuit, Catalin Cedric Ghigea si-a adjudecat trofeul destinat automobilelor istorice. Frumoasa Alfa Romeo Turbodelta pilotata de Ghigea a tinut la mare distanta urmaritoarele sale, alte doua masini incantatoare, Volkswagen-ul Golf MK1 la al carui volan s-a aflat Dorin Alexandrescu si BMW-ul 1602 „strunit” de Adrian Bortica.

Urmatoarea etapa a Campionatului National de Viteza in Coasta Dunlop se va desfasura in 8-9 iunie, pe traseul ce urca din Brasov in Poiana Brasov.

Rezultate: Clasamente Cupa Cheile Gradistei

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.