Stephane Peterhansel (FRA) of Team Peugeot Total races during stage 07 of Rally Dakar 2017 from La Paz to Uyuni, Bolivia on January 09, 2017

Stephane Peterhansel s-a impus în ediția 2017 a Dakar obținând cea de-a 13-a victorie în această competiție și cea de-a șaptea la categoria auto. Demn de remarcat este că Peugeot a monopolizat podiumul

Dakar 2017/ Auto: 13 nu este cu ghinion pentru Peterhansel raliul-dakar-2017-stephane-peterhansel-2-300x200

Peterhansel, Despres, Roma. Ai spune că vorbești despre podiumul întrecerii pe două roți de la Dakar, în contextul în care cei trei au la activ 12 succese. Stephane a dominat întrecerea în anii 90, în timp ce ultimii doi, alături de Marc Coma, sunt piloții care au triumfat din 2004 încoace, Despres adjudecându-și competiția de nu mai puțin de cinci ori. Ei bine, de data aceasta toți s-au regăsit în fruntea categoriei auto, singurul care a ”spart” această armadă de motocicliști fiind liderul all-time de victorii în WRC, Sebastien Loeb, cel care, clasat al doilea, s-a interpus între Peterhansel și Despres, pe un podium integral Peugeot.

Nani Roma, clasat al patrulea, și Giniel de Villiers, care a revenit în zona fruntașă după o primă săptămână ratată, terminând pe cinci, au avut la dispoziție mașini Toyota Hilux, model cu care, Conrad Rautenbach, locul 9 la general, s-a impus în competiția debutanților. Locurile 6 și 7 le-au revenit argentinianului Terranova și polonezului Przygonski (și el, un alt fost competitor la categoria moto). Pe 8 s-a situat Romain Dumas, pe un alt Peugeot, obținând, ca și cei doi competitori din fața sa, cel mai bun rezultat al carierei, în timp ce topul primilor 10 a fost completat de Abu-Issa, pe Mini, un pilot care avusese anterior experiențe la categoria quad.

De reținut

  • Primul abandon de marcă a fost cel al lui Al Attiyah, în ziua a treia, atunci când era la conducerea cursei pentru Toyota. Era doar începutul problemelor pentru această echipă, pentru că apoi Roma și de Villiers au avut și ei probleme tehnice. De altfel, comentatorii spun că supremația celor de la Peugeot ar putea să fie stopată doar de o Toyota care să beneficieze de pe urma colaborării cu BMW și să folosească propulsorul pe care l-am văzut anul acesta pe modelele Mini
  • Am avut apoi ieșirea din cursă a lui Sainz, într-o etapă în care Cyril Despres și-a trecut în cont primul succes al carierei la categoria auto. Acesta devenea lider și cum vremea rea a dus la anularea unei etape, a început săptămâna secundă din această poziție, urmat de Peterhansel, fostul pilot de WRC Hirvonen, Loeb și Roma
  • A urmat o săptămână în care vremea și-a făcut de cap, ducând la reducerea de etape sau chiar anularea acestora. Mai mult, din pricina problemelor de navigație, mulți dintre piloți s-au pierdut, am avut parte de o mulțime de incidente, cu mașini lovind motociclete și camioane intrate în coliziune cu automobile
  • Duelul pentru victorie s-a dus între Loeb și Peterhansel, iar cel din urmă, evident mai experimentat în acest tip de competiție, și-a trecut în cont victoria. Dar numai după ce a primit înapoi cele 14 minute pe care le-a pierdut așteptând elicopterul-ambulanță după ce accidentase un concurent de la categoria moto

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.