MINI Cooper SE s-a aventurat in afara orasului. Si s-a bucurat de aer proaspat. In nordul Germaniei, MINI a explorat regiunea in care „moin” este salutul obisnuit indiferent de momentul zilei. O regiune recunoscuta pentru numarul mare de turbine eoliene contribuie semnificativ la productia de energie. Si iata povestea oferita de cei de la BMW.

In acest peisaj, primul model electric al marcii premium britanice este o potrivire cat se poate de naturala. Iar datorita celei mai noi tehnologii a celulelor de baterii, nu exista nici o piedica pentru ca noul MINI Cooper SE sa parcurga o calatorie scurta din orasul hanseatic Hamburg pe insula Sylt din Marea Nordului.

De fapt, cu o autonomie intre 235 si 270 de kilometri, noul MINI Cooper SE este ideal pentru o iesire din oras. Una in care sa te bucuri de condusul fara emisii prin mediul rural inconjurator. Propulsat de un motor electric de 135 kW/184 CP, masina isi atinge limita pe autostrazile rapide la 150 km/h – o limita impusa electronic din motive de eficienta.

Energia necesara pentru acest lucru este furnizata de o baterie de inalta tensiune, conceputa special pentru acest model. Aceasta ofera o capacitate energetica bruta de 32,6 kWh. Este realizata din 12 module aranjate intr-o configuratie cu forma literei T, jos in podeaua noului MINI Cooper SE. In consecinta, volumul portbagajului, care variaza intre 211 si 731 de litri, este la fel de mare ca al unui MINI Hatch (3 usi) cu propulsie conventionala.

MINI Cooper SE pe malul Marii Nordului. Moin, MINI! P90374149_lowRes_mini-cooper-se-elect
Cap-compas Sylt

Calatoria la Sylt sau „pe insula”, asa cum este cunoscuta de localnicii din Hamburg, incepe cu bateria incarcata complet. Si bagaje confortabile pentru week-end. O calatorie de aproape 200 de kilometri te poarta de la limita orasului Hamburg la insula de vacanta situata in extram de Nord Est a Germaniei. Chiar daca noul MINI cu propulsie electrica nu va trebui sa parcurga ultima etapa a calatoriei prin forte proprii.

La Niebüll este incarcat pe Sylt Shuttle al Cailor Ferate Germane. Trenul se indreapta spre destinatie pe calea ferata cu un singur fir de-a lungul Barajului Hindenburg. Pamantul se intinde cat vezi cu ochii de-a stanga si de-a dreapta, in timp ce energia ramasa in bateria noului MINI Cooper SE poate fi economisita pentru o o explorare a insulei.

MINI Cooper SE pe malul Marii Nordului. Moin, MINI! P90374153_lowRes_mini-cooper-se-electIn mod firesc, solutii de incarcare sunt disponibile si pe Sylt. Si contrar multor altor lucruri, energia nu este mai scumpa decat pe continent. Aici, cel mai valoros bun este timpul. Fiecare minut petrecut pe cea mai nordica insula a Germaniei merita savurat. Iar cel mai bun mod de a te bucura de acel timp este sa pornesti intr-o calatorie prin minunata lume a dunelor. Pe kilometri intregi nu exista prize electrice, dar energia generata de valuri si de vant este o prezenta foarte reala.

Sa descoperim Sylt

Cine vrea sa descopere Sylt trebuie sa experimenteze ambele laturi ale insulei. Exista un peisaj cu dune cu kilometri intregi de plaje cu nisip care se intind de la Hörnum, in sud, pana la cotul de dincolo de List, in nord. Apoi este acea parte a insulei marginita de intinderile de noroi, cu pajistile verzi luxuriante. Ori orasul hanseatic monden Keitum si porturile pitoresti precum Munkmarsch.

Strazile aglomerate din capitala insulei, Westerland, barurile elegante si restaurantele traditionale din Kampen sau decorul natural neatins de pe faleza Morsum sunt explorate cel mai bine la pas. In timp ce MINI Cooper SE este conectat la reteaua electrica pentru a avea bateria reincarcata in vederea returului.

Trei ore si jumatate de conectare la un panou (wall box) sunt suficiente pentru o incarcare completa. Este suficienta si o priza casnica. Daca se intampla sa te grabesti, bateria noului MINI Cooper SE poate fi reincarcata pana la 80% la o statie de incarcare rapida cu putere de pana la 50 kW in doar 35 de minute.

Alta varianta pentru retur

Cei mai multi vizitatori nu pot lua niciodata suficient aer curat de la Marea Nordului. Prin urmare, este aleasa o diversiune pentru calatoria de retur. Din List, un feribot readuce vizitatorii pe continent. Face o oprire pe insula daneza Rømø.

Util pentru cunoscatori: o statie de incarcare a fost instalata la bordul „Sylt Express”. Iar aceasta permite MINI Cooper SE sa-si incarce complet bateria de inalta tensiune. Traversarea dureaza 40 de minute si este destul de lunga. Taxa de incarcare este inclusa in pretul traversarii.

Reincarcat, MINI Cooper SE ruleaza de-a lungul caii ferate care leaga Rømø de continent. Si apoi calatoreste spre sud, peste granita dintre Danemarca si Germania. Automobilul electric este deosebit de economic in modul GREEN+. Un supliment de autonomie poate fi obtinut prin optimizarea raspunsului acceleratiei si dezactivarea incalzirii si a aerului conditionat.

Chiar inainte de parcarea autostrazii Dithmarscher Geest, un viraj lung de dreapta – de-a dreptul minunat – pe o usoara ascensiune incurajeaza o viteza ceva mai mare. In cele din urma, centrul de greutate coborat al masinii face ca MINI Cooper SE sa imbratiseze drumul. Altfel, isi croieste drum de-a lungul soselei si, la coborarea de la podul peste canalul dintre Marea Nordului si Marea Baltica, bateria poate primi putina energie.

Apoi, masina isi continua calatoria spre centrul orasului Hamburg. O mare de lumini multicolore de-a lungul zonei de divertisment Reeperbahn da impresia ca energia electrica este nelimitata. In schimb, MINI Cooper SE a fost reincarcat. Din fericire, orasul hanseatic are o oferta relativ buna de statii de incarcare si este usor sa gasesti un loc de parcare cu un punct de incarcare – cu un pic de noroc chiar in apropierea portului. Nu stii niciodata, poate soferul prefera sa respire aerul marin.

La mare, cu MINI, si in Romania

O experienta similara poate fi realizata si in Romania. Pregatirea pentru calatorie este importanta. Dimineata, MINI asteapta conectat la panoul wall-box de acasa. Cu o putere mai mare decat o priza casnica, preconditionarea asigura ca automobilul isi asteapta proprietarul cu bateria si habitaclu la temperatura optima de functionare (in habitaclu se preia temperatura setata inainte de parasirea automobilului).

Deplasarea in regim de autostrada este cea mai cositisitoare pentru un autombil electric. La jumatatea drumului, cu o abatare scurta de la autostrada, asteapta o statie de incarcare de putere mare (DC 50 kW), in supermarketul din comuna Lehliu. 15 minute sunt suficiente pentru a asigura aproximativ 12 kWh, si a adauga o autonomie de pana la 100 km.

Aceasta asigura ca MINI ajunge in Constanta cu autonomie suficienta pentru a explora orasul. In zona sunt alte 4 statii de putere mare. O oprire la un supermarket din oras pentru provizii si MINI este pregatit pentru cateva zile de vacanta in statiunile din Marea Neagra.

Intoarcerea se face din nou pe autostrada. Automobilul a fost incarcat la hotel, la o priza normala si drumul incepe cu un nivel de incarcare de 90%. Ambuteiaj pe drumul de intoarcere? Nicio problema pentru autonomie – MINI Cooper SE poate fi chiar mai eficient asa, in regim de viteze mici.

Pauza de pranz vine pe autostrada, la KM 111-113. Statia de curent alternativ asigura o putere de incarcare de 11 kW pentru MINI. Dupa masa de pranz, MINI are din nou bateria incarcata si, ajuns in Bucuresti, are atuonomie suficienta pentru inca o zi de condus in oras.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.