Regele Ford F-150 domneste de 43 de ani in America. Iar acum vine cu o noua generatie conceputa pentru a impresiona. Este construit, spun cei de la Ford, pentru a fi cel mai dur si productiv model din toate timpurile. Ca si cel mai puternic pickup de pe piata light-duty full-size.

Desigur, o sa mai vorbim despre el. Deocamdata ne vom rezuma sa va oferim din extinsa prezentare oferita de Ford elementele care ne-au atras atentia.

Cel mai dur F-150 din istorie

F-150 a fost conceput pentru a emana duritate prin toti porii. Iar stilistic vorbind impresia este amplificata de capota si barele de protectie noi, aripile frontale mai inalte sau noile blocuri optice full LED (ca si stopurile). Precum si de cele 11 versiuni de grila. Plus o sectiune mediana revizuita si anvelope cu diametru mai mare, care au marit latimea masinii cu trei sferturi de inch. Ori pragurile laterale retractabile electric.

Constructiv avem de-a face cu un cadru din otel de inalta rezistenta,  corp din aliaj de aluminiu de inalta rezistenta. Ca si de panouri exterioare reproiectate, si mai robuste. Care confera si din acest punct de vedere atributul dorit de constructor.

Regele Ford F-150, radiografia noii generatii regele-Ford-F-150_2-1024x683
Cel mai aerodinamic

Cei de la Ford nu au uitat cand vine vorba despre regele F-150 nici de aerodinamica. Si l-au dotat cu mai multe elemente menite sa-o imbunatateasca abilitatile la acest capitol.

  • obloane active noi pentru grilaje
  • nou deflector de aer activ automat
  • concept nou, imbunatatit aerodinamic, pentru cabina si hayon
Cel mai puternic model din clasa si, in premiera, propulsie hibrida

Regele Ford F-150 a primit o gama de motorizari menita a-l transforma in cel mai puternic model din clasa. Exista propulsoare pentru toate gusturile, iar lista completa a acestora o puteti vedea in documentul acesta: 2021-F-150-Technical-Specs.

Noi ne vom opri la prima motorizare hibrida din istorie. Disponibila in combinatie cu toate echiparile cuprinse intre F-150 XL – Limited. Este vorba despre o solutie PowerBoost cu un 3.5 V6 la baza, si un motor electric ce ofera alti 48 CP integrat in transmisia SelectShift cu 10 rapoarte. Ca si un software calibrat special pentru pickup, cu moduri de rulare ce includ remorcare/tractare. Autonomia anuntata este de 1.126 km, iar capacitatea de remorcare este de pana la 5.443 kg.

Tot la capitolul putere includem si Pro Power Onboard. Care integreaza un generator de curent. E disponibil, optional, cu o putere de 2.0 kW pe gama de propulsoare pe benzina. Exceptie fac versiunile cu motorizare PowerBoost. Pentru care este standard si livreaza  2.4 kW (optional 7.2 kW). Puterea este accesibila prin prize in cabina, altele (pana la 4) de 120 V (20 A) intr-un perete al benei, si una de 240 V (30 A) pe versiunea de 7.2 kW.

Cel mai productiv F-150

Cand vine vorba despre productivitate, cei de la Ford s-au gandit la mai multe aspecte. Spre exemplu, spatiu de depozitare rabatabil in partea exterioara a benei. Care are si separator pentru organizarea uneltelor. Iar pentru activitati nocturne, este disponibil Zone Lighting. Care permite activarea unor sectiuni individuale de lumini exterioare, inclusiv prin aplicatia mobila FordPass.

Regele Ford F-150, radiografia noii generatii regele-Ford-F-150_13-200x300Scaunele Max Recline sunt extrem de capabile nu doar la drum, ci si pentru odihna in timpul pauzelor de munca. Ele se pliaza plat pana la aproape 180 de grade. La dispozitia clientilor este si Interior Work Surface, o solutie de birou mobil. Suficient de mare pentru a permite lucrul la un laptop de 15 inch. Si cu o suprafata perfect plana, pentru ca levierul cutiei de viteze se rabateaza prin apasarea unui buton.

Apoi, standard, elemente de prindere pe laturile hayonului, pentru carlige si o franghie de ancorare a obiectelor lungi. Plus, buzunare pentru materialele folosite la munca de precizie. Si Tailgate Work Surface, suprafata plata care integreaza rigle, dar si suporturi pentru dispozitive mobile, pahar si creion.

Interior complet reproiectat

Si daca tot am amintit de acele elemente, sa spunem ca interiorul a fost complet reproiectat. Si propune materiale imbunatatite, noi optiuni cromatice, plus la capitolul spatiu de stocare. Iar scaunele, sunt nu doar mai functionale, ci si mai rezistente la noroi.

F-150 introduce un ecran central de 12 inch nou (standard de la XLT HS in sus), cu functie split. Un ecran tactil de 8 inch, standard pe masinile in echipari XL si XLT MS, ofera o mai buna vizibilitate a imaginilor camerei retrovizoare. Optional este disponibil si un panou de bord digital de 12 inch.

Modelul F-150 cu cea mai mare conectivitate

Regele Ford F-150 sta foarte bine si la capitolul conectivitate. Este, spre exemplu, primul pickup din segment din America de Nord oferit standard cu sistem de actualizari over-the-air (OTA). In plus, clientii beneficiaza de:

  • Noul sistem multimedia SYNC 4 standard. Acesta ofera asistent vocal, cartografiere in timp real si informatii personalizate la cerere. El poate conecta wireless smartphone si integreaza Apple CarPlay, Android Auto sau aplicatii SYNC AppLink precum Waze si Ford+Alexa. Clientii pot accesa mai mult de 10.000 de ore de continut la cerere, dar si suplimentar, pe cel asociat cu SiriusXM, disponibil cu 360L satelit si serviciu de streaming.
  • Noul B&O Sound System by Bang & Olufsen cu opt difuzoare (incepand cu F-150 XLT). Optional, B&O Unleashed cu 18 difuzoare, pentru diverse versiuni.
  • Ford ofera tehnologie gratuita, inclusiv 911 Assist, dar si FordPass. Aplicatie care permite si controlul functiilor Zone Lighting, Trailer Theft Alert, Trailer Light Check si Pro Power Onboard.
Cea mai mare gama de sisteme de asistenta

Lucrurile au evoluat si in ceea ce priveste sistemele de asistenta. Regele Ford F-150 beneficiaza de Ford Co-Pilot360 2.0. Cu functii precum Pre-Collision Assist cu Automatic Emergency Braking si Pedestrian Detection, ori camera video retrovizoare cu asistenta dinamica pentru conectarea remorcii, conectare automata a fazei lungi in faruri, conectare sau deconectare automata a luminii in faruri. In plus ofera:

  • 10 noi caracteristici de asistenta pentru sofer si este singurul pickup care ofera Active Drive Assist. Este vorba despre sistem de pilotare semi automatizata prin care soferii pot rula cu mainile luate de pe volan pe autostrazi din Canada si SUA scanate in memoria masinii.
  • Intersection Assist, care detecteaza traficul din sens opus in timp ce soferul incearca sa faca un viraj la stanga.
  • F-150 este si singurul model din segment cu Active Park Assist 2.0.
  • Este singurul model din segment care ofera Trailer Reverse Guidance si Pro Trailer Backup AssistTrailer Reverse Guidance. Sisteme care usureaza manevrele pentru conectarea remorcii sau pentru parcare automata cand aceasta este atasata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.