Jeep Grand Cherokee WJ implicat intr-un proiect de referinta. La un nivel care ne face sa credem ca nu gresim cu afirmatia din titlu. Si, proprietarul, Cristi Movila, spune ca nu se opreste aici. Dar sa va spunem povestea unui weekend cu adevarat special.

Probabil cel mai tare Jeep Grand Cherokee WJ din Europa! GPTempDownload-83-576x1024

N-am avut parte de geruri napraznice, dar n-a fost o iarna tipica. Cum iti venea pofta de aventura vremea se strica, naruindu-ti planurile. Iar daca te echipai pentru o iesire la zapada, se incalzea brusc. Nu-i de mirare ca imediat ce a dat coltul ierbii, am prins a visa la o tura in teren accidentat. Iar cand Cristi Movila a venit cu propunerea de a explora zona Neajlovului, n-am stat pe ganduri. Mai cu seama ca aflasem ca voi avea parte de o surpriza.

Ne-am dat drept punct de intalnire o benzinarie. Ajuns acolo, n-a fost dificil sa ne reperam. Sau, in fine, mie nu mi-a fost greu sa o fac. “Bestia” tocmai se pregatea de iesire inghitind cu pofta pantagruelilca litru dupa litru de combustibil. Pe el l-am zarit primenindu-i parbrizul. Si i-am dat ragaz sa o faca inainte de a-i strange mana. De fapt, nu, ca sa fiu sincer pana la capat, mi-am dat mie cateva minute bune sa o privesc din toate unghiurile. Si, daca priviti imaginile pe care aveam sa le surprindem cateva zeci de minute mai tarziu, imi veti da dreptate ca am avut ceva “treaba”.

Sa facem cunostinta

Voi ce apelativ i-ati da? Tinand cont ca este leat 2003, este o batranica, nu? Mai cu seama ca de la Jeep Grand Cherokee WJ am mai consemnat alte doua generatii. Daca aceasta este alegerea, atunci am sa va spun, mergand pe aceeasi idee, ca este genul Sophia Loren, Goldie Hawn sau Meryl Streep. Stiti ce spun. Genul de bunicute care nu-si arata varsta.

Desi, pe de alta parte, este sprintena si tafnoasa. Cum avea, de altfel, sa se dovedeasca atunci cand am pus-o la treaba. Asa ca mai degraba am putea face altfel. Sa numaram “primaverile”, si, tinand cont ca s-au adunat doar 16, sa o tratam ca pe o adolescenta. Sexy si plina de vitalitate.

Da, este definitia perfecta. Plina de vitalitate, caci vorbim despre motorul V8 4.7 High Output. Unul care ofera o putere de 265 CP si un cuplu maxim de 441 Nm. Versiunea XJ a lui Grand Cherokee pastra doar 127 de elemente de la predecesorul sau. Era, practic, schimbat radical. In plus, propunea sistemul 4×4 automat Quadra-Drive.

Quadra-Drive, pentru iubitorii de aventura

Sistemul folosea o cutie de transfer New Venture Gear NV247. Pentru a transfera cuplul intre axe folosea un gerotor si ambreiaj cuplat la o pompa hidraulica. Propunea trei moduri: 4-All Time, Neutral și 4-Lo. Primul transmitea 100% din cuplu in conditii normale, iar in situatii critice transfera progresiv cuplu catre puntea fata pana la egalizarea vitezei pe ambele osii. Modul neutru este destinat remorcarii vehiculului. In 4-Lo, axele fata si spate sunt blocate impreuna printr-un raport de transmisie de reducere 2,72.

Cutia de transfer NV247 este cuplata la cele doua axe care contineau diferentiale Vari-Lok Jeep. Acestea utilizeaza de asemenea un gerotor pentru a transfera cuplul intre cele doua roti ale axei. Avantajul major al Quadra-Drive este acela ca prin transferul combinat si diferentele progresive de blocare pe fiecare axa poate controla automat tractiunea pe cele patru roti. Cu toate acestea, numai diferentialul central este blocat permanent si doar in modul 4Lo.

Schimbare radicala

Pana aici am vorbit despre modelul de serie. Cristi nu a fost insa multumit. Isi dorea mai mult. Si nu doar din punctul de vedere al imaginii de ansamblu, ci si al capacitatii masinii in conditii de off-road extrem. Si am pus-o la incercari serioase, dupa cum veti putea vedea in imaginile foto si in filmul care insoteste povestea noastra. Semn ca fiecare cent din cei peste 40.000 de euro cheltuiti doar pentru prepararea “bestiei” a avut utilitatea sa.

Mai intai a inaltat masina cu 8 inch fata de varianta de baza, folosind un kit de suspensie Long Arm, arcuri Clayton, recunoscute pentru eficacitatea lor atat on-road, cat si la competitiile de catarare pe roci, si amortizoare Fox 2.0. Un model cu performanta de top, cursa de aproape 30cm si rezistenta remarcabila.

In plus, corpul de aluminiu al amortizorului disperseaza caldura de trei ori mai repede decat cel din otel. Iar formula sa speciala garanteaza performante deosebite la temperaturi variabile. Li se adauga kitul de amortizoare directie Rough Country Nitro 3.0 si, evident, cardane cu cruce dubla, indispensabile in cazul acestui tip de modificari.

Urmatorul pas a fost cel al intaririi puntilor. A apelat la kit-uri de interior pentru Dana 30, respectiv Dana 44 HD si intariri din otel gros deasupra puntilor, realizate special pentru a rezista incarcaturilor produse de cauciucuri mari si rapoartelor marite.

Pasii urmatori au fost reprezentati de bara ajustabila Panhard JKS, gandita special pentru kit-urile de inaltare. Apoi blocantii ARB fata/spate, compresor de aer, rapoarte Revolution Gear 4.88 si planetare RCV. Producatorii spun ca sunt “Strongest Axles on the Planet”, iar noi le vedem pe la toate concursurile, trecand prin cele mai dificile incercari si ramanand aproape mereu la fel. Cristi spune ca alegerea a fost simpla si in momentul in care a citit ca au garantie “no questions asked, lifetime”, era clar ca sunt planetarele de care are nevoie.

…Lista continua

Imaginea “rea” si capabilitatile in teren accidentat au primit un boost si in ceea ce priveste rotile. Jante -50 pe 16, beadlock-uri interne, anvelopele Maxxis TREPADOR 37×12,5XR16 au completat “garderoba” acestui Grand Cherokee, alaturi de barele metalice Dark Duke.

Si pentru ca-i place sa iasa la joaca in zone de off-road extrem de diverse tipuri, nu lipsesc snorkelul si troliile. IronMan 12k sintetic fata si 9,5k otel spate, au reprezentat alegerile la capitolul din urma. Si, marturiseste Cristi, proiectul merge mai departe. “Urmeaza vopsea RAPTOR, roof rack si lumini. Acestea sunt certitudini. Insa, cine stie daca ma voi limita la atat”, ne-a spus el zambind.

Promitem sa va tinem la curent cu acest proiect Jeep Grand Cherokee WJ. Intre timp insa, va lasam in compania secventelor video surprinse la aceasta prima iesire impreuna. Pentru ca doar ce am prins gustul si ne propunem sa va mai aducem, cat de curand, si alte mostre. Poate chiar mai spectaculoase. Caci slava Domnului, locuri cu potential exista suficiente, chiar si la o aruncatura de bat de Bucuresti. Ramaneti pe faza, caci si la acest capitol va pregatim surprize!

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.