Nissan Pathfinder tocmai ne propune generația cu numărul cinci, care se va comercializa începând din vară. La ce prețuri? Vom afla în perioada imediat următoare. Până atunci să notăm schimbarea pe care modelul ne-o propune. Este mai agresiv ca design, mai masculin, și, susțin surse apropiate companiei, înglobează lucruri pe care o să le vedem, peste câteva zile, și pe noul Qashqai.

Sub capotă avem de-a face cu o constantă. Mai precis un propulsor 3.5 V6, cu injecție directă, pe benzină. O unitate care oferă 288 CP și 351 Nm, care este cuplată la o nouă cutie automată cu nouă trepte.

Nissan Pathfinder a ajuns la a cincea generație Nissan-Pathfinder_3-488x1024

La fel de robust, dar tușe cosmetizate

Nissan Pathfinder nu renunță la robustețea pe care i-o știam. Nici la platforma cu motor montat transversal. În timp ce suspensia este într-o configuraţie McPherson pe puntea din faţă şi una multi-link pe puntea din spate. Pentru a oferi performanțe bune în off-road.

A trecut însă printr-un amplu proces de cosmetizare, devenind, așa cum spuneam, mai agresiv. Este mai scurt (5.004 față de 5.042 mm), are același ampatament, 2.900 mm, dar a crescut în lățime (1.979 mm) și înălțime (1.778 mm).

Consola frontală a fost scurtată, dar grila este mai amplă. Elemente care, alături de farurile cu LED (aceeași tehnologie este folosită și la stopuri) și cele trei prize de aer de deasupra calandrului, ce fac trimitere la întâia generație, schimbă radical impactul dat de acest model.

De efect sunt, în egală măsură, jantele cu dimensiuni între 18 și 20 de inch. Ca și faptul că, în premieră, caroseria este oferită în două culori. Cu o paletă cromatică special aleasă pentru a conferi masculinitate.

Habitaclu pentru 8 persoane

Nissan Pathfinder poate acomoda în interiorul său până la 8 persoane. Și aceasta pentru că rândurile dedicate pasagerilor au câte trei locuri.

De menționat, ca noutate, faptul că pe rândul doi se pot monta scaune individuale. Iar între ele este montată o consolă detașabilă, cu suporturi pentru pahare și nișe. Grație sistemului Ez-Flex, scaunele se rabatează dintr-o mișcare. Astfel că accesul la locurile din spate este extrem de facil.

Nissan Pathfinder a ajuns la a cincea generație Nissan-Pathfinder_2-1024x683

Alte elemente:

  • În echiparea de bază există un monitor de 7.0 inch pentru panoul de bord şi unul de 8.0 inch pentru sistemul multimedia. Opţional acestea au dimensiunile de 12.3 şi 9.0 inch.
  • Un head-up display color de 10.8 inch afişează şi date din sistemul de navigaţie.
  • Parbrizul beneficiază de un strat superior, iar geamurile laterale sunt mai groase. Punând la socoteală și sporul de 60% al materialelor izolatoare din compartimentul motorului, izolarea fonică a crescut substanțial.
  • Portbagajul are un volum cu 11 litri mai mare (470), dar cu al treilea rând de scuane rabatat are doar 1.274 litri. În versiunea anterioară, cu doar 7 locuri, oferea 1.342 litri.
  • Scaune frontale încălzite și ventilate și încălzite pe al doilea rând.
  • Sistem de climatizare pe trei zone.
  • Sistem de iluminare ambientală.

Toate tipurile de tracțiune

Nissan Pathfinder este oferit în continuare cu tracțiune față. Însă cea integrală, cu ambreiaj pentru conectarea punţii din spate, este oferită opţional. Și este extrem de căutată de către clienți. Transmisia are acum șapte moduri de operare. Este vorba despre Standard, Sport, Eco, Snow, Sand, Mud/Rut şi Tow. Ultimul, evident, pentru momentele în care este nevoie de remorcare. Acestea se pot alege cu ajutorul unui controller situat pe tunelul central.

Standard modelul este oferit cu Nissan SafetyShield 360, care include frânare automată, sistem de urmărire a marcajelor rutiere și control al fazei lungi, dar și zece airbag-uri. Opţional (stadard pentru echipările de top) este oferit și sistemul ProPilot. Practic un cruise control adaptiv cu funcţie de menţinere în bandă şi control automat al acceleraţiei, frânării şi direcţiei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.