Nissan Frontier primește cea de-a treia generație, înlocuind un model care a fost la vânzare nu mai puțin de 16 ani. Era timpul, spun oficialii companiei, ca povestea modelelor pick-up ale mărcii să continue cu o versiune modernă. În măsură să ”muște” o felie mai serioasă din tortul unui segment în care activează Ford Ranger și Toyota Tacoma.

Povestea modelelor pick-up compact Nissan oferite clienților de pe piața americană a început în 1959. Și prima filă a fost scrisă de modelul vândut ca Datsun 220. Au urmat apoi de cele două iterații ale lui Frontier.

Iar aici se impune o precizare. Dacă la început Nissan Frontier era versiunea pentru SUA a lui Navara, lucrurile s-au schimbat. Navara a primit o generație nouă în 2014. În America însă, Frontier a rămas la caracteristicile modelului care debuta în 2004. Cu mici schimbări anuale. Iar acum, iată, a venit momentul schimbării. Însă cu un Nissan Frontier care are puține lucruri în comun cu Navara, care se vinde în Europa, Asia şi Africa.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-4-1024x683

Schimbare importantă

Ca și în cazul lui Armada, Nissan Frontier face parte din noua gamă revizuită a constructorului. Și oferă un design mult mai îndrăzneț, cu o grilă masivă, faruri LED încastrate (aceeași tehnologie LED este folosită și la stopuri), și pasaje ample ale roților. Elemente menite să promoveze ideea de rezistență și durabilitate.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-1-1024x683

În plus, oferă un motor V6 puternic, o cabină modernă, cu un ecran tactil de nouă inch, și multe tehnologii de asistență pentru șofer. Plus o gamă cromatică amplă, de la Tactical Green Metallic la Boulder Grey Pearl. Atribute care să-l facă mai atractiv. Și să-i confere șansa de a oferi o concurență mai serioasă lui Ford Ranger.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-3-1024x683

Trei configurații

Noul Nissan Frontier va fi oferit în trei configurații. King Cab este o cabină cu două portiere şi cu până la cinci locuri pentru pasageri, un ampatament standard de 3.200 mm și o benă de 1.860 mm. Crew Cab, cu o cabină cu patru portiere, un ampatament de 3.200 mm și benă cu o lungime de 1.510 mm. În fine, Crew Cab, cu ampatament alungit până la 3.551 mm şi o benă de 1.860 mm.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-2-1024x683

Nissan a decis să lase cadrul și șasiul cel vechi. Dar acesta din urmă a fost rafinat, iar vibrațiile au scăzut cu 80% grație unor tampoane hidraulice. Pe puntea din faţă se găseşte suspensie independentă cu două braţe, iar pe puntea din spate suspensii cu arcuri pe foi. Amplificatorul hidraulic de direcție a fost salvat, deși caseta de direcție este cu 16% ”mai scurtă”, iar o bară stabilizatoare ajută la minimizarea ruliului.

Un motor 3.8 V6 de 310 CP

Sub capotă, Nissan Frontier beneficiază de unitatea 3.8 V6 cu injecție directă, pe care o primise și precedenta generație în 2020. Acesta oferă 314 CP și 381 Nm cuplu și este cuplat la o cutie de viteze automată în nouă trepte. Standard vine cu tracțiune spate, iar sistemul de tracţiune integrală reprezintă un part-time clasic, cu o conexiune a punţii faţă şi un demultiplicator.

Modurile sistemului shift-on-the-fly, 2WD/4HI/4LO, sunt comutate printr-un controller rotativ de pe bord. În cazul variantelor 4WD, un setup cu alunecare limitată poate îmbunătăți aderența pe suprafețe alunecoase prin transferul puterii către roțile care au cea mai mare nevoie de ea. Fiecare versiune primește Hill Start Assist, iar cele 4WD au și Hill Descent Control.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-5-1024x683

Pentru o capacitate maximă în off-road, versiunea PRO-4X suspensie ranforsată cu amortizoare Bilstein, protecție suplimentară a dedesubtului maşinii și un diferenţial spate blocabil. În plus, PRO-4X are standard faruri şi stopuri full LED, extensii pe arcurile roţilor şi elemente decorative atât pe corp, cât şi în cabină.

Noul Nissan Frontier beneficiază și de ESP cu o funcție de stabilizare a remorcii. El poate tracta până la trei tone. Pentru transportul încărcăturilor grele, Frontier poate fi echipată cu o benă specială, bedliner cu protecție specială și sistem Utili-Track, care îmbunătățește flexibilitatea transportului de marfă. În plus, standard este oferită funcția de asistare a deschiderii hayonului.

Modificări ample la interior

În habitaclu, Nissan Frontier propune modificări și mai ample față de vechea generație. Panoul de bord este parţial digital, cu monitor de 7.0 inch între două ceasuri analogice. În plus, propune un levier tradiţional al cutiei de viteze automate și o mulțime de butoane de control.

Printre opțiuni există un set de camere cu vizualizare la 360 de grade şi un regim off-road de afişare a imaginilor, proiectat pentru a ajuta conducătorul auto să stabilească o traiectorie optimă de parcurgere a drumului printre obstacole.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-8-1024x683

Sistemul multimedia standard este cu ecran de 8 inch, iar opțional este oferit unul de 9 inch. Indiferent de versiunea aleasă există compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto. Toate versiunile sunt dotate cu porturi USB duale față, două prize de 110 volți și Siri Eyes Free.

Nissan Frontier propune a treia generație Nissan-Frontier-7-1024x738

Există un spațiu de stocare de 4,0 litri în consola centrală. În timp ce scaunele Zero Gravity de la Nissan îmbunătățesc confortul și reduc oboseala la drumurile pe distanțe mai mari.

Dotările de siguranță ale lui Nissan Frontier includ opt airbag-uri și, opțional, cruise control adaptiv și Nissan Safety Shield 360. Acesta include sistem de frânare automată, de urmărire a marcajelor rutiere și de control automat a fazei lungi în faruri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.