Landtrek este modelul cu care Peugeot isi extinde gama de vehicule comerciale. Si tinand cont de tendintele pietei propune un pick up de o tona. Pentru un segment care genereaza vanzari anuale de 2,4 milioane de exemplare.

Landtrek preia limbajul de design al marcii si urmeaza sa fie comercializat in versiuni cu cabina simpla, dubla si sasiu. Toate cu o latime de 1,92 metri, in timp ce lungimea este de 5,39 metri pentru Single Cab si 5,33 pentru Double Cab.

Landtrek, propunerea Peugeot in segmentul pick up Landtrek-3-1024x576In plus vor exista versiunile Workhorse si Multipurpose (nu credem ca mai este nevoie de traducere). Care, pe langa telurile diferite, vor beneficia si de o gama de accesorii specifice profesionistilor sau familiilor.

Robust si fiabil, dar si o bena de referinta

Robustetea si fiabilitatea au fost caracteristicile de baza urmarite de specialistii Peugeot. Care au testat noul model pe o distanta de peste doua milioane de kilometri in toate conditile de teren si de vreme.

Landtrek beneficiaza de o gama ampla de motorizari. Motorul turbodiesel cu geometrie variabila propune 150 CP si 350 Nm si este cuplat la o cutie manuala Getrag cu 6 rapoarte. Exista si o unitate turbo pe benzina, de 2,4 litri, cu 210 CP si 320 Nm, cuplata la aceeasi transmisie sau la una automata, cu 6 rapoarte, si moduri secvential, Sport si Eco.

Pe de alta parte, potrivit constructorului, arhitectura a fost conceputa pornindu-se de la capacitatea reala de transport in bena. Astfel, bena pentru Double Cab a fost gandita pentru doi „Euro-paleti” (1.63 m x 1.60 m x 500 mm si 1.22 m intre pasajele rotilor), iar cea Single Cab pentru trei (2.43 m x 1.60 m x 500 mm si 1.22 m).

Landtrek, propunerea Peugeot in segmentul pick up Landtrek-2-1024x576Capacitatea de incarcare poate depasi o tona si atinge chiar 1,2 tone in cazul unor versiuni.  Bena este luminata cu LED si permite conectarea de accesorii de la o priza de 12 V dedicata. In plus, capacitatea de remorcare este de 3 tone. Iar pentru cei care au nevoie sa transporte obiecte mai lungi, varianta Workhorse Single Cab este vanduta si fara bara de protectie spate, pentru a permite deschiderea benei la 180 de grade.

Tractiune 4×2 si integrala, versatilitate in off road

Sunt disponibile versiuni Landtrek cu tractiune 4×2 si integrala cu reductor. Cea din urma permite doua moduri, 4H si 4L (reductie 2.7 la 1). Diferentalul spate este echipat cu sistemul eLocker, deblocabil automat.

Landtrek, propunerea Peugeot in segmentul pick up Landtrek-1-1024x576Versatilitatea in off-road este garantata de:

  • garda la sol intre 214 mm (roti de 16) si 235 mm (17/18)
  • adancimea vadului: 600 mm
  • unghi de atac: 29° sau 30°
  • unghi central: 25°
  • unghi de degajare: 27° or 26°
Stil modern si atractiv

Tusele exterioare preiau, asa cum spuneam, limbajul de design al marcii. Unul care s-a bucurat de apreciere si premii in concursurile de specialitate. Evident, caracterul robust al modelului este scos in evidenta cu mijloace specifice.

Interiorul are ca sursa de inspiratie modelele importante ale marcii. Volanul cu doua spite este o referinta la Peugeot 3008, in timp ce ecranul HD de 10 inch din zona superioara a consolei e inspirat de la nava amiral a marcii, Peugeot 508. S-a pus accentul si pe confortul la bord, iar modularitatea banchetei spate este unica in segment (spatarul se poate rabata 60/40 sau 100%).

Landtrek, propunerea Peugeot in segmentul pick up Landtrek-4-1024x576In fata se poate opta pentru doua scaune independente sau pentru o „bancheta” Multifex cu 3, inspirata de la vehiculele comerciale ale marcii. Aceasta permite rabatarea spatarului in zona mediana si transformarea intr-o masa de lucru capabila sa sustina 75 kg.

Landtrek beneficiaza de 1-4 camere pentru a facilita manevrarea in orice conditii. Camera off-road si functia 360 de grade sunt gandite special pentru deplasarea in teren accidentat si spatii inguste. In plus, modelul este dotat cu 6 airbag-uri si ESP cu functii Hill Descent Control, ASR pentru 4×2 si 4×4, dar si Trailer Swing Control. Cea din urma actioneaza in cazurile in care remorca intra in balans.

Nu este o premiera

Pentru Peugeot nu este vorba despre o premiera in acest segment. Cele mai relevante exemple sunt pick up-urile 404 si 504, fara a mai mentiona Hoggar, dezvoltat pe 207. Sau, din 2017, modelul botezat chiar Pick Up, pentru continentul african.

De altfel, Africa Sub-Sahariana si America Latina sunt primele tinte pentru Landtrek. Pentru moment, dupa cum precizeaza oficialii constructorului, nu exista intentia de a-l comercializa si in Europa. Insa nu este exclus ca lucrurile sa tina doar de marketing. O lansare globala presupunea costuri imense fara garantia succesului, Peugeot neavand un nume in segment. Insa feedback-ul clientilor ar putea genera cerere si, implicit, o extindere a zonelor de comercializare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.