Lamborghini si-a spus ca daca Hummer H1 poate face sport, Urus de ce nu ar face. Si a prezentat versiunea de serie a SUV-ului de curse conceptual ST-X. Intr-un cadru propice, cu prilejul World Final 2019 organizat la Jerez de la Frontera, Spania.

Lamborghini Urus ST-X este realizat de Divizia sportiva a companiei italiene – Squadra Corse – si a fost pilotat de Tony Cairoli. Un pilot care are la activ 9 titluri in motocros.

Pentru orice tip de teren

Lamborghini Urus ST-X este gandit sa se comporte perfect atat pe circuite, cat si in competitiile off road. Cu precadere in rally raid si rallycross. De altfel, modelul a fost optimizat mecanic si este echipat cu toate elementele de siguranta impuse de FIA. Inclusiv cusca de protectie integrata in cadrul, alaturi de roll-bar, scaune racing, rezervor FT3 si sistem de prevenire a incendiilor.

Sub capota are acelasi V8 twin-turbo standard (650 CP/850 Nm). Insa caroseria mai usoara (greutate redusa de la 2.200 la 1.650 de kg) va permite un spor al performantelor. Reamintim, standard sprintul 0-100 km/h este realizat in 3,6 secunde, cel 0-200 km/h in 12,8, iar viteza maxima este de 305 km/h.

La ce valori se va ajunge, urmeaza sa vedem. Deocamdata stim ca modelul beneficiaza de un plus de rigiditate torsionala. Iar garda la sol ridicata ii permite sa se comporte excelent in teren accidentat. Lucru relevat si de barele de protectie, diferite de ale conceptului. In schimd, de la acesta, modelul a preluat capota de carbon cu numeroasele prize de aer, spoilerul spate si evacuarea racing cu terminatii specifice.

Modelul va beneficia de o culoare speciala, Verde Mantis, cu insertii rosii contrastante. Debutul in competitii va avea loc la editia din 2020 a World Finals din Misano Adriatico.

Lambo vine si cu un hypercar sport

Lamborghini a prezentat cu acest prilej si detalii despre un hypercar sport. Acesta se va numi, se speculeaza, Aventador SVR, va fi produs in maximum 40 de exemplare si se va livra incepand din 2021. Modelul ar urma sa fie dotat cu motorul 6.5 V12 aspirat natural si va propune 830 CP. Agregatul va fi cuplat la o cutie de viteze secventiala Xtrac cu 6 trepte.

Teaserul video ofera cateva detalii privind particularitatile masinii. Precum capota frontala racing, cu prize duble de aer, o priza de aer pe acoperis si un spoiler spate de mari dimensiuni. Constructorul precizeaza ca hypercarul va beneficia de un cadru frontal din aluminiu si o constructie monococa, din fibra de carbon, a cabinei. Compartimentul motorului beneficiaza de o „cusca” din otel, care maximizeaza rigiditatea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here