Hummer a fost trecut pe linie moarta in 2010. A fost una dintre legendele care a cazut la datorie din pricina crizei. Acum General Motors vrea sa reinvie acest brand ca parte a planului sau de restructurare. Dar uitati de modelele care inghiteau litri de benzina cu pofta pantagruelica. Hummer va deveni brand electric!

Sigur, un Hummer cu emisii zero poate suna la fel de paradoxal precum palinca fara alcool. Insa, haideti, sa recunoastem, industria auto se schimba. Iar astazi ideea celor de la General Motors se muleaza perfect pe realitate. Dar sa depanam povestea si sa va spunem detaliile pe care le detinem.

General Motors in restructurare

General Motors inchide fabrici si renunta la modelele ale caror vanzari scartaie. Este in plina restructurare si tine cont de toate tendintele. Inclusiv cea care spune ca industria se indreapta catre electrificare. Si priveste brandul Cadillac drept pilonul principal al viitorului companiei in conditii de emisii zero. Unul care presupune peste 20 de modele lansate pana in 2023.

Insa, din segmentul masinilor cu emisii zero nu pot lipsi modelele SUV si pick-up. De altfel si primul Cadillac electric o sa fie un SUV. Dezvoltat pe o platforma noua si care urmeaza sa apara cel mai tarziu peste doi ani. Logic, in contextul in care SUV-urile, incluzand deerivatele, reprezinta segmentul care face legea pe piata mondiala. Iar Hummer, ca si brand, este un simbol al capacitatilor in off-road. Lucru de care s-ar putea profita.

Proiectul BEV3, dar si o a doua pista

General Motors lucreaza actualmente la doua programe dedicate modelelor electrice. Primul este BEV3, care vizeaza sedanuri, crossovere SUV si alte automobile din segmentul compact si mediu. Cel despre care aminteam, cu tinta de 20 de masini pana in 2023.

Celalalt are in vizor versiuni electrice pentru SUV-urile mari si pentru pick-up-uri. In plus, multe dintre aceste masini ar trebui sa fie gandite inclusiv pentru a avea calitati serioase in off-road. General Motors are astfel de exemple. Chevrolet Suburban si Cadillac Escalade, modelele GMC, incluzand SUV-ul Yukon sau camioneta Sierra. Si tot GMC are modelele Denali, de lux, si cele din brand-ul AT4, pentru pick-up-urile cu calitati in off-road. Oricare dintre acestea au potential pentru electrificare.

Hummer, marire si decadere

GM a cumparat compania in 1998, la sase ani dupa ce AM General debuta ca versiune civila a celebrului Humvee militar devenit faimos dupa Razboiul din Golf. Arnold Schwarzenegger a fost un sustinator al marcii si al primului model, cunoscut drept H1. A urmat, in 2002, H2, un SUV de 60.000 de dolari care folosea si piese de la modelele SUV si pick-up Chevy. Imaginea sa i-a adus succesul si au urmat SUV-ul H3 si pick-up-ul H3T.

In 2006 in America se vindeau 71.524 de vehicule. In 2010 cifra se redusese insa drastic, pana la 4.000. GM n-a renuntat la brand in 2009, dar a oprit vanzarile un an mai tarziu. Era greu, in momente de criza, sa pastrezi o marca care avea imaginea unui simbol al indiferentei constructorilor fata de incalzirea globala. In plus, nu putea respecta nici regulile federale in ceea ce priveste consumul, fapt care accentua furia ecologistilor. Iar cand barilul a ajuns la 100 de dolari, Hummer a devenit istorie.

Adversar pentru Jeep?

Un alt argument in favoarea lui Hummer este modul in care creste Jeep. Bijuteria si mina de aur a celor de la Fiat Chrysler Automobiles NV. Iar General Motors se gandeste daca nu cumva poate sa profite de imaginea Hummer, legata de capacitatile off-road, pentru a beneficia de o felie de piata. Cu atat mai mult cu cat experimentele de design facute cu viitoarele modele GMC au fost primite foarte bine.

Ramane acum de vazut doar care este orizontul de timp pe care cei de la General Motors il vor stabili pentru a readuce la viata Hummer. Cum prioritatea este arhitectura BEV3 am putea spune ca nu mai devreme de 2023. Totusi, nu este exclus sa accelereze si cea de-a doua directie. Mai ales ca Ford a mutat deja, investind in Rivian. Tesla se pregateste si ea sa propuna un pick-up electric. In plus, Jaguar Land Rover are deja o prezenta puternica in segmentul SUV-urilor mari eco. Astfel ca orice moment pierdut ar putea sa puna in pericol viitorul. Iar daca Schwarzenegger si-a facut propriul Hummer electric, GM de ce nu ar putea?

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.