Honda merge pe ideea celor de la Audi, care, va spuneam ieri, au realizat un exercitiu de stil TT Safari. In cazul niponilor, Civic Type R este masina modificata. Si are o infatisare demna de Raliul Dakar.

Ideea este extrem de interesanta. Type R este o „bestie” pe circuit, iar Honda are legaturi stranse cu Dakar. Fie si daca amintim doar despre succesele izbutite de NXR 750 care s-a impus la editiile desfasurate intre 1986 si 1989 (inclusiv). In segmentul auto rezultatele nu au fost la acelasi nivel. Nici in raliuri, nici in rally-raid. Indiferent daca vorbim despre Civic sau nu.

Civic Type R OveRland, proiect Ralph Hosier Engineering

Proiectul ii apartine lui Ralph Hosier Engineering (RHEL) care s-a asociat cu niponii pentru a dezvolta versiunea Civic Type R OveRland. Aceasta preia mecanica modelului de serie, care a avut atata succes. Adica un 2.0 turbo cu 4 cilindri, 320 CP si un cuplu maxim de 400 Nm.

Dincolo de aceste aspecte, totul se schimba. Suspensia este mai inalta cu 101 mm, aripile sunt net mai evazate. Modelul beneficiaza in plus de anvelope BF Goodrich cu dimensiunile 255/55 R18. Si sunt doar detaliile pe care RHEL a decis sa le faca publice. Pentru moment, prototipul Honda este realizat intr-un singur exemplar, insa Ralph Hossier spune ca este gata sa produca mai multe exemplare daca sunt doritori. Oare sa existe si vreun pasionat de rally-raid care sa incerce calitatile sale in Dakar sau macar in Africa Eco Race?

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.