Grand Duster, versiunea cu șapte locuri a modelului SUV Duster, devine realitate. Informația a fost făcută publică de colegii de la publicația franceză L’Argus.

Lodgy este un model lansat în 2012 și a beneficiat de un facelift în final de 2016. Nu va primi însă o nouă versiune, după cum cei de la Renault au anunțat încă din primăvară. Și a fost reconirmat de către Marc Suss, responsabilul cu produsele la Dacia, într-un interviu din septembrie.

Și nu este de mirare în condițiile în care segmentul monovolumelor este într-o pierdere masivă de viteză. Francezii merg, ca și alți constructori, pe ideea de a-l înlocui cu un SUV, acest tip de automobil fiind la mare căutare.

Grand Duster este soluția

Așadar, scriu cei de la L’Argus devine realitate ideea lui Grand Duster. Model care ar urma să fie prezentat la mijlocul lui 2021. Pentru ca intrarea în producție să se producă în octombrie 2021. De altfel, un prim prototip, ”ascuns” sub o caroserie de Renault Scénic, a fost deja văzută la teste în Spania.

Important este faptul că Grand Duster se va produce la Mioveni. O veste bună pentru fabrică în contextul în care Lodgy era produs în Maroc. Iar uzina din România a pierdut din această toamnă producția noii generații Dacia Sandero (cu excepția versiunii Stepway), care va fi produsă în țara amintită.

Grand Duster în locul lui Dacia Lodgy Grand-Duster-2

Primul model hibrid!

Acest proiect, codificat intern RJI, propune ca Grand Duster să aibă șapte locuri. El ar urma să fie dezvoltat pe o versiune alungită a noii platforme CMF-B, folosită și pentru noul Sandero. De la care va prelua și noutăți tehnice legate de confort și securitate.

Iar ca motorizare, doar cele pe benzină dintre cele clasice. Mai precis 1.0 TCe, de 100 și 120 CP, respectiv 1.3 TCe, cu 140 și 160 CP. Nu va lips nici versiunea 1.0 TCe GPL. În timp ce dieselul ar urma să fie înlocuit, noutate absolută pentru Dacia, de un motor hibrid. Este vorba despre noile 1.6 E-Tech de 140 CP, tehnologie introdusă deja pe Renault Clio. Cu diferența că din rațiuni de costuri, la Grand Duster va avea o variantă mai puțin evoluată, fără funcția Brake, care ameliorează recuperarea energiei la frânare și decelerare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.