Gladiator. Da, noul pick-up Jeep. Spuneam ca este vedeta lui Camp Jeep 2019, eveniment desfasurat in Dolomiti. Va dezvaluim cum se prezinta, alaturi de o galerie foto on-location. Cu precizarea ca, asa cum am mai spus, se va comercializa in zona noastra din 2020.

Noul Jeep Gladiator este dezvoltat cu acelasi caracter solid tipic marcii Jeep. Este un model care ofera o combinatie de design autentic Jeep, libertate in aer liber, functionalitate si versatilitate. Dar si motoare eficiente cu tehnologie avansata, dinamica de top pe asfalt si in off-road. Sau cele mai noi tehnologii in materie de siguranta si conectivitate.

Un pic de istorie

Primul pickup Jeep dateaza din 1947, atunci cand Willys Overland a introdus un asemenea model cu tractiune integrala. Era bazat pe platforma lui CJ-2A si avea sa fie urmat de o serie de camionete. Si va amintim nume precum FC-150/170 (1957-1965), Jeep Gladiator/J Series (1963-1987), Jeep CJ-8 Scrambler (1981-1985) si Jeep Comanche (1986-1992).

Astazi, dupa 27 de ani, marca Jeep revine in segmentul pickup cu o propunere unica. Un vehicul multi-functional ce livreaza abilitati legendare in off-road si tehnologii de ultima generatie. Totul in combinatie cu senzatia de libertate si flexibilitatea tipice modelelor Jeep, gratie unei bene din otel cu lungimea de 152 cm.

Spre noi culmi

Un vehicul unic, Gladiator duce formula Wrangler un pas mai departe. Si atinge noi culmi ale versatilitatii, dinamicii pe asfalt si abilitatii de neegalat in off-road. Aceasta este posibila gratie sistemelor 4×4 Command-Trac si Rock-Trac, a puntilor Dana 44 si a diferentialelor Tru-Lock. Fara sa uitam de anvelopele off-road de 32 de inch.

Construit in Toledo, Ohio, noul Jeep Gladiator este disponibil in trei nivele de echipare – Sport, Overland si Rubicon. Gladiator va debuta la dealerii din Orientul Mijlociu in prima jumatate a lui 2020. Pe piata din Europa este asteptat spre finalul anului viitor.

Design modern si autentic Jeep

Noul Jeep Gladiator afiseaza un design distinctiv, robust si foarte usor de recunoscut gratie trasaturilor traditionale Jeep. Echipa de design a pastrat legendara grila cu sapte fante prezenta si pe Wrangler. Insa a largit fantele pentru o priza de aer suplimentara care sa sustina capacitatea de remorcare a noului Wrangler. Partea de sus a grilei este de asemenea usor inclinata spre spate, pentru a spori caracterul aerodinamic.

Modelele Gladiator Overland si Rubicon ofera faruri cu LED si proiectoare de ceata cu lumina alba, elemente care se adauga designului modern. Vazut din spate, pastreaza stopurile patrate disponibile cu tehnologie LED.

Scurta privire asupra benei

Piesa centrala o reprezinta insa deschiderea larga care permite incarcarea si descarcarea benei. Oblonul poate fi oprit in trei pozitii si este actionat electric. De asemenea, functionalitatea si versatilitatea au fost printre punctele de interes in proiectarea benei noului Gladiator.

Aceasta poate fi dotata cu un sistem de iluminare, o priza externa de curent electric (230V) si elemente de prindere ranforsate. Sistemul de management al incarcaturii Trail Rail este de asemenea disponibil optional. Acesta aduce noi solutii pentru securizarea si organizarea obiectelor transportate. Tot optional, clientii pot specifica un strat de protectie de tip spray-in, separatoare si un sistem de acoperire a benei. Modelele Gladiator Rubicon sunt echipate cu bare de protectie pentru caroserie si bena.

Detalii speciale

Designul special al ramei parbrizului permite plierea acestuia usor si rapid. O bara de legatura realieaza o punte de sustinere intre cei doi montanti A si ramana in pozitie chiar si atunci cand parbrizul este coborat. Aceasta solutie permite oglinzii retrovizoare sa ramana in aceeasi pozitie chiar si atunci cand parbrizul este pliat.

Portierele din aluminiu ultra-rezistent sunt foarte usor de demontat gratie unui sistem care permite identificarea chingilor care trebuie desfacute. O trusa de scule cu piese Torx necesare demontarii portierelor si plierii parbrizului este oferita ca dotare standard.

Modelele Gladiator Overland si Rubicon sunt disponibile cu un plafon solid (hardtop) din trei componente vopsit in culoarea caroseriei. Gladiator ofera optional si un plafon solid vopsit in culoarea neagra pentru modelele Rubicon. Cele doua panouri Freedom si mecanismul pentru demontare rapida asigura ca plafonul poate fi usor montat sau demontat.

Design interior autentic, elemente functionale si tehnologie de ultima ora

Interiorul imbina designul autentic, verstatilitatea, confortul si caracter intuitiv. Materialele de calitate si imbinarile realizate cu precizie se regasesc peste tot. Consola centrala afiseaza o forma sculptata si curata din punct de vedere estetic. Aceasta completeaza perfect designul orizontal al plansei de bord. In plus, ofera diferite variante de finisare in functie de modelul ales.

Consola centrala adaposteste ecranele tactile de 7 sau 8,4 inch (optional). Baza este generatia cu numarul patru a sistemului multimedia Uconnect. Instrumentarul de bord poate primi un ecran TFT de 3,5 inch sau unul de 7 inch. Acesta din urma ii permite utilizatorului sa configureze felul in care este afisata informatia in peste 100 de moduri diferite. El este oferit in standard pentru nivelurile de echipare Overland si Rubicon.

Scaune cu design unic

Scaunele din spate primesc un design unic. Acesta permite rabatarea sau fixarea lor pe pozitie, in functie de dimensiunea si tipul obiectelor transportate. Solutii inteligente de stocare se ragasesc, de asemenea, in interiorul noului Gladiator. Inclusiv buzunarele de plasa care se intind pe intreaga lungime a portierelor.

Sezuturile scaunelor din spate pot fi rabatate in modul “Stadium” pentru a permite accesul la un spatiu de depozitare suplimentar. Acesta foloseste zona de sub scaune pentru transportarea/stocarea diverselor obiecte ce urmeaza sa fie utilizate la un moment dat. Optional, clientii pot opta si pentru un recipient cu incuietoare. El asigura depozitarea in siguranta atunci cand plafonul si portierele au fost detasate.

Functionalitate si ergonomie

Noul Jeep Gladiator se remarca prin functionalitate si ergonomie. Disponibil exclusiv pe modelele Rubicon, camera video pentru mers inainte este un element extrem de folositor in off-road, pentru ca permite vizualizarea din timp a obstacolelor. Acesta este pozitionata in spatele fantei centrale a grilei frontale si poate fi accesata din meniul Off-Road. Aceasta camera reprezinta o premiera pentru un model Jeep, adaugand un plus de functionalitate si siguranta in off-road noului Gladiator.

Pentru si mai mult caracter practic, camera este dotata cu un sistem de auto-curatare care asigura ca nimic nu ii va obstructiona obiectivul. Pe partea de sonorizare, Gladiator poate fi dotat cu un subwoofer optional si un difuzor portabil wireless localizat imediat dupa scaunele din spate si care le permite utilizatorilor sa asculte muzica chiar si dupa ce au ajuns la destinatie (pe plaja sau la picnic).

Motoare eficiente de ultima generatie

Gama de motorizari a noului Jeep Gladiator include motorul Pentastar V6 de 3,6 litri – disponibil in pietele din afara Europei (inclusiv Orientul Mijlociu) – si noul propulsor EcoDiesel V6 de 3 litri. Acesta din urma va fi oferit doar pe piata din Europa.

Motorul V6 Pentastar de 3,6 litri dezvolta 285 CP si un cuplu maxim de 347 Nm, dispunand in acelasi timp de tehnologie ESS (Engine Start Stop) ca dotare standard. Motorul este setat in asa fel incat sa ofere cuplu maxim la turatii scazute, o cerinta esentiala pentru performanta pe traseele de off-road.

Unitatea EcoDiesel de 3 litri va fi disponibila pe toate modelele Gladiator din Europa. Aceasta livreaza 260 CP si 600 Nm si este de asemenea dotat cu tehnologia ESS. Motorul V6 EcoDiesel este conceput si asamblat de FCA EMEA si dispune de o turbina de ultima generatie care asigura performante de top pe o plaja joasa de turatii.

Noul Gladiator ofera o trasmisie automata cu 8 rapoarte – disponibila standard pe toate modelele Gladiator, indiferent de motorizare – care optimizeaza modul de functionare al motoarelor, astfel incat resursele sunt livrate lin si eficient, atat in off-road cat si la viteze de autostrada.

Cel mai capabil pickup creat vreodata, fara compromisuri

Jeep Gladiator ofera legendara abilitate off-road gratie a doua sisteme 4×4 avansate. Primul este Command-Trac, oferit standard pe modelele Sport si Overland, dotat cu o cutie de transfer cu doua viteze cu raport 2.72:1 si punti Dana 44. Pentru Gladiator Rubicon, Jeep ofera sistemul 4×4 Rock-Trac, ce aduce punti Dana 44 si un raport 4LO de 4:1. Mai mult, modelele Gladiator Rubicon ofera o articulare mai bune si o cursa mai generoasa a suspensiilor datorita unei bare stabilizatoare actionata electronic. Dotat cu transmisia automata cu 8 rapoarte, Jeep Gladiator are un raport de transmisie de 77.2:1, ce permite escaladarea facila a oricarui obstacol.

Ambele sisteme de tractiune integrala ofera sisteme de gestionare permanenta a cuplului motor pentru tractiune maxima in conditii de aderenta scazuta. Un diferential cu alunecare limitata Trac-Lok este disponibil optional pe modelele Sport si Overland – acesta asigura maximum de tractiune la rularea pe suprafete precum nisip, pietris, zapada sau gheata.

Gladiator Sport, Overland si Rubicon primesc emblema Trail Rated gratie abilitatii legendare garantata de brandul Jeep, prin prisma prezentei unor dotari precum:

– Command-Trac 4×4 cu raport 2.72:1 disponibil standard pe modelele Sport si Overland
– Rock-Trac 4×4 cu raport 4LO de 4:1 si diferentiale blocabile Tru-Lok disponibile standard pe modelele Rubicon
– Elemente de protectie si carlige de tractare fata/spate
– Bara suplimentara din otel (spate) si bara fata cu posibilitate de montare a unui troliu disponibile standard pe Gladiator Rubicon
– Unghi de atac de 43,6 grade, unghi de degajare de 26 de grade si unghi ventral de 20.3 grade, precum si o garda la sol de 28.2 cm
– Jante agresive de off-road de 17 inch – modelele Rubicon vin dotate in standard cu anvelpe de 32 de inch
– Trecerea prin vade de apa cu adancimea de pana la 76 cm
– Capacitate de tractare de 2.722 kg si o capacitate de incarcare de 725 kg

Constructia robusta

Jeep Gladiator foloseste o constructie de tip body-on-frame combinata cu un sistem de suspensie multi-link cu 5 brate. Un mix care ofera abilitati extraordinare si control complet pe asfalt, precum si un nivel ridicat de siguranta pentru pasageri.

Sasiul noului Jeep Gladiator foloseste materiale moderne si tehnici avansate pentru o constructie usoara dar in acelasi timp rigida si durabila. Comparat cu modelul Wrangler cu 4 usi, Gladiator este cu 78,7 cm mai lung si ofera, de asemenea, un apatament cu 49,2 cm mai lung. Extinderea ampatamentului si pozitionarea benei pe centrul imaginar al puntii spate ofera o mai buna distributie a maselor si o tinuta de drum exemplara chiar si atunci cand bena este incarcata. Sistemele de alimentare si de franare, precum si cel de evacuare, au primit conducte mai lungi pentru a face fata schimbarilor aduse de noul design.

Gladiator foloseste cu succes suspensia multi-link cu 5 brate. Arcurile au fost setate pentru un echilibru optim intre manevrabilitate pe asfalt si o tinuta de drum confortabila in oras, cu sau fara incarcatura, dar si pentru mentinerea abilitatior legendare in off-road. Setarile suspensiei si felul in care este asamblat noul Gladiator aduce un aport major tinutei de drum si reduce ruliul, imbunatatind in acelasi timp manevrabilitatea si capacitatea de remorcare si incarcare.

O gama completa de functii si sisteme de siguranta avansate

Noul Jeep Gladiator ofera doua sisteme multimedia Uconnect – unul este bazat pe un ecran tactil de 7 inch iar al doilea poarta indicativul Uconnect NAV si foloseste un ecran tactil de 8,4 inch. Ambele sisteme ofera functii usor de utilizat, o experienta fara intreruperi, compatibilitate cu Apple CarPlay si Android Auto, navigatie si comenzi vocale.

Peste 150 de accesorii Jeep Authentic oferite de Mopar pentru noul Gladiator

Mopar – divizia FCA dedicata componentelor si serviciilor aftersales pentru toate marcile grupului – ofera peste 150 de accesorii Jeep Authentic (noi sau redesenate) cu care posesorii isi pot personaliza noul Jeep Gladiator. Produsele Mopar includ solutii pentru un stil de viata activ, componente care sporesc peformanta autovehiculelor FCA (praguri laterale, bare de protectie, jante off-road), precum si multe alte accesorii, create special pentru Jeep Gladiator.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.