off-road

Ghidul aventurilor 4×4 isi propune sa fie o “busola” , pe calea catre iesirile motorizate in natura. Domeniul este, nu mai trebuie sa o spunem, unul extrem de vast. Asadar, nu ne propunem o abordare exhaustiva, ci sa atingem, pe rand, principalele directii ale subiectului. In fapt, sa va familiarizam cu elementele de baza. Un bagaj de cunostinte care sa va permita sa aveti reperele minime necesare pentru a va aventura in natura.

Gratie lui si al subiectelor conexe, pe teme de interes, dar si a experientei acumulate in timp prin intermediul acestui serial realizat impreuna cu jurnalistii de la Offroaders, veti stii intre altele:
– Cum alegi masina de teren potrivita
– Care sunt elementele indispensabile pentru off-road
– Cum intretii masina ta de off-road
– Cum iti alegi si planifici aventura off-road
– Ce trebuie sa verifici inainte de a pleca
– Ce trebuie sa cuprinda kit-ul minim de “supravietuire”
– Elemente indispensabile pentru off-road extrem
– Accesoriile necesare pentru o iesire de mai multe zile
– De la pasiune, la motorsport

Sa trecem insa la treaba…

OFF-ROAD
Mot-a-mot, inseamna sa iesi de pe drum. Daca mergi mai departe presupui si teren accidentat. Insa cat de accidentat? Care sunt obstacolele si cat de dure sunt incercarile la care te supune traseul? Ei bine, pe baza raspunsurilor la aceste intrebari avem mai mute subdiviziuni ale off-road-ului.
GREENLANING
Termenul defineste in principiu drumurile rurale neamenajate. Acestea iti permit sa abordezi forma cea mai usoara de off-road. Presupune in principal drumuri de macadam – pamant sau pietruite – care sunt forestiere sau nu. Le poti aborda cu masini 4×4, SUV-uri sau nu, standard sau cu modificari minore. Sunt insa situatii in care si acestea au nevoie de echipare corespunzatoare. Pneurile, arcurile, scuturile pot deveni nu doar utile, ci chiar indispensabile.
greenlaning Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-road
CROSS-COUNTRY
Deja ne gandim la expeditii. La acestea se preteaza in special (dar nu numai) modele care au caroserie lunga, ampatament mare, precum Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Land Rover Defender sau Toyota Landcruiser. Sunt inaltate, au roti M/T sau A/T, rezervor suplimentar pentru combustibil, rooftrack, troliu, etc. Exista o multime de competitii de profil.

cross-country-1024x682 Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-road

RALLY RAID
Probabil cu totii aveti reperul Paris-Dakar. De data aceasta vorbim despre vehicule care circula in regim off-road cu viteze de peste 100 km/h. Principalele modificari vizeaza transmisia, anvelopele, suspensiile, franele, filtrul de aer…
Rally-Raid Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-road
DUNE BASHING
Extrem de populara in zonele cu dune de nisip. Vorbim despre tarile arabe, Australia, America de Suds i SUA. In tara noastra poti practica acest tip de off-road in zona Macin/Dobrogea, pe coasta litoralului sau in anumite zone din Sudul Olteniei.

dune-bashing Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-roadMUDDING
Mot-a-mot este mersul prin noroi. In fapt vorbim si despre sleauri, specific drumurilor locale din campii sau celor forestiere. Vehiculele sunt pregatite special pentru acest tip de incercari. O prepareare complexa asupra careia vom reveni.

mudding Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-roadROCK CRAWLING
Americanii sunt nebuni dupa ascensiunea motorizata pe stanci. Necesita masini modificate substantial sau unele construite special, de la zero, pentru aceste incercari. Puteti incerca rock crawling si la noi, in Apuseni, zona Ciucas, Macin sau in imprejurimile Buzaului.

rock-crawling-1024x576 Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-roadTRIAL
Trasee pe care le intalnim la evenimente (inclusiv concursuri) Open sau ale cluburilor de profil. Necesita anumite dotari sau modificari ale masinilor, insa nu extreme. De altfel, in marea lor majoritate masinile sunt inscrise si circula in trafic. De altfel, in strainatate se practica denumirea RTV-Trialing, RTV insemnand Road Tax Vehicle.

trial-1024x683 Ghidul aventurilor 4x4: Domenii off-road

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here