cric perna de aer

Cric perna de aer sau, cum il alinta cunoscatorii, cric balon. Americanii, mari iubitori de aventura pe patru roti, ii spun AirJack. Indiferent de numele folosit, un accesoriu extrem de util pentru un schimb rapid de roti.

In egala masura, este de ajutor in orice conditii de drum, on sau off-road. Si in special in cazul celor din urma. Care presupun si conditii speciale, inclusiv cele cu sol moale sau nisipos-afanat, in care alte cricuri s-ar adanci. Sau in manevrele de recuperare a masinilor impotmolite, ori a celor ramase suspendate, mai cu seama daca au o suprafata mare de contact.

Cum functioneaza cricul perna de aer

Cum functioneaza cricul perna de aer? Nimic mai simplu. Acesta foloseste gazele de esapament. Se monteaza partea de final a furtunului care este conectat la balon la teava de evacuare. Racordul este suficient de gros pentru a se potrivi la orice tip de teava, inclusiv la cele de camion. Apoi, cu motorul la relanti, gazele reusesc sa umfle balonul in sub un minut.

Asadar, totul este simplu din punct de vedere al principiului de functionare. Si extrem de rapid. Mai mult, poate fi operat de o singura persoana. Recomandarea este insa sa incercati operatiunea de doua-trei ori ca antrenament. Va fixati astfel reperele si nu veti avea batai de cap in situatiile din teren.

Este bun pe orice tip de sol – asfalt, beton, iarba, pamant, pietris, chiar si grohotis. Nu uitati insa, in cazurile unor suprafete dure, de protectia adecvata la strapungere. Cricul are materialul balonului foarte rezistent, dar nu strica o masura de precautie in plus. De altfel, el este livrat cu doua covorase care au tocmai rolul de protectie. Daca vi se par prea subtiri puteti folosi presurile de cauciuc din interiorul masinii.

Sunt situatii in care nu se poate folosi?

Evident, daca masina nu porneste, nu-l poti folosi. Dar nu poate sa fie cazul daca te-a adus pana la locul respectiv. Iar daca ai cu adevarat ghinion, oricum vei avea nevoie de ajutor de la o alta masina. Astfel ca ramane doar situatia in care teava de esapament este fisurata si sunt pierderi mari. In cazul unor defectiuni mici, procesul de umflare nu este afectat, doar dureaza mai mult.

In schimb, atragem atentia asupra altui fapt important. Daca frana de mana nu functioneaza perfect, nu poate fi folosit in siguranta. Insa orice cric ar avea probleme in aceste conditii. In cazul in care aveti dubii, cel mai bine este sa asigurati rotile.

Fac fata cu brio si in motorsport

Adrian Dancu, concurent in Campionatul National de Rally Raid, clasa Promo, cu un autoturism Dacia Duster, spune ca sunt o solutie si in motorsport. Dupa ce a pus deja la incercare un Cric perna aer 4.2T ( AirJack) achizitionat de la BestRide. “In competitii, avem nevoie de un schimb rapid. Si ne-a fost extrem de util alaturi de un pistol electric de impact”, spune Adrian. Pentru a continua: “L-am folosit deja de doua ori in concurs, cand am dejantat. Dar ne-a fost util si in alte situatii. Noi ne deplasam cu masina pe roti la fiecare etapa si trebuie sa schimbam rotile AT folosite pe strada cu cele 4 MT-uri (folosite preponderent in teren). Iar dupa eveniment sa facem procesul invers. Am folosit cricul de cel puțin 20 de ori deja, fara nici un fel de probleme”.

Tot Adrian ne-a oferit si detalii privind functionarea. “Cuplat la un motor pe benzina de 1.6 aspirat, la ralanti, cricul ridică Dusterul in circa 30-40 secunde. La Dusterul diesel de 1.5, tot la ralanti, a avut nevoie de 20-25 secunde. Am ridicat cu acest cric si un Nissan Navara, folosind gazele de eșapament de la motorul de 1.6 benzina al Dusterului”, a precizat el.

1 COMENTARIU

  1. Un accesoriu foarte util, si-a facut treaba cu succes de fiecare data, si continua sa fie util – usor, rapid, rezistent, simplu de impachetat, depozitat si folosit.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here