Ford F-150, modelul cel mai iubit de către americani de mai bine de o jumătate de secol, va avea o versiune complet electrică. Aceasta va purta numele Lightning, Ford luând decizia de a reînvia astfel un nume de legendă.

Evident, în afara numelui, Ford F-150 Lightning nu va avea prea multe legături cu celebrul său predecesor realizat de SVT. Pick-up-ul sport produs între 1993 și 1995 se lăuda cu un V8 de 5,8 litri. Iar succesorul său, comercializat între 1999 și 2004, cu un 5.4 supralimentat. În timp ce noul model, care urmează să apară în 2022, va avea doar propulsie electrică. În plus, va avea o înfățișare mai ”cuminte”, după cum relevă imaginile teaser.

Lightning nu este însă un nume nepotrivit ținând cont de soluția de propulsie. Iar cei de la Ford au găsit o manieră originală de a pune în valoare acest nume. Construind o legătură între Ford F-150 EV și predecesorii săi de referință care au mizat pe motoare cu ardere internă. Vorbim despre pick-up-ul original, Model T, apoi de F-1, din 1948, dar și de ambele generații SVT Lightning. Protagonista clipului trece pe lângă fiecare dintre aceste ”legende” și spune că Ford se va baza pe istoria sa în segmentul pick-up și va transforma energia electrică într-un… fulger.

Ford F-150 Lightning, prezentare specială

Nu este prima dată când Ford folosește un brand puternic pentru un produs electric. Mustang Mach-E e un exemplu, care a atras, deopotrivă, laude și critici. Originalul s-a impus prin designul remarcabil, distinctiv, și performanțe. Or, ”puriștii” au criticat alegerea companiei de a conferi acest nume unui model electric. Nu este exclus ca și acum să avem parte de reacții negative. Dar dacă Ford F-150 Lightning va oferi putere și cuplu precum Mach-E, atunci, din perspectiva performanțelor, ne îndoim că vor exista critici.

Altfel, să precizăm că și lansarea din 19 mai, ora 21:30 EDT, urmează să fie una în ton cu vremurile actuale. Prezentarea este găzduită de Ford World Headquarters și uremază să fie transmisă live în peste 30 de medii fizice și digitale. De la conturile oficiale Ford de Facebook, YouTube și Twitter, la cele mai importante publicații din SUA. Dar și pe ecrane gigant amplasate în 18 locații de impact, precum Times Square din New York City sau Las Vegas Boulevard.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.