Duster reprezinta motorul cresterii marcii Dacia. Iar aceasta, nu mai trebuie sa o reamintim, reprezinta in acest moment un pilon al Aliantei Renault-Nissan. In aceste conditii, Dacia reprezinta o prioritate si in ceea ce priveste normele de mediu impuse de UE. Pentru a evita amenzile, francezii trebuie sa ia in serios si electrificarea acestei marci. Iar Duster este, mentioneaza si Automotive News Europe, un must-have pe lista.

Noul standard ecologic si amenzile

Normele UE vizeaza atingerea unei medii de 95 de grame per kilometru. Este limpede ca nu toate modelele si marcile pot sa se conformeze acestora. Acestea nu vor disparea de pe piata. In schimb, producatorii vor plati o taxa-amenda in functie de diferenta dintre valoarea medie a masinilor din portofoliu si acea limita.

In cazul Aliantei Renault-Nissan cifra s-ar ridica la 450 de milioane de euro. Ceea ce inseamna 17 procente din profitul estimat. Deloc putin, astfel ca aceasta chestiune trebuie tratata cu cea mai mare seriozitate. Mai cu seama ca Renault are probleme cu Alianta. In plus, cererea pe piata europeana a scazut. Ceea ce inseamna o scadere a volumului. De altfel, Renault si-a revizuit deja estimarile privind rezultatele pentru 2019. Iar plata amenzilor ar insemna o problema suplimentara in acest context.

Dacia a devenit un element important al Aliantei

Renault stie ca Dacia a devenit un element important al Aliantei. A crescut spectaculos in cei 20 de ani de cand a fost preluata de francezi. Dupa cum puteti vedea si in acest grafic.

Dacia-sales-chart Duster electric este o necesitate pentru Dacia si Renault!

Anul trecut a inregistrat un salt de 7 procente, in conditiile in care modelele sub logo-ul Renault au scazut cu cinci. In plus, Dacia a ajuns sa vanda o cincime din volumul total al grupului. „A demonstrat ca poti face bani si cu produse low-cost. Insa atunci cand ai in vedere modelul de business specific acestui segment. Care cere abilitati si politici specifice”, spune Jean-Louis Sempe, analist la Invest Securities in Paris.

Dincolo de aceste cifre, altele sunt insa mai importante. Nu exista date oficiale despre profitabilitatea marcii sau a modelelor. Insa analistii spun ca in cazul lui Duster este vorba despre un profit operational de peste 10 procente. Cu care bate rezultatele unor repere in segment, precum Mercedes-Benz sau BMW. Nu este de mirare ca actualul CEO al PSA si fost numar 2 la Renault, Carlos Tavares, numea candva Dacia drept o „vaca de muls”.

Electrificarea Dacia, o certitudine

Sa privim acum si problema emisiilor si necesitatea electrificarii. Daca privim din perspectiva mediei volumului de masini, Renault sta binisor la capitolul emisii. In timp ce Dacia este departe de limita impusa. Dupa cum o arata si infografia.

emisii Duster electric este o necesitate pentru Dacia si Renault!

Se impune asadar „electrificarea”. Insa, pe de alta parte investitiile in implementarea tehnologiei necesare masinilor hibride si electrice este costisitoare. Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI, citat de Automotive News, vorbeste in cazul Dacia despre 671 de milioane de euro. Ceea ce inseamna 1.269 de euro per unitate. Insa doar o parte infima din aceasta suma poate sa fie integrata in pret. Pentru ca vorbim despre un segment de clientela care este extrem de atenta la acest aspect.

Cei de la Renault stiu asta. Dar isi asuma ca nu exista o alta varianta. Iar Olivier Murguet, omul care conduce departamentul Sales de la Renault, confirma. Mai mult, spune ca „este greu de crezut ca Dacia va putea ramane departe de fenomenul electrificarii”.

Ei bine, tinand cont de pozitionarea sa in cadrul gamei, inclusiv din perspectiva pretului, dar si a rezultatelor, Duster este prima alegere. Iar un ajutor poate sa devina faptul ca Renault pregateste deja un Renault Clio hibrid. Ca si o versiune similara pentru Captur. Iar acestea pot sa ofere repere importante pentru un business plan final in ceea ce priveste Dacia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here