Presiunea corecta a aerului in anvelope este influentata de mai multi factori atunci cand vine vorba de off-road.

Ajustarea presiunii aerului din anvelope nu doar ca va imbunatati performantele vehicului, dar va lungi si viata pneurilor.

Cei mai multi dintre pasionatii de off-road stiu ca atunci cand mergi pe nisip e indicat sa reduci presiunea aerului din anvelope, dar ce se trebuie sa facem atunci cand mergem prin noroi, peste pietre sau pe drumuri cu pietris?

Pe sosea

Ca o regula generala, ar trebui sa urmati recomandarile producatorului de la care ati cumparat anvelopele. Pentru cele mai multe masini 4×4, presiunea aerului in anvelope va fi intre 2.0 si 2.6 bar.

Care e presiunea corecta in anvelopele pentru off-road off-road-1

Pe macadam

Daca drumul pietruit este neted si puteti mentine o viteza similara cu cea pe care o aveati pe sosea, in aceasta situatie puteti lasa presiunea pneurilor asa cum era. Dar daca suprafata drumului se deterioreaza si trebuie sa reduceti viteza, ar trebui sa va ganditi probabil la scaderea presiunii in anvelope.

Presiunea indicata pentru aceasta suprafata este intre 1.8 si 2.2. Totusi, daca pe sosea ati circulat cu 2.0 bar, atunci reduceti pana la 1.8.

Care e presiunea corecta in anvelopele pentru off-road off-road-2

Pe drum cu pietre

Reducerea presiunii pneurilor pe terenuri stancoase are mai multe avantaje. Presiunea scazuta permite anvelopelor sa se flexeze mai usor, astfel incat sa se poata adapta la teren, ceea ce imbunatateste tractiunea, reducand riscul de deteriorare la impact. In plus, confera anvelopei o amprenta mai mare, care ajuta si tractiunea.

Astfel, daca aveti o viteza mica, reduceti presiunea din pneuri pana la (maxim) 1.5 bar. Dar condusul in aceste conditii implica multa atentie si o viteza foarte redusa.

Care e presiunea corecta in anvelopele pentru off-road off-road-3

Pe drum cu noroi

Stabilirea corecta a presiunii din anvelope depinde si de cat de gros este noroiul prin care urmeaza sa treceti.

Daca stratul este subtire, atunci presiunea recomandata este de 1.9 bar. Totusi, daca noroiul este mare, puteti reduce presiunea pana la (maxim) 1.5 bar. Inca odata, aveti grija cand conduceti cu presiuni foarte scazute, deoarece exista intotdeauna riscul ca anvelopa sa alunece de pe marginea jantei.

Care e presiunea corecta in anvelopele pentru off-road off-road-4

Pe nisip

Stim ca trebuie sa reducem presiunea din anvelope atunci cand mergem pe nisip, dar si aici ne lovim de cativa factori, cum ar fi: cat de gros este si daca este uscat sau ud.

Asa cum am mentionat ceva mai sus, scaderea presiunii aerului mareste amprenta anvelopei, care in cazul nisipului ajuta masina sa nu se afunde in el. Daca nisipul este foarte moale, ceea ce se intampla de obicei in cazul in care este fin si uscat, puteti sa reduceti presiunea din anvelope pana la 1.10 bar, atat timp cat nu conduceti prea repede si nu efectuati miscari bruste de directie. In cazul in care nisipul este aspru si umed, nu trebuie sa reduceti presiunea la fel de mult.

Care e presiunea corecta in anvelopele pentru off-road off-road-5

In incheiere, trebuie sa aveti in vedere ca ori de cate ori reduceti presiunea in anvelope, acestea vor genera mai multa caldura, astfel incat viteza si manevrele de directie trebuie si ele ajustate.

Sursa: Practical Motoring

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.