Audi SQ8 a batut recordul de putere. Este de-acum liderul incontestabil pe piata europeana SUV, in ceea ce priveste motorizarile diesel.

Pana acum, un alt membru al concernului Volkswagen detinea recordul. Este vorba despre Touareg V8, care propunea 421 de CP. Acum Audi vine cu noul SQ8 TDI este dotat pentru Europa cu un V8 bi-turbo de 4.0 litri, care produce 435 CP si 900 Nm de cuplu. El reuseste sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 4.8 secunde si poate atinge 250 de km/h, viteza fiind limitata electronic.

Audi-SQ8-2-1024x576 Audi SQ8 bate recordul: cel mai puternic SUV!
Putere mare, consum redus

Audi SQ8 beneficiaza si de un sistem mild hibrid, MHEV. Pe partea dreapta a blocului cilindrilor este atasat un demaror-generator cu o curea pusa in miscare de arborele cotit. Puterea compresorului electric in modul de recuperare poate ajunge la 8 kW.

Aceasta componenta se ocupa de pornirea motorului, dar sta si la baza sistemului start/stop. Acesta se activeaza fara a astepta oprirea completa a automobilului. Mai precis, sub 22 km/h, masina ruleaza fara TDI-ul activ. La fel, intre viteze de 55-160 km/h, in cazul in care se ruleaza din inertie, insa doar pentru 40 de secunde.

Audi-SQ8-3-1024x576 Audi SQ8 bate recordul: cel mai puternic SUV!

Demarorul-generator este alimentat de o retea electrica proprie de 48 V si o baterie litiu-ion depozitata in portbagaj. De asemenea, reteaua asigura functionarea compresorului actionat electric si a stabilizatoarelor active anti ruliu.

Datorită sistemului MHEV, consumul de combustibil poate fi redus cu pana la 0.5 litri la 100 de km. Cel oficial mixt declarat este de 7.8 litri. Cantitatea de emisii este de 204-205 g/km de CO2.

Diferente estetice fata de Q8

Noul SQ8 se deosebeşte de un Q8 obişnuit, printr-un nou set de bare de protectie cu prize de aer reproiectate. Si grila radiatorului este modificata usor, are 6 lame verticale duble. Mai regasim logouri specifice, doua terminatii duble de esapament integrate intr-un difuzor de aer, jante de 21 de inch (optionale de 22) şi alte elemente S specifice.

Interiorul se deosebeşte prin detalii. Avem de-a face cu insertii din otel, praguri din aluminiu, scaune si volan sport. Ca si cusaturi contrastante, tapiterie sub forma de romburi cu piele, insertii decorative negre lucioase. Audi Virtual Cockpit vine aici standard si include un meniu S special.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here