Toyota a proiectat Mega Cruiser pentru militarii japonezi in anii 1990, este mai mult decat o asemanare trecatoare cu Humvee-ul american …

Probabil stiti aceasta poveste: este anul 1992, iar Hummer H1, versiunea civila a vehiculului cu roti multiple si cu mobilitate ridicata – mai bine cunoscut sub numele de Humvee – a fost introdus. Campania actorului Arnold Schwarzenegger pentru General Motors a aduce vehiculul militar (facut faimos de Operatiunea ‘Desert Storm’) pe drumurile publice a avut succes.

Acel moment cand Toyota si-a facut propriul Humvee si l-a numit "Mega Cruiser" toyota-mega-cruiserDar exista un plan secundar in Japonia, pe care nu-l cunoasteti: anul urmator la Salonul Auto de la Tokyo, Toyota a dezvaluit ceea ce a fost in mod efectiv propria idee pentru indeplinirea misiunii HMMWV. Acesta a fost numit – stralucit – Mega Cruiser

La fel ca si Humvee, aceasta masina de dimensiuni mari a fost prezentata in primul rand ca un vehicul militar. Transportarea trupelor pe teren accidentat, remorcarea de mortare, folosirea ca platforma de rachete – putea face lotul. Fortele japoneze de autoaparare au folosit Mega Cruiser pentru toate acestea si multe altele.

Acel moment cand Toyota si-a facut propriul Humvee si l-a numit "Mega Cruiser" toyota-mega-cruiser1Are aproximativ aceeasi latime ca omologul sau american, dar Cruiser este putin mai lung – 5090mm. Cantarind aproape trei tone, este si mai greu.

In timp ce Humvee a folosit o gama larga de motoare diesel V8 (plus un benzinar cu 8 cilindrii in derivatul civil „Hummer H1”), Mega Cruiser a folosit motorul turbo diesel de 4.1 litri cu 4 cilindrii in linie ’15B’, mai frecvent gasit in microbuzele Toyota Coaster. Motorul in 4 cilindrii este bun pentru 150bhp, si un cuplu de 397 nm.

Acel moment cand Toyota si-a facut propriul Humvee si l-a numit "Mega Cruiser" toyota-mega-cruiser3
Alte detalii tehnice curioase includ sistemul de directie pe patru roti si franele interioare. Fiecare Mega Cruiser a fost echipat cu un trio de diferentiale blocabile si a livrat puterea acestui motor diesel la toate rotile printr-o cutie de viteze automata in patru trepte.

O versiune civila denumita „BXD20” (versiunea militara a fost „BXD10”) a fost vanduta pe piata japoneza, dar, dupa cum va puteti imagina, schema fiscala bazata pe dimensiunile vehiculelor a tarii a facut ca SUV-ul monstruos sa fie vandut foarte greu. Numerele de productie sunt greu de spus (inca nu se cunosc exact), dar se spune ca in prezent par sa existe foarte putine BXD20.

Acel moment cand Toyota si-a facut propriul Humvee si l-a numit "Mega Cruiser" toyota-mega-cruiser2In interiorul sau vast – asa cum v-ati astepta – este plin de piese de la diferite Toyota de la inceputul anilor ’90. Piesele se raspandeau in jurul unei cabine gandita sa fie functionala, fara sa se gandeasca prea mult la forma si aspect. Si acest lucru ii ofera un farmec aparte!

Acel moment cand Toyota si-a facut propriul Humvee si l-a numit "Mega Cruiser" toyota-mega-cruiser4
Productia a durat intre 1995 si 2002, majoritatea fiind destinate serviciilor militare si diverselor servicii de urgenta. Acesta a fost atunci si este inca cel mai mare SUV Toyota produs vreodata, si unul care ne trezeste dorinte ilogice. Land Cruiser poate fi cool fara nici-un efort, dar nu poate egala aceasta fiara.

Sursa: Carthrottle

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.