Directorul VW Group spune ca oamenii care cumpara un pick-up nou nu doresc sa fie vazuti ca „fraieri”.
In noiembrie 2017, seful departamentului de comunicatii corporative al companiei VW Australia, Paul Pottinger, a criticat Mercedes pentru ca a iesit cu clasa X provenind dintr-un model dezvoltat de o companie de baza. El a precizat ca „este foarte greu sa ascundeti un Navara”, adaugand ca, cumparatorii de la Mercedes ar putea fi surprinsi neplacut de nivelul de calitate al unui pick-up care poarta steaua cu trei capete, dar pe baza unui Nissan.
August 2018, seful VW Group din Australia, Michael Bartsch, lanseaza de asemenea o lovituracatre Mercedes. El este un pic mai subtil in declaratiile sale, spunand ca VW ar face o treaba mai buna la diferentierea produselor rezultate dintr-o societate mixta. Bartsch a raspuns cu „timpul va spune” cand a fost intrebat daca pretul ridicat al gamei X350d 4Matic (53.360 de euro in Germania) va aduce vanzari pentru Daimler.
Omul lui VW care se ocupa de operatiunile australiene a recunoscut ca oamenii care cumpara un pick-up sunt dispusi sa plateasca o mai mult pentru un produs premium, dar a avertizat ca „in cele din urma, oamenii sunt, de asemenea, preocupati sa nu fie vazuti ca fiind fraieri”. Mercedes si Nissan au pozitii complet diferite pe piata, este problema mentinerii integritatii atunci cand ies cu un model high-end bazat pe un produs entry level.
Ca o reimprospatare, V6-ul de 255 CP cu o putere de 550 Nm poate sa nu ramana alegerea de top pentru mult timp. Mercedes a recunoscut ca ar putea sa acomodeze un V8 in compartimentul motorului la un moment dat in ciclul de viata al modelului. In cazul in care exista o cerere suficienta pentru o varianta de mare putere, o configuratie detuned a V8-ului de 4.0 litri biturbo ar fi o potrivire perfecta. Fara indoiala, o astfel de varianta ar putea sa vine cu o creste semnificativa fata de pretul deja mare al X350d. Daca este aprobata, derivatul mai ‘nervos’ nu va primi, totusi, tratamentul complet AMG.