Volkswagen intentioneaza sa vanda masini electrice pentru mai putin de 20.000 de euro si sa protejeze locurile de munca din Germania prin transformarea a trei fabrici, pentru a face fata astfel rivalitatii cu Tesla.

VW si alti producatori de automobile se lupta sa se adapteze destul de repede la normele stricte introduse dupa ce producatorul de automobile de la Wolfsburg a incercat sa triseze la testeze emisiile de motorina, presedintele executiv Herbert Diess avertizand luna trecuta ca industria auto din Germania se confrunta cu disparitia.

Planurile pentru maina electrica VW, cunoscuta sub numele de „MEB entry”, cu un volum de productie de 200.000 de vehicule, urmeaza sa fie discutate la intalnirea membrilor din Consiliul Administrativ de pe 16 noiembrie, scrie Car and Bike.

Un alt vehicul, I.D. Aero, va fi contruit in fabrica in care se produce in prezent Volkswagen Passat.

Producatorul auto cu sediul la Wolfsburg ar putea semna o alianta de amploare cu producatorul de celule de acumulatoare – SK Innovation, dar si cu rivalul Ford.

Pe 16 noiembrie, in sedinta amintita mai sus, Volkswagen ar putea pune la punct planul de transformare al companiei din cea mai mare fabrica de masini cu motor cu comustie din Europa intr-un producator de masini electrice.

Schimbarea de strategie a Volkswagen vine dupa ce tot mai multe orase mari din Europa interzic vehiculele diesel, fortand astfel constructorii de automobile sa gandeasca noi modalitati de a proteja cele 600.00 de locuri de munca din industria auto germana.

Un van electric, ID Buzz, va fi construit la uzina Volkswagen din Hannover, unde in prezent se contruieste T6-le.

Pentru a-i face loc lui ID Buzz, VW ar putea muta producaia lui T6 la fabrica Ford din Germania. Asta doar daca sindicatele germane, care detin jumatate din mandatele consiliului de administratie al Volkwagen, sunt de acord.

Despre alianta Volkswagen – Ford

VW și Ford se afla in „discuții exploratorii” despre o alianta care sa dezvolte autovehiculele autonome si vehiculele electrice, completandu-se reciproc la productie si vanzari la nivel mondial, scrie Reuters.

Ford are vanzari si profituri importante in Statele Unite ale Americii, in special datorita expunerii sale la segmentul pickup truck, in timp ce Volkswagen domina piata de autoturismele din Europa.

Cele doua companii au in vedere incheierea unor acorduri de cooperare in domeniul vehiculelor comerciale, electrice si autonome, desi un acord final este putin probabil sa fie anuntat la reuniunea de strategie a Volkswagen din 16 noiembrie.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.