Europa a fost cea mai mare piata pentru motoare diesel inca din 1980, dar cererea scade rapid.

Stim de ceva timp ca increderea consumatorilor in motoare diesel este in scadere, dar acum avem numerele care sa le sustina. Cererea pentru motoare diesel in Europa a scazut dramatic in prima jumatate a anului 2018, in conditiile in care guvernele impoziteaza si sustin cumparatorii in directia alternativelor electrice datorita preocuparilor legate de poluare, determinand o scadere a valorilor de revanzare pentru autovehiculele diesel.

Cota de piata pentru autovehiculele diesel de pe vechiul continent la inceputul anului 2017 a fost de 42,5%, insa dupa doar un an, la inceputul anului 2018, cifra a scazut la 36,5%, potrivit IEA. In acest timp, vanzarile au scazut cu 16%, doar 3,12 milioane de unitati fiind vandute.

Declinul a fost si mai vizibil in Marea Britanie, vanzarile scazand cu 30%. In Germania, ‘casa’ unora dintre cei mai mari producatori de automobile din lume, cum ar fi Volkswagen, Mercedes si BMW, vanzarile au scazut cu 31,1%, cu o scadere de la 41,3% in urma cu un an.

Vanzarile de motoare diesel continua sa scada in Europa diesel-fuel-pump„Dezamagirea fata de autoturismele cu motor diesel se raspandeste in intreaga Europa”, a declarat intr-un raport Agentia Internationala pentru Energie.

Din cauza scaderii vanzarilor de autovehicule diesel, vanzarile de motorina in sine au scazut, de asemenea. Vanzarile de combustibil au scazut cu 115.000 de barili pe zi in luna august comparativ cu luna precedenta. Acest lucru a determinat, de asemenea, cresterea preturilor la pompe.

Nemultumirea consumatorilor fata de motoarele diesel a inceput in 2015, odata cu dezvaluirea scandalului de inselaciune a emisiilor din partea Volkswagen sau a Dieselgate dupa cum a devenit cunoscuta.

Ca urmare, un numar de producatori, inclusiv Volkswagen, au inceput sa schimbe modelele cu masini electrice. In plus, o serie de orase europene, inclusiv Berlin, Londra si Paris, au inceput sa puna in aplicare interdictii pentru autovehiculele diesel cu anumite norme de poluare.

Toate acestea reprezinta o schimbare masiva pentru piata europeana a automobilelor. Incepand cu anii 1980, Europa a fost cea mai mare piata pentru autovehicule diesel, guvernele sustinand anterior motoarele cu eficienta ridicata pentru a reduce consumul de petrol si a limita emisiile de carbon – o perspectiva radical diferita fata de cea a guvernelor si producatorilor de astazi.

Vanzarile de motoare diesel continua sa scada in Europa diesel-fuel-gauge-in-a-car

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.