Viitorul Mercedes-Benz Clasa S va veni insotit de primul sistem autonom al brandului.

Tehnologia va fi introdusa in modelul marcant al Mercedes, inainte de a ajunge in cele din urma si la celelalte vehicule, a anuntat Ola Kaellenius, seful departamentului de cercetare al Daimler.

Ola Kaellenius, care incepand din luna mai a anului viitor ii va lua locul lui Dieter Zetsche in functia de CEO al Daimler si Mercedes, a mai anuntat: „Suntem pe punctul de a sari la nivelul 3, care este tinta noastra pentru urmatoarea Clasa S”.

Intrebat fiind daca tehnologia Mercedes va ajunge pe piata inainte ca BMW sa introduca propriul sistem de nivel 3, planificat pentru iNext in 2021, Kaellenius a raspuns: „Urmatoarea Clasa S e asteptata pentru anul 2020”.

Totusi, atat Mercedes, cat si BMW se afla in spatele celor de la Audi, care au lansat primul sistem de nivel 3 din lume pe noul sedan A8.

A8 a fost echipat pentru a incepe sa ofere tehnologia clientilor de indata ce Audi primeste aprobarea de reglementare pentru a vinde sistemul. Autoritatile de reglementare din cadrul organismului de stabilire a standardelor UNECE de la Geneva continua sa dezbata cu producatorii de automobile riscurile de siguranta asociate tehnologiei.

In prezent, toate sistemele disponibile pe piata, inclusiv Autopilot Tesla si Super Cruise de la General Motor, sunt versiuni avansate ale sistemelor de asistenta de nivel 2. Conducatorii auto nu pot sa-si ia ochii de pe sosea si trebuie sa fie pregatiti in orice moment sa preia controlul vehiculului. Nivelul 3 are, de asemenea, o utilizare limitata: doar Germania a legalizat transferul complet de functionarea al vehiculului la computerul de bord.

Daimler adopta o abordare duala in ceea ce priveste tehnologia autovehiculelor autonome. Pe de o parte, dezvolta sistemele de asistenta la nivelul nivelului 2, pana la punctul in care un sofer nu mai trebuie sa monitorizeze drumul în orice moment. Pe de alta parte, lucreaza impreuna cu Robert Bosch pentru a dezvolta un vehicul complet autonom pentru furnizorii de servicii de mobilitate care opereaza flotele robotaxi.

Nivelul 3 de autonomie presupune ca soferul are posibilitatea sa faca alte lucruri la volan, inclusiv sa trimita mesaje sau sa se uite la un film, insa trebuie sa fie pregatit sa intervina in anumite situatii intr-un interval maxim de timp stabilit de regula de producator.

Sursa: Automotive News

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.