Africa Eco Race

Africa Eco Race inseamna aventura lui Claudiu Barbu. Romanul frumos de nebun a imbracat combinezonul si si-a propus sa ajunga in Dakar. Deloc simplu cand ai de parcurs 6.000 de km prin Sahara. Si o faci fara copilot si echipa de asistenta. Un demers pe care BestRide l-a sustinut din prima clipa, si ale caror clipe de referinta, vi le oferim in serial. Un jurnal scris chiar de Claudiu. Astazi, despre primele zile de concurs.

Zi cu formalitati

Etapa de debut pe continentul african…amanata pentru cateva ore..
Suntem in Maroc..pentru moment blocati in vama. Azi a intrat in vigoare o noua lege, toate actele trebuie refacute…Initial, startul era programat la ora 7:00…vor fi intarzieri de cateva ore.
Motociclistii nu au terminat vama nici pana acum.
Update: startul a avut o intarziere de 3 ore.

Am terminat cu bine prima etapa. A fost de incalzire. Urmeaza 550 km de legatura pana la bivouac, unde sper sa ajung cat mai repede, pentru a face niste setari la Polaris, mai ales ca de maine intram in dune.

Primele obstacole

Doamne Ajuta si pentru Ziua 2! Nu se astepta nimeni ca din prima zi de nisip sa avem parte de dune atat de inalte si dificile. Ma intreb ce surpriza ne-au pregatit pentru Mauritania! Am ramas blocat de doua ori in dune si am avut nevoie de ceva timp pentru a iesi singur. Apoi m-am intalnit cu Shinozuka (castigatorul Dakarului din 1997), intepenit cu Nissan-ul lui.

Africa Eco Race 2019: Primele zile de aventura Africa-Eco-Race-9 Am reusit sa-l scot cu Polaris-ul. Am ajuns in bivouac la orele 21.00, si a trebuit sa ma apuc de mecanica. Sunt ceva pierderi de antigel, dar deocamdata totul este in regula.

Africa Eco Race 2019: Primele zile de aventura Africa-Eco-Race-6

Impresii „la cald” din Bivouac Africa Eco Race – the Race to Dakar 2019, interviu cu Claudiu Barbu, „le garcon qui vient du Roumanie et qui a decide de fair l’aventure tout seul…” Africa Eco Race 2019: Primele zile de aventura 1f642

PS: incepand cu minutul 24:33

„Acum doar cortul imi este casa”

Doamne Ajuta si pentru Ziua 3! Am inceput bine, dar o problema la racirea suplimentara a curelei m-a facut sa ma opresc. Am reusit in cele din urma sa o aduc in parametrii normali, dar apoi o pana pe spate a adaugat alt timp pierdut si m-a determinat sa rulez mai ponderat.

Inainte de cea de a patra etapa am reusit sa dorm mai mult si parca nici temperatura nu a mai fost asa scazuta. In cele doua nopti precedente am suferit teribil de frig in cele trei ore cat am reusit sa adorm. Nici pasta de dinti nu mai iesea din tub. Majoritatea a dormit in masini. Asa am facut si noi anul trecut. Acum, doar cortul imi este casa.

Africa Eco Race 2019: Primele zile de aventura Africa-Eco-Race-7

O zi roller-coaster

Doamne Ajuta si pentru Ziua 4! S-a cunoscut ca am dormit mai mult si mai bine azi-noapte. Dupa cele 5 ore de somn, in cea mai lunga speciala a Dakarului, 493 km, am luat un start rapid si in primii 40 de km reusisem sa depasesc 5 masini. Apoi racirea suplimentara de la curea a cedat definitiv.

Cel mai probabil a intrat antigel direct in ventilator. Chiar si asa, am continuat in acelasi ritm, incercand sa tin cureaua pana in maxim 200 de grade. La punctul de alimentare, aflat la 250 de km, ajunsesem toate SSV-urile, desi unii dintre ei luasera startul cu mult inaintea mea.

Cu doar 50 km inainte de finish, s-a declansat iadul trairilor. Motorul a inceput sa se inece si am pus-o pe seama benzinei din punctul de alimentare. Am oprit sa ii pun aditiv octanic si am constatat ca un tirant pe spate era dus, iar roata rula in afara. Am avut totusi noroc. Se putea mult mai rau. De obicei, totul vine la pachet cu distrugeri de brat, amortizor si planetara. Eu m-am multumit doar cu aperitivul.

„Ma asteapta o noapte lunga”

Dupa alti 20 km, motorul se ineca tot mai frecvent. Am oprit din nou, pentru a-i curata filtrul de aer. Cand stai in praf sa faci depasiri, intra particule de nisip in toate gaurile organice.

Nici curatarea filtrului nu m-a ajutat foarte mult. Cel mai probabil apa in benzina proasta sau nisip prin rezervor. Deja eram cuprins de neliniste la cate lucrari am peste noapte. Dar proba nu era inca terminata. Am mai facut o pana pe spate cu doar 10 km inainte de final, iar ultima duna, efectiv nu a mai vrut sa o urce. I-am mai dat pe gat niste aditiv, fara sa rezolv prea mult, dar macar am trecut duna.

Ma asteapta o noapte lunga. Nu stiu cate am timp sa rezolv, dar trebuie sa fac tot posibilul sa iau startul in ultima etapa inainte de ziua de odihna si sa ajung la Dakhla, unde voi avea timp sa fac o revizie generala

Sponsori:

ASP GROUP EAST

Reinvent Consulting

Stalinskaya

BestRide.ro

Pregătirea RZR-ului s-a realizat în atelierele Rallygps.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.