Ești interesat să afli cum se instalează Suspensie Old Man Emu pe Toyota Land Cruiser 120 /150 / FJ Cruiser. Best Ride îți pune la dispoziție instrucțiuni complete cu privire la montaj, pentru ca tu sau mecanicul tău sa urmezi pașii potriviți.
Avertisment !
- Suspensie Old Man Emu pe Toyota Land Cruiser 120 /150 / FJ Cruiser trebuie instalat exact conform acestor instrucţiuni, folosind doar piesele furnizate.
- În cazul deteriorării oricărei componente ale suspensiei, contactaţi cel mai apropiat distribuitor autorizat ARB. Reparațiile sau modificările componentelor sistemului de suspensie nu trebuie încercate.
- Nu utilizaţi acest produs pentru nicio marcă sau model de vehicule, altele decât cele specificate de ARB.
- Nu îndepărtați etichetele componentelor suspensiei.
- Acest produs sau fixarea acestuia nu trebuie modificate în niciun fel.
- Instalarea acestui produs poate necesita utilizarea unor instrumente și/sau tehnici specializate.
- Se recomandă ca acest produs să fie instalat numai de către personal instruit.
- Aceste instrucțiuni sunt corecte la data publicării. ARB Corporation Ltd. nu poate fi făcută responsabilă pentru impactul oricăror modificări efectuate ulterior de către producătorul vehiculului
- În timpul instalării, este datoria instalatorului să verifice funcționarea corectă / spațiul liber al tuturor componentelor
- Lucrați în siguranță în orice moment.
Nota!
Aceste instrucțiuni de montare trebuie citite împreună cu manualul de atelier al vehiculului.
Montarea amortizorului ( fata)
Continutul kitului de montaj!
Nr. | Descriere | Cod | Cantitate |
1. | Suporti pentru compensatoare | VE10020029LSP | 1L |
VE10020029RSP | 1R | ||
2. | Suport piulita – colivie M6 | VE10040001SP | 2 |
3. | Brida sustinere compensator | VE10010003SP | 2 |
4. | Suport piulita – colivie M8 | VE10040002SP | 1 |
5. | Suport relocare bara stabilizatoare | VF60060001SP | 2 |
6. | Cheie ajustare amortizoare | VC10010071SP | 1 |
7. | Bucse amortizoare fata | VF50031440SP | 4 |
8. | Oring: negru 318 | VE20170318SP | 4 |
9. | Surub: M10X1.5X20 | VD60030005SP | 4 |
10. | Saiba M6 neagră | VE70020005SP | 4 |
11. | Piulita cu frână: M6 | VD60010003SP | 4 |
12. | Surub: M6x1.0x16 | VD60030003SP | 4 |
13. | Kit șuruburi: M10x1.5×30 | 61515555P | 6 |
14. | Surub: M8x1.25×25 | 6151546Q8SP | 2 |
15. | Saiba: M10 neagră | VE70020003SP | 4 |
16. | Saiba: M8 neagră | VE10010004SP | 2 |
17. | Saiba grover M6 | 4581287Q8SP | 2 |
18. | Saiba grover M8 | 4581047Q8SP | 2 |
19. | Saiba grover M10 | 4581292Q8SP | 4 |
20. | Piulita in colivie: M8 | 6151303Q8SP | 1 |
21. | Piulita in colivie: M6 | 6151315Q8SP | 2 |
22. | Surub: M6x1,0x30 | 6151228Q8SP | 2 |

Montarea rezervorului de gaz (dreapta)
- Montați șuruburile M6 pe suportul de montare și fixați cu piuliță cu frana și șaibă plată ( 1 )
- Strangeti ansablul la mana numai în această etapă.
- Îndoiţi noile plăci cu suport piulita ( 2 ) la 90 de grade cu mâna şi asamblaţi cu piuliţe tip cuşcă 2xM6 şi 1xM8.
- Montați placa de montare a rezervorului în exteriorul șinei șasiului. Introduceți plăcile prin deschiderea șinei șasiului și fixați-le cu șuruburi M8 și M6 noi, șaibe plate și grover (3). Introduceți plăcile cu suport piulita prin deschiderea de pe șina șasiului.
- Este prezent un orificiu filetat pentru noul șurub M8 pe șina șasiului din stânga, nu este necesară piulița cușcă.
- Când șuruburile sunt fixate, rupeți urechile de pe placa cu piuliță cu ( 4 )
- Montați brida de sustinere rezervor și glisați peste capetele șuruburilor din placa de montare. Centralizați brida de sustinere rezervor pe placă și reglați poziția rezervorului așa cum se arată (5).
- Rezervorul nu trebuie să intre în contact cu nicio componentă a motorului sau cu caroseria vehiculului. Fixați bine piulițele M6.
Montarea suportului de relocare a barei stabilizatoare
- Suportul de relocare a barei de stabilizare este proiectat pentru a deplasa bara de stabilizare înainte și în jos pentru a oferi mai mult spațiu în jurul arcului și scaunului arcului.
- Scoateţi suportul barei de stabilizare de pe ambele părţi ale vehiculului ( 1 ).
- Montaţi suportul de relocare a barei de stabilizare aşa cum se arată şi fixaţi cu şuruburile originale ( 2 ) .
- Montați suportul barei de stabilizare originală pe suportul de relocare a barei stabilizatoare folosind șuruburile M10 furnizate și strângeți același cuplu ca șuruburile originale.
- Verificați ca toate elementele de fixare să fie strânse bine conform tabelului de mai jos.
Elemente de fixare |
Cuplu de strangere (N.m) / ( ft.lb) |
Bara stabilizatoare – bieleta antiruliu | 70 (52) |
Capetele de bara | 88 (65) |
Suport relocare bara stabilizatoare | 40 ( 30) |
Flansa amortizorului | 44 (32) |
Amortizorul – partea inferior | 95 (70) |
Specificatii si componenta piese:
- Piesa: Rulment sferic – VD10010018SP
- Specificatii: Presetare – 20 mm
- Piesa: Furtun – VD81033240SP
- Piesa: Ulei – VC30040001SP
- Specificatii: Setare Rebound din fabrica – 6
- Specificatii: Setare compresie din fabrica – 4
- Specificatii: Presiune Nitrogen – 2000 kPa
- Piesa: Capacul supapei – VD30020003SP
- Piesa: Rulment sferic – VD10010019SP
- Piesa: Kit montaj amortizor – VM80010008
Setarea amortizorului:
Aceste amortizoare au fost setate din fabrică pentru a fi utilizate pe un vehicul cu bullbar și troliu montate. Dacă accesoriile dvs. diferă, utilizați tabelul de mai jos ca ghid pentru setările recomandate pentru reglajul compresiei (Comp) și rebound-ului (Reb). Consultați Manualul de utilizare pentru mai multe informații.
Accesorii fata |
Compresie |
Rebound |
Bara si Troliu |
4-8 |
6-10 |
Doar Bara |
2-6 |
5-9 |
Fara accesorii |
0-4 |
4-8 |
Montarea amortizorului ( spate)
Continutul kitului de montaj – VM80010010
Nr. |
Descriere |
Cod |
Cantitate |
1. |
Suporti pentru compensatoare (dreapta) |
VE10020013SP |
1 |
2. |
Suport piulita – colivie M6 |
VE10010003SP |
2 |
3. |
Suporti pentru compensatoare ( stânga) |
VE10020011SP |
1 |
4. |
Suporti piuliță colivie M8 220mm |
VE10040006SP |
2 |
5. |
Cheie ajustare amortizoare |
VC1001007SP |
1 |
6. |
Saiba ID12 OD19 T3 |
VE70020001SP |
2 |
7. |
Saiba ID19 OD46 T5 |
VE70020010SP |
2 |
8. |
Piulita M6 |
VD60010003SP |
4 |
9.. |
Saiba 6mm |
VE70020005SP |
4 |
10. |
Surub M6x1.0x16 |
VD60030003SP |
4 |
11. |
Piulita M8 |
6151303SP |
4 |
12. |
Saiba grover 8mm |
4584325SP |
4 |
13. |
Saiba plata 8mm |
VE70020004SP |
4 |
14. |
Surub M9x1.25×20 |
VD60030001SP |
4 |
Livrate impreuna cu amortizorul BP-51
Lista piese Nr. VM50010004SP
Item |
Descriere |
Cod |
Cantitate |
A |
Piulita cu frână: M6 |
VD60010002 |
1 |
B |
Saiba 195002 |
VF60020005 |
1 |
C |
Saiba 195004 |
VF60030006 |
2 |
D |
Bush 143820 |
VD50030004 |
2 |
Montarea Rezervorului amortizorului (stanga)

- Piese: Set bucșă superioară – VM50010005SP
- Piese: Furtun – VD80031165SP
- Piese: Ulei – VC30040001SP
- Specificații: Presiune Nitrogen – 2000 kPa
- Specificații: Rebound din fabrica – 6
- Specificații: Setare compresie din fabrica – 4
- Piesa: Capacul supapei – VD30020003SP
- Piese: Protectie tija amortizor- VD31010240SP
- Piese: Suport montaj tija amortizor- VD3100003SP
- Piese: Bucsa inferioare – VD50010045SP
- Piesa: Kit montaj amortizor – VM80010008

Reglarea Amortizoarelor
Sarcina Spate |
Compresie |
Rebound |
0 – 200 KG |
0-4 |
4-8 |
200 – 400 KG |
2-6 |
6-10 |
400 – 600 kg |
4-8 |
6-10 |
De ce sa faci un upgrade la suspensie ?
Din fabrică, majoritatea vehiculelor noi 4×4 sunt reglate pentru confort în timpul conducerii pe drum. Odată ce se adauga mai multa greutate, sub formă de accesorii, pasageri și marfă, performanța și fiabilitatea au de suferit, mai ales când condițiile drumului se deteriorează.
Old Man Emu oferă calitate și aplicare conform cerințelor pieței. Suspensiile sunt concepute pentru a crește capacitatea de transport și pentru a îmbunătăți manevrabilitatea vehiculului și confortului pe toate terenurile. O gamă variata de opțiuni care oferă roților mai mult spațiu vertical pentru a călători și pentru a absorbi șocurile și terenurile mai dificile. Spre deosebire de alte accesorii, veți observa beneficiile sistemului de suspensie de fiecare dată când conduceți vehiculul.
De Ce Old Man Emu?
Sistemele de suspensie, mai ales când ne referim la 4×4, sunt extrem de complexe. Determinarea soluției potrivite pentru fiecare 4×4 necesită o atenție deosebită acordată multor factori, greutatea fiind cea mai critică. Suspensia Old Man Emu 4×4 de la ARB abordează acest lucru într-un mod unic.
În loc să ofere o multitudine de piese care au fost alese în primul rând pentru a crește înălțimea vehiculului, suspensia OME 4×4 oferă o gamă de sisteme reglate, adaptate și integrate, fiecare oferind niveluri optime de confort, capacitate de transportare și caracteristici de control.
Gama completă de suspensii Old Man Emu încorporează mai mult decât amortizoare și arcuri 4×4. La ARB, duc integrarea la cel mai înalt nivel cu propria lor selecție de bucșe, șuruburi în U, șuruburi centrale, căptușeli de arc, garnituri și kituri de montaj pentru suspensie.
- Kit Suspensie Old Man Emu dar si alte produse pentru Toyota Land Cruiser 120 / 150 / Toyota FJ Cruiser pot fi achiziționate accesând link-ul armator: Kit Suspensie Old Man Emu BP-51 bypass