Amortizoarele twin tube si monotube au diferite avantaje si dezavantaje, deci care sunt instalate pe masina dvs si cum functioneaza acestea?

Uneori veti observa referiri specifice la amortizoare monotube si twin-tube. Ambele sunt construite pentru a face aceeasi treaba de absorbtie a energiei transmise in sus de loviturile de la sosea, dar ele sunt surprinzator de diferite in constructie.

Sa incepem cu amortizoare cu twin-tube: acest stil mai vechi este mai usor de fabricat si mai comun ca rezultat, dar nici unul dintre aceste lucruri nu inseamna ca nu este un design foarte eficient. Elementele de baza ale constructiei amortizoarelor twin-tube sunt doua tuburi (evident), unul in celalalt. Tubul interior gazduieste rezervorul principal de ulei in interiorul caruia se deplaseaza un piston.

Cand suspensia este comprimata, pistonul forteaza uleiul din tubul interior printr-o supapa in tubul de rezerva. Cand pistonul se misca inapoi, se intampla invers; uleiul este aspirat din tubul de rezerva la cel interior.

Amortizoarele monotube vs amortizoare twin-tube: cum functioneaza? 1d723024d2579bfbe154a632c6f26a81Amortizoarele cu doua tuburi au fost dezvoltate in diferite moduri de-a lungul anilor. In mod evident, cea mai semnificativa este incarcarea cu gaz. Fie aerul (ieftin si practic eficace), fie azotul (scump, dar mai bun) este introdus la presiune scazuta in tubul exterior, suficient de sus deasupra supapei, incat nu poate scapa accidental in tubul interior. Scopul sau este de a mentine presiunea pe acel capat al volumului de ulei, minimizand aerarea – sau „spumarea” – care poate aparea intr-un amortizor twin-tube in conditii de utilizare extrema.

Unii producatori au un mod crud de a adauga un element de sensibilitate la lovituri mici la amortizoarele twin tube, mentinand in acelasi timp capacitatea mare de amortizare. Aceasta implica implementarea unor mici canelurilor in sectiunile superioare si inferioare ale peretelui tubului interior, unde pistonul se deplaseaza. Acestea incetinesc in mod eficient pistonul in jos si ajuta la prevenirea ajungerii acesuita in oricare dintre capete, lasand in acelasi timp partea centrala a cursei amortizorului sa se deplaseze cu usurinta peste denivelari mai mici.

Amortizoarele monotube au fost o inovatie a celor de la Bilstein in anii 1950. Mai veche decat o configuratie cu twin-tube, ele plaseaza rezervorul de ulei si o incarcatura de gaz de inalta presiune intr-o linie in interiorul unei singure carcase. Un piston plutitor separa lichidul si gazul. Pistonul principal al amortizorului impinge uleiul in mod normal, dar in loc sa impinga uleiul intr-o camera separata, lichidul trece prin supape in piston.

Amortizoarele monotube vs amortizoare twin-tube: cum functioneaza? bf8e2b123b4afa309152b32e39b8a9bfAcest aranjament permite gazului in sine sa devina o parte mai mare a actiunii arcului. Se comprima lent peste lovituri mai mici si mai repede prin lovituri mai mari, imbunatatind teoretic controlul si raspunsul. Intre timp, rezervorul de ulei este sigilat si nu poate spuma. Un alt avantaj potential pentru proiectele incepute de la baza este ca amortizoarele cu monotuburi pot fi montate in orice directie, spre deosebire de cele cu cele twin tube.

Merita remarcat faptul ca coilover-urile pot fi fie twin tube sau monotube, dar cele mai comune instalari trebuie sa fie mai scurte si sa adopte un sistem cu doua tuburi. Ambele modele pot oferi performante excelente de suspensie, totusi, oricare ar fi configurarea potrivita pentru dvs., asigurati-va ca este cea mai buna optiune pe care vi-o puteti permite.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.