Gri si albastru si nuantele sunt punctul central in cromatica auto. Aceasta este concluzia raportului BASF Automotive Color Trends valabil pentru 2019. Unul care vorbeste despre nevoia de a ramane autentic intr-o lume in care tehnologia continua sa estompeze granita dintre realitate si artificial. Si care poarta numele „Keep it Real”.

Inovatii precum inteligenta artificiala, masinile autonome si industrializarea robotica incep sa preia puterea. In acest context, revenirea la elementul uman – nevoile si emotiile oamenilor – devine din ce in ce mai importanta. Designerii diviziei de Produse de acoperire a BASF au tradus observatiile intr-o colectie de 65 de culori.

Culorile inchise, nuantele de albastru si efectele sugereaza omniprezenta tehnologiei

Progresele in digitalizare fac ca tehnologia sa devina mai putin vizibila. Si, pe de alta parte, mai degraba impletita cu realitatea. O dovedesc, spre exemplu, aplicatiile pentru realitate augmentata si gadgeturile inteligente. Oamenii sunt focusati pe platformele online, luptand pentru perfectiune in social media, mai mult decat in lumea reala.

Aceasta omniprezenta a tehnologiei se reflecta in raportul Automotive Color Trends. Nuantele de gri si albastru sunt punctul central al colectiei. Culorile acromatice sunt combinate cu efecte complexe. Acestea adauga accente colorate si naturale, reprezentand fuziunea dintre realitate si lumea virtuala. Nuantele de albastru – care reflecta culoarea ecranelor si lumina digitala – apar in culori saturate puternice. Texturile naturale si efectele de culoare simbolizeaza cautarea calitatilor umane intr-o lume virtuala.

Noile concepte de mobilitate vor influenta optiunile de culoare

Conceptele de car sharing si ride sharing si masinile autonome vor schimba functia unei masini. Aceasta trece de la statutul de bun personal, la un mod de transport public. Iar automobilele proiectate pentru a fi utilizate in comun vor duce la alte tendinte. Paletele de culoare universal atractive vor juca un rol semnificativ.

Texturile elaborate si efectele complexe pot face fiecare culoare cu adevarat unica. In plus, BASF dezvolta culorile functionale. Culori care incorporeaza un sistem de acoperire care atenueaza acumularea de caldura pe suprafata vehiculului. Cu efect in reducerea temperaturii in interiorul masinii.

Alte inovatii includ culori cu functionalitati de ultima ora, cum ar fi o putere de reflexie mai buna. Fapt care le face mai usor de detectat, cu ajutorul LiDAR, fara a le compromite estetica.

EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) – Viata in spatii urbane

In regiunea EMEA, utilizarea spatiilor urbane se schimba. Acest lucru se reflecta in concepte de design inedite pentru spatii semi-publice, precum magazine, muzee si restaurante. Produsul devine mai putin important, iar spatiul in sine se transforma intr-o experienta.

Totodata, apare provocarea de a atrage atentia si in mediul virtual. Acolo, tendintele evidentiate de cautari pe smartphone indica, printre altele, elemente arhitecturale nefinisate care, in unele cazuri, evoca urme arhaice. In loc sa creeze o atmosfera de confort si lux, formele si materialele prezinta din ce in ce mai mult muchii drepte.

Aceste tendinte se reflecta in gama de culori pentru EMEA. Nuantele de gri sugereaza mediul urban. Combinate cu efecte haptice, ele se bazeaza pe semnificatia a ceea ce poate fi experimentat in realitate.

Culoarea aproape alba, „Grand Blanc”, cu textura sa aspra si asociatiile sale cu betonul, face aluzie la viata traita in spatiile urbane. Efectele particulelor incluse in stratul de acoperire transparent evidentiaza trasatura speciala a unui automobil, aceea de produs emotional.

„The Urbanist”, o culoare gri inchis, antracit metalic, reprezinta uniunea dintre oameni si tehnologie. Efectul metalic pronuntat creeaza reflexii neprevazute si evoca dorinta de a fi in centrul atentiei.

Asia Pacific – Cautarea calitatii in viata reala

Oamenii din regiunea Asia Pacific au o relatie ambivalenta cu tehnologia. Isi ofera de bunavoie datele personale companiilor care le fac viata de zi cu zi mai confortabila. In plus, sunt deschisi in ceea ce priveste legaturile emotionale cu masini cu inteligenta artificiala. In acelasi timp, dorinta de contact si de experiente umane, remodeleaza spatiile publice. “Gray Ambivalence”, un gri metalic stralucitor, reprezinta integrarea tehnologiilor de inalta performanta in viata de zi cu zi.

America de Nord – Extinderea orizontului de culori

Demistificarea eroilor publici face loc unor noi idoli. Defectele sunt acceptate ca fiind parte a naturii umane, iar diversitatea este sarbatorita. Un nou entuziasm pentru stiinta si in special pentru calatoriile in spatiu atrage atentia asupra lumilor indepartate.

Conectarea lumii reale si virtuale, precum si relatia dintre pamant si spatiu, sunt captate in culoarea esentiala propusa de BASF, pentru America de Nord – “Atomium Sky”: un albastru puternic saturat, cu o granulatie medie, care, in anumite unghiuri, se transforma intr-o nuanta mai blanda, semi-opaca. Culoarea emana un caracter jucaus si dovedeste un spirit orientat spre viitor.

Acesta este al doilea an consecutiv in care BASF a ales albastrul drept culoare cheie in America de Nord, drept rezultat al proeminentei sale tot mai mari in regiune.

Gri si albastru sunt nuantele la moda P237_Key_Color_North_America_Atomium_Sky_18x24-1024x768
America de Sud – Transformarea gamelor de culoare clasice

Culorile pentru America de Sud ofera o conexiune vizuala cu diversitatea regiunii. Doua dintre cele mai populare game de culoare de pe piata auto – alb si negru – se transforma in acoperiri elegante si eclectice pentru masini.

“Coriolis Force”, culoarea cheie a regiunii, reflecta atentia si respectul pentru mestesugurile traditionale si cunostintele transmise de-a lungul generatiilor. Nuanta intunecata emana un efect luxos, care este creat prin utilizarea unor particule aurii-rosiatice. Sub o sursa de lumina puternica, acestea creeaza o estetica reprezentativa pentru regiune.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.