Centrul de Excelenta Volkswagen al Grupului de Baterii, Frank Blome, a declarat ca obiectivul urmatorului automobil electric bazat pe platforma MEB este garantarea unei capacitati minime de 70% timp de opt ani sau 160.000 km.

Bateria se asteapta sa aiba aceiasi durata de viata cat masinile. Deoarece masinile sunt in general utilizate mult mai mult de opt ani, presupunem ca scenariul de baza este de a utiliza bateriile originale cat mai mult posibil, in ciuda pierderii capacitatii treptate, pana cand masina este prea veche / costisitoare pentru a fi mentinuta in circulatie.

Blome a spus, de asemenea, ca noua generatie de modele (familia I.D.) sunt in esenta masini construite in jurul bateriei.

Furnizori de baterii

Un subiect interesant a fost cel al furnizorilor de baterii – trei au fost selectati: LG Chem, SK Innovation si CATL.

In Europa: LG Chem, SK Innovation
In America de Nord: SK Innovation
In China: CATL

Disputa dintre LG Chem – SK Innovation s-a extins si mediul online, aspect care nu va face sarcina de a introduce masinile I.D. mai usora.

Mai multe detalii de la Frank Blome pe subiectul bateriilor puteti citii mai jos:

Multi oameni intra pe teritoriul necunoscut atunci cand cumpara o masina electrica. Pot fi siguri ca bateriile vor functiona?

„Da, absolut. Pentru noile noastre modele electrice am construit in principal masina in jurul bateriei, asa ca exista mult spatiu pentru a stoca puterea. Acest lucru ne permite sa atingem autonomii de pana la 550 de kilometri si la preturi accesibile. Modulele bateriei au fost distribuite in diverse locuri in masina – dar acum bateria este amplasata compact intre axele masinii. Aceasta inseamna ca avem un punct central de distributie a energiei. Este unul dintre marile avantaje ale noii noastre platforme electrice MEB.”

Ce durata de viata au bateriile masinilor electrice?

„Scopul nostru este intotdeauna ca bateriile noastre sa dureze atat timp cat masinile. Garantam o capacitate minima de 70% pentru opt ani sau 160.000 de kilometri. Dar soferii pot influenta si durata de viata a bateriei. Incarcarea normala este mai buna pentru baterii decat o incarcare rapida, iar incarcarea bateriilor pana la 80% in loc de 100% creste si durata de viata a acestora.”

Nu este putin impractic sa nu incarcati complet masina?

„In cele mai multe cazuri, 80% este mai mult decat suficient. Multi clienti au tendinta de a conduce pe distante scurte, cum ar fi merge la munca sau merg la cumparaturi. Bateria nu trebuie sa fie incarcata la 100% pentru asta. Va faceti treaba si incarcati masina cand este nevoie, de obicei la statiile de perete. Desigur, daca doresc clientii, este intotdeauna posibila incarcarea autoturismelor pana la autonomia maxima. Pentru a raspunde acestei nevoi, Volkswagen lucreaza impreuna cu alti constructori de automobile pentru a construi o retea de statii de incarcare rapide pe autostrazile europene. Acest lucru va ajuta in special clientii care merg in calatorii lungi, cum ar fi plecarea in vacanta.”

Puteti descrie modul in care bateria este structurata?

„Sistemele de baterii din noile noastre modele de autovehicule sunt plate si sunt situate in partea inferioara, intre axele masinii. Sunt in forma de tablete de ciocolata. Fiecare sistem de baterii este alcatuit dintr-un numar variabil de module de baterii, care la randul lor sunt alcatuite din celule individuale. Avantajul acestei structuri modulare este flexibilitatea acesteia. Cu cat este mai mare intervalul pe care ar trebui sa il aiba masina, cu atat mai multe module incorporate in sistemul sau de baterii. Dar structura de baza este intotdeauna aceeasi. Acest lucru face ca productia noastra sa fie atat variabila, cat si rentabila.”

Cercetarile se fac si asupra urmatoarelor generatii de baterii. La ce imbunatatiri ne putem astepta in mod realist?

„Am facut progrese enorme in ultimii ani. Densitatea energetica a bateriilor litiu-ion s-a dublat din 2014, de exemplu, facand posibila cresterea numarului de masini electrice. Ma astept la progrese semnificative in ceea ce priveste tehnologia litiu-ion – dar nu la aceeasi ritm. Urmatorul mare salt va fi, probabil, bateriile solid-state. Lucram intens pe aceasta tehnologie cu partenerul nostru QuantumScape.”

Ce pot face bateriile solide (Solid-state) – si cand vor fi gata de utilizare?

„Bateriile solid-state au o densitate de energie chiar mai mare decat bateriile litiu-ion de astazi si, prin urmare, sa permita o autonomie mai mare. Ele sunt, de asemenea, mai usoare, mai economice si pot fi incarcate mai repede. Dar suntem la cativa ani distanta de a fi pregatiti pentru productia industriala la scara larga. Aceasta ar putea fi candva intre 2025 si 2030.”

Cum se realizeaza cercetarea bateriilor la Volkswagen?

„Pe langa Grupul de Cercetare, un rol-cheie il joaca Centrul de Excelenta din Salzgitter, unde ne consolidam expertiza si o dezvoltam in continuare. Expertii nostri de la Centrul de Excelenta lucreaza in toate domeniile – de la dezvoltarea bateriilor la producerea si reciclarea lor. Sit-ul are, de asemenea, un centru de inalta tensiune unde specialistii nostri efectueaza teste extensive. Bateriile trebuie sa functioneze in conditii extreme timp de cateva zile si saptamani, inainte ca acestea sa fie aprobate pentru utilizarea in masini. O linie pilot de productie va incepe in Salzgitter anul acesta pentru a ne ajuta sa ne extindem cunostintele despre procesele de productie. Acesta va juca un rol important in modul in care vom modela evolutiile viitoare si vom asigura performanta, costurile si calitatea.”

Materiile prime sunt o problema critica in productia de baterii. Puteti sa va asigurati ca nu sunt incalcate drepturile omului in minerit si extragerea acestor materiale?

„Insistam ca toti furnizorii nostri sa asigure conditii miniere umane – si verificam sa ne asiguram ca respecta acordurile noastre. Nu vrem sa profitam in niciun fel de copii sau a fortei de munca fortata. Asigurarea drepturilor omului reprezinta o parte integranta a cerintelor de sustenabilitate ale Volkswagen AG. Toti furnizorii nostri trebuie, de asemenea, sa aiba subcontractantii lor de acord sa respecte standardele de mediu, sociale si de conformitate.”

Cobaltul este considerat o materie prima deosebit de problematica. Cum va descurcati?

„Folosim doar cobalt minat industrial pentru bateriile noastre. Companiile care cumpara cobalt din activitati miniere ilegale mici nu sunt acceptate in lantul nostru de aprovizionare. De asemenea, ne alaturam initiativelor de sustinere a drepturilor omului si a mediului. Un exemplu este Initiativa Responsabila cu Mineralele, care dezvolta un sistem de certificare pentru topitorii de cobalt. In plus, generatiile viitoare ale celulelor bateriilor vor avea in mod semnificativ mai putin cobalt. Acest lucru va ajuta la scaderea costurilor si la cresterea densitatii energetice. Pe termen mediu, vom reduce cobaltul de la nivelul actual de 12-14%, sub 5%. De asemenea, se poate presupune ca intr-o buna zi vor fi baterii fara cobalt.”

Grupul Volkswagen planifica o campanie importanta de mobilitate cu aproape 70 de modele de automobile electrice si o nevoie corespunzatoare de baterii. Ce rol joaca aici parteneriatele?

„Pentru urmatoarele modele Volkswagen pe platforma MEB lucram in prezent cu trei parteneri ca furnizori strategici de celule de baterii. Acestea sunt LG Chem si SKI pentru Europa si CATL pentru China. SKI va furniza, de asemenea, celulele noastre de baterii pentru piata din SUA. In plus, ne-am alaturat recent partenerilor europeni pentru a forma Uniunea Europeana a Bateriilor, care va promova cercetarea bateriilor in intreaga Europa. Acest nou consortiu va acoperi intregul lant valoric al bateriilor si se asteapta ca cercetarile comune sa inceapa la inceputul anului 2020. Obiectivul principal este sa castige o experienta mai larga in domeniul productiei de celule de baterii.”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.