Volkswagen Beetle. Ce istorie. Pe 27 decembrie 1945, debuta producția în serie a lui Volkswagen Limousine (Tip 1). Acesta a fost adevăratul început al poveștii de succes a mărcii Volkswagen.

Modelul fusese inițial planificat ca un proiect de prestigiu al Național-Socialiștilor. Dar din 1939 uzina din Wolfsburg a produs armament în loc de vehicule. Până la sfârșitul celui de-al doilea război mondial, doar 630 de unități ale modelului, care au fost redenumite „KdF-Wagen” în 1938, au părăsit uzina Volkswagen. Doar sub tutela britanică a început povestea unică de succes a VW Beetle la Wolfsburg. Datorită viziunii strategice a maiorului Ivan Hirst.

Startul producției de serie

Producția în serie a Volkswagenului civil, denumită intern „Tip 1”, care mai târziu a devenit celebru în întreaga lume ca „Beetle”, a început abia după sfârșitul celui de-al Doilea Război Mondial. Pe 27 decembrie 1945, sub tutela Volkswagenwerk GmbH. A cărei conducere fusese asumată de guvernul militar britanic în iunie 1945.

Britanicii intenționau să folosească Volkswagen Tip 1 pentru a efectua sarcini de transport necesare în zona lor de ocupație. Acest pragmatism britanic a protejat în cele din urmă fabrica împotriva demolării iminente. Maiorul Ivan Hirst a jucat un rol cheie în această dezvoltare.

A fost nevoie de viziunea și talentul său pentru improvizație. Elemente care au făcut posibilă începerea producției de automobile în ani grei. Ani în care cuvântul de ordine era raționalizarea, necesară în condițiile crizei. Dar și de entuziasmul său, interesul pentru tehnologie și mașini. Astfel că a reușit să transforme o fostă fabrică de armament într-o companie industrială civilă într-un timp impresionant de scurt. Și a dat naștere lui Volkswagen Beetle.

unnamed-7 Volkswagen Beetle: acum 75 de ani în Wolfsburg

Prima comandă

Guvernul militar britanic a emis o comandă pentru 20.000 de vehicule în august 1945. Era un semn al unui nou început. Plin de speranță pentru fabrică. Mai cu seamă că a fost în mare măsură distrusă până la sfârșitul războiului.

Această soluție a fost în conformitate cu politica britanică ulterioară pentru Germania, care a văzut securitatea financiară și perspectivele de viitor ale populației ca elemente-cheie în dezvoltarea structurilor democratice. În cele din urmă, democrația își găsește drumul în Volkswagenwerk. Pe 27 noiembrie 1945, Consiliul fabricii, ales prin vot democratic, a avut loc prima întrunire.

A urmat o filă de istorie

Cu toate acestea, au existat probleme considerabile în aprovizionarea forței de muncă cu alimente și spațiu de locuit. Iar producția a fost împiedicată de blocajele legate de materiile prime și de aprovizionarea cu energie. În ciuda acestor condiții dificile, primul sedan Volkswagen a părăsit linia de producție la scurt timp după Crăciun. Wolfsburg și Volkswagenwerk GmbH au primit un cadou de Crăciun. La doar opt luni de la sfârșitul războiului. Până la sfârșitul anului 1945, au fost produse 55 de vehicule.

Din 1946 până la reforma valutară, aproximativ 1.000 de vehicule au fost produse pe lună. Nu a fost posibil să se producă mai multe vehicule, având în vedere penuria de materiale și raționalizarea, precum și lipsa de personal. Administratorii responsabili au pus bazele unei creșteri suplimentare a companiei până în toamna anului 1949. Ei au stabilit un sistem de vânzări și servicii post-vânzare și au început să exporte sedanul Volkswagen în 1947.

Decizia de a dezvolta o fabrică civilă și de a începe producția în serie a Volkswagenului tip 1  (Volkswagen Beetle) a fost punctul de plecare al unei povești de succes unice. Datorită repornirii timpurii, Volkswagenwerk GmbH a primit o poziție inițială excelentă pentru ascensiunea economică după introducerea mărcii D. Sub denumirea neoficială de „VW Beetle”, mașina a devenit mai populară decât aproape orice alt model de automobil din întreaga lume.

A fost, de asemenea, un recordman în ceea ce privește durata producției și volumul. Volkswagen a întrerupt producția VW Beetle în Mexic doar în 2003, după ce au fost fabricate 21.529.464 de vehicule. Dintre acestea, aproximativ 15,8 milioane în Germania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here