Toyota Motor Corporation intentioneaza sa vanda in Statele Unite ale Americi, incepand cu anul 2021, vehicule capabile sa comunice intre ele folosind o tehnologie wireless de actiune scurta, care ar putea preveni anual mii de accidente.

Departamentul de Transport trebuie sa decida daca va adopta o propunere in asteptare care sa impuna tuturor viitoarelor vehicule sa aiba aceasta tehnologie avansata.

Toyota spera sa adopte aceasta tehnologie pentru multe din modelele sale la jumatatea anilor 2020, scrie Automotive News.

In decembrie 2016, administratia Obama a propus a propus impunerea acestei tehnologiii si le-a acordat producatorilor auto patru ani pentru a se conforma. Propunerea impune producatorilor autos sa asigure ca toate vehiculele „vorbesc aceeasi limba printr-o tehnologie standard”.

„Angajamentul nostru este astazi. In primul rand, vom implementa tehnologia, iar in al doilea rand, ne dorim ca sa se alature”, a declarat Andreq Coetzee, vicepresedinte Toyota.

Producatorilor auto li s-a acordat un bloc de frecvente in 1999 in banda de GHz, pentru comunicatiile intre vehicule si intre vehicul si infrastuctura.

In 2017, General Motors a inceput sa ofere tehnologia vehicul-la-vehicul pe modelul CTS, dar e in prezent singurul model comercial ce dispune de acest sistem.

Vehiculele vorbitoare, care au fost testate mai bine de un deceniu de producatorii auto din Statele Unite ale Americii, folosesc comunicatii cu raza scurta de actiune pentru a transmite vehicullelor din apropiere date pana la 300 de metri, inclusiv locatia, directia si viteza.

Datele sunt transmise de pana la 10 ori pe secunda vehiculelor din apropiere, care pot identifica riscurile si pot furniza avertismente pentru a evita accindetele iminente, in special in intersectii.

Toyota a implementat tehnologia in JAponia pentru mai mult de 100.000 de vehicule, incepand din 2015.

Administratia Nationala pentru Siguranta Traficului pe Autostrada a declarat, anul trecut, ca acest sistem ar putea costa intre 135 si 300 de dolari pe vehicul sau pana la 5 miliarde de dolari anual, dar ar putea impiedica pana la 600.000 de accidente si ar reduce costurile cu 71 de miliarde de dolari anul, atunci cand va fi implementat la toate masinile.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.