SUV, segmentul în trend în acest moment, și electrificarea sunt pariurile celor de la Ford. Care, în schimb, vor renunța din 2022 la modelul Mondeo. Evident, ca urmare a scăderii interesului clienților pentru acest tip de modele.

La începutul acestui an, Ford a anunțat o investiție de cel puțin 22 de miliarde de dolari la nivel global în electrificare. O sumă care este de aproape două ori mai mare decât cea prevăzută inițial.

Compania a anunțat, de asemenea, o investiție de un miliard de dolari în Centrul de Electrificare din Köln, Germania. Cel care este destinat fabricării vehiculelor electrice și este primul centru de acest fel al companiei, în Europa. Primul autovehicul Ford complet electric, produs în Europa, va fi produs la Köln în 2023, cu potențialul unui al doilea vehicul complet electric.

Până la jumătatea anului 2026, 100% din gama de vehicule Ford din Europa va fi cu zero emisii, complet electrică sau plug-in hybrid. Obiectivul este de a se atinge o gamă complet electrică până în 2030.

39% din vânzări în segmentul SUV

Pe măsură ce Ford evoluează spre un viitor complet electric pentru autovehiculele sale, preferințele consumatorilor europeni se schimbă. În 2020, 39% din vânzările de autovehicule Ford au fost reprezentate de SUV-uri și crossovere. Ceea ce reprezintă o creștere cu 8 puncte procentuale față de 2019.

Mai mult, clienții sunt mai încrezători în electrificare. Peste 50% dintre proprietarii de Kuga au ales versiunea PHEV a modelului.

Adio lui Mondeo

Ford se angajează pe deplin să-și dezvolte gama de autovehicule în Europa și să-și consolideze poziția cu modele precum Kuga, Puma și Explorer PHEV. Compania introduce noi modele în Europa- începând cu noul Mustang Mach-E, complet electric și versiunea Mustang Mach-E GT care va fi lansată mai târziu în acest an- dar și cu primul său autoturism de volum, complet electric, care va fi lansat pe piață în 2023.

Drept urmare, Ford va elimina treptat modelul Mondeo la sfârșitul lunii martie a anului viitor. Celelalte vehicule mari crossover și multifuncționale ale Ford – Ford Galaxy cu șapte locuri și Ford S-MAX – vor continua să fie produse, versiuni hibride complete ale ambelor fiind lansate recent.

Lansat în 1993, Mondeo a fost primul autovehicul Ford considerat o mașină “globală”, menită să consolideze gama de modele Ford din întreaga lume. De la lansarea sa în Europa, unde a înlocuit Ford Sierra, vânzările Mondeo au ajuns până în prezent la aproximativ cinci milioane de unități.

Motorul Duratec hybrid 2.5 se va produce la Valencia

Ford a anunțat astăzi că va continua să investească într-un viitor electrificat pentru operațiunile sale din Valencia. Noul motor Duratec hybrid 2.5 litri va fi construit la uzina sa de motoare din Spania de la sfârșitul anului 2022. Facilități în care investițiile realizate începând cu 2011 au fost de aproximativ 3 miliarde de dolari. În plus, Ford va crește și capacitatea de asamblare a bateriilor.

Propulsorul Duratec hybrid 2.5 litri este produs actualmente la uzina Ford din Chihuahua, Mexic. El echipează versiunea europeană a modelului SUV Kuga PHEV. Dar și celelalte versiuni Kuga, Galaxy și S-MAX Full Hybrid. Motorul pe benzină cu ciclul Atkinson, de 2.5 litri este primul de acest tip produs de Ford în Europa. Și demonstrează importanța pe care o au vehiculele PHEV și full-hybrid în gama actuală și viitoare a vehiculelor Ford în Europa.

Motorul Duratec hybrid 2.5 litri va fi fabricat în Valencia alături de motoarele pe benzină EcoBoost de 2.0 și 2.3 litri, pentru care cererea de piață este considerabilă.

De asemenea, Ford a confirmat o investiție suplimentară de 5,2 milioane de Euro. Aceasta vizează sprijinirea capacităților de asamblare a bateriilor la fabrica sa din Valencia. Instalația a început să funcționeze în septembrie anul trecut. Ea este rodul unei investiții inițiale de 24 de milioane de euro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.